تازه های سایت

14. تير 1394 - 16:37
در سایه بی توجهی مسئولان استانی و شهرستانی اداره آبفار:
اینجا آب فراوان است هر چقدر می خواهید بریزید ...
با وجود کم آبی سالیان اخیر و نیز در حالی که بیش از 1885 روز از هدر رفتن سه اینچ آب از منبع آب آشامیدنی روستای منصورآباد شهرستان باشت می گذرد، ولی هنوز کسی فکری برای ترمیم این منبع آب نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، این روزها در هر منطقه‌ای از جهان حفاظت از آب به یکی از مهمترین دغدغه‌ها تبدیل شده است، حتی در مناطقی که آب فراوان به نظر می‌رسد.

 

آری، این روزها همه از خشکسالی، مشکلات کمبود آب و جیره بندی آب سخن می گویند به طوری که مسئولان وزارت نیرو و سازمان آب و فاضلاب کشور پی در پی نسبت به قطع و جیره بندی آب در برخی نقاط کشور هشدار می دهند.

 

روزی نیست که در برنامه های تلویزیونی رسانه ملی به امر اصلاح مصرف آب و برق اختصاص پیدا نکند و مسئولان تلاش دارند تا با فرهنگ سازی و آموزش  نحوه درست مصرف آب، از جیره بنده احتمالی جلوگیری کنند.

 

بعد از درج خبری با عنوان «هدر رفت 5 ساله سه اینچ آب در یکی از روستاهای شهرستان باشت + تصاویر» انتظار می رفت که مسئولان استانی و شهرستانی اداره آبفار روستایی بعد از دو ماه اقدام به ترمیم لوله مذکور نمایند که متأسفانه تا امروز با وجود وعده های فراوان این مهم عملی نشده است.

 

سید علی عنایی رئیس شورای روستای منصورآباد می گوید: بعد از حدود 1825 روز، هنوز مشکل منبع آب روستای منصور آباد درست نشده تا ما هر روزه، علی رغم پیگیری های مداوم شاهد هدر رفتن 5 ساله حدود 3 اینچ آب، این مایع حیاتی باشیم.

 

صرفاً جهت یادآوری:

اسراف، عملی غیراخلاقی و مورد نکوهش آیین های الهی است. متأسفانه عدّه ای، بی مبالات و بی پروا، الگوی مصرف را رعایت نکرده و این ماده حیاتی را بی جهت تلف می کنند.

 

آنان نه تنها در برابر آیندگان مسؤول هستند، بلکه در روز قیامت نیز در پیشگاه خداوند گناهکار محسوب می شوند و در ردیف شیاطین قرار می گیرند. قرآن در نکوهش اسراف کاران می فرماید: «اسراف کاران، برادران شیاطین اند؛ و شیطان در برابر پروردگارش بسیار ناسپاس بود». نیز در آیه 31 سوره اعراف می فرماید: «خداوند اسراف کاران را دوست ندارد» و در آیه ای دیگر، جایگاه اسراف کاران را دوزخ معرفی می کند.

 

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه‌ها

متأسفم برای این مسئولان
بعد بگین آب نیست
رئيس اداره اي كه هر 4 سال خودش را جا بزنه ، آب روستاها كه هيچ آب سد هم خشك بشه براش ارزشي نداره ، خسته نباشيد به نماينده با اين مدير انتخاب كردناش
قابل توجه آقاي هفت لنگ آب مايه حيات هست نگذاريم همين جوري هدر بره

نظرات کاربران