تازه های سایت

9. ارديبهشت 1394 - 0:24
با وجود کم آبی سالیان اخیر رخ داد:
هدر رفت 5 ساله سه اینچ آب در یکی از روستاهای شهرستان باشت + تصاویر
با وجود آنکه بیش از 1800 روز از هدر رفتن سه اینچ آب از منبع آب آشامیدنی روستای منصورآباد شهرستان باشت می گذرد، ولی هنوز کسی فکری برای ترمیم این منبع آب نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، این روزها در هر منطقه‌ای از جهان حفاظت از آب به یکی از مهمترین دغدغه‌ها تبدیل شده است، حتی در مناطقی که آب فراوان به نظر می‌رسد.

 

آری، این روزها همه از خشکسالی، مشکلات کمبود آب و جیره بندی آب سخن می گویند به طوری که مسئولان وزارت نیرو و سازمان آب و فاضلاب کشور پی در پی نسبت به قطع و جیره بندی آب در برخی نقاط کشور هشدار می دهند.

 

روزی نیست که در برنامه های تلویزیونی رسانه ملی به امر اصلاح مصرف آب و برق اختصاص پیدا نکند و مسئولان تلاش دارند تا با فرهنگ سازی و آموزش  نحوه درست مصرف آب، از جیره بنده احتمالی جلوگیری کنند.

 

برای اصلاح مصرف آب در کشور تلاشهای جدی صورت گرفته ولی برای آنکه بتوانیم از قطع و جیره بندی آب در این سالها که سالهای کمبود آب و خشکسالی است، جلوگیری کنیم باید همه مردم و خانواده شیوه زندگی و دید خود را نسبت به آب تغییر دهند اما در برخی مواقع عدم مدیریت صحیح و بی توجهی و شاید بی خیالی به هدر رفت آب، این بحران را جدی تر از گذشته می کند.

 

در حالی که مسئولان خصوصاً مسئولان وزارت نیرو تلاش می‌کند تا با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، مردم را به کاهش مصرف آب و اصلاح الگوی مصرف آن تشویق کند، اما هنوز در برخی از مناطق کشور و استان ما دیده می شود که ترکیدگی لوله های آب در سطح شهرها و روستاها و نیز استفاده نادرست از آب‌های زیر زمینی سبب هدر رفت هزاران لیتر آب شده است.

 

در سالی که به نام سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی مزین شده است و در میان این همه هشدار و داد و فریاد، هر روز هزاران لیتر آب آشامیدنی از ترکیدگی لوله در یکی از روستاهای شهرستان باشت به مدت چند هفته، و نیز هدر رفتن 5 ساله حدود 3 اینج آب از منبع آب روستای منصورآباد، باعث به هدر رفتن هزاران لیتر از سرمایه های آبی کشور و منطقه شده و هنوز نیز مسئولان نسبت به حل این معضل بی توجه هستند.

 

سید علی عنایی رئیس شورای روستای منصورآباد در گفتگو با این پایگاه خبری گفت: متأسفانه بعد از حدود 1825 روز، هنوز مشکل منبع آب روستای منصور آباد درست نشده تا ما هر روزه، علی رغم پیگیری های مداوم شاهد هدر رفتن 5 ساله حدود 3 اینچ آب، این مایع حیاتی باشیم.

 

 
 
 
 
 
 
 

یکی از اهالی روستای تلمویزی نیز در گفتگو با این پایگاه خبری ضمن تشکر از زحمات شبانه روزی آقای هفتلنگی رئیس اداره آبفای روستای شهرستان باشت، بیان داشت: ترکیدگی لوله های آب روستای تلمویزی در چند نقطه علاوه بر اینکه سبب هدر رفت آب آشامیدنی می شود باعث می شود آب کثیف وآلوده به دلیل ترکیدگی در زیر زمین و طریق لوله وارد شبکه آبرسانی شود که این سلامتی مردم روستا را به طور جدی به خطر می اندازد.

 
 
 

البته اين گزارشات هيچ وقت خدشه اي به تلاش ها و زحمات شبانه روزي دستگاه هاي خدمات رسان خصوصاً اداره آب و فاضلاب روستایی وارد نخواهد ساخت ولي تلنگري است براي اصلاح مشكلات و معضلات موجود در سطح شهر و روستاها كه با برطرف كردن آنها شاهد توسعه و پيشرفت روز افزون شهر و ديارمان خواهيم بود.

 

گزارش/ فاضل کامران

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران