تازه های سایت

15. آبان 1395 - 18:36
سرعت گیر یا سکوی پرتاب!!!
سرعت گیرهایی که نفس مردم باشت را گرفت+تصاویر
افزایش قارچ گونه سرعت گیرها در شهر باشت بدون نصب علائم هشدار دهنده علاوه بر آنکه موجب زشت شدن چهره شهر شده است، خطراتی را نیز به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، سرعت‌ گیر یا سرعت کاه یا دست انداز تعابیر مختلفی است که در ترافیک شهری به کرات شنیده می شود و به دلیل کاهش تلفات جاده ای به طور گسترده در سطح جاده های کشور مورد استفاده قرار می گیرند اما در نصب بسیاری از آنها استانداردهای لازم رعایت نشده و همین امر باعث شده این ابزار به جای فایده داشتن، ناکارآمد به حساب بیاید.

 

تا همین چند مدت پیش تعداد سرعت گیرهای شهر باشت کمتر از انگشتان هر دو دست بود؛ ولی امروزه با رشد قارچ گونه خود آنقدر این تعداد افزایش یافته که می توان شهر باشت را شهر سرعت گیر نامید.

 

این روزها کمتر خیابانی در سطح شهر باشت وجود دارد که از نعمت سرعت گیرها که گاهاً غیر استاندارد و بدون علائم هشدار دهنده هستند، بی بهره باشد.

 

اگر هم خیابان یا کوچه ای از این نعمت نفس گیر بی بهره باشد، لابد آن کوچه و خیابان خودش آنقدر دست انداز و چاله دارد که دیگر نیازی به ایجاد سرعت گیر نداشت و اگر از این بلایای طبیعی هم در امان مانده، اهالی کوچه خود دست به کار شده اند و دست اندازهایی از جنس سیمان و با استاندارهای خود ساخته اند که به زحمت می شود از روی آنها عبود کرد.

 
 
 
 
 
 

 

سرعت گیر یا سکوی پرتاب؟؟

 

بسیاری از شهروندان باشتی از وجود این همه سرعت‌گیر که بدون علائم هشدار دهنده و سطح رنگی در شهر هستند، انتقاد دارند.

 

یکی از شهروندان باشتی می گوید: تعداد سرعت‌گیرها در شهر کوچکی مثل باشت آنقدر زیاد است که مجبوریم توقف‌های بسیار زیادی داشته باشیم و این موضوع برای ما مشکل‌ساز است.

 

وی اضافه کرد: سیستم کمک‌فنر خوردو با این تعداد بالای سرعت‌گیرها که برخی از آنها غیر استاندارد هستند با مشکل مواجه می‌شود و نیاز است که اقدامات لازم برای بهسازی این سرعت‌گیرها صورت بگیرد.

 

این شهروندان باشتی در پایان سخنانش خطاب به ما می گوید: سرعت گیر یا سکوی پرتاب؟؟

 

این جمله اش مرا یاد سرعت گیری در بلوار شهید سجاد احمدی انداخت که از قضا نزدیک محل سکونت ما هم است، سرعت گیری که به علت نامشخص بودن، بیشتر ماشین هایی که از این شهر می گذرند و از وجود این مانع بی اطلاع اند، تجربه هیجان انگیز یکبار پرش با ماشین را نصیبشان کرده است.

 

سرعت گیری که متولیان ساخت خودش را همین چند مدت پیش نیز از نعمت وجودش بی بهره نساخت تا یاد این ضرب المثل معروف که: "چاه مکن بهر کسی، اول خودت دوم کسی" در ذهن تداعی شود.

 

 
 
 
 

در محل نصب سرعت‎کاه یا سرعت‎گیر، راننده‎ها باید از فاصله مناسب این موانع را ببینند. سرعت‎گیرها باید با علایم مشخص همچون تابلو، روشنایی، تغییر رنگ، خط کشی و... کاملاً نمایان باشند. سرعت‎گیرها و سرعت‎کاه‎ها خطر جدی برای راکبان موتور سیکلت و دوچرخه به حساب می‎آیند. کم کردن سرعت وسیله نقلیه و شتاب‎گیری مجدد آن علاوه بر بالا بردن مصرف سوخت، آلودگی صوتی نیز ایجاد می‎کند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 عکس/ علیرضا پاداش
انتهای پیام/ک308

 

دیدگاه‌ها

نفس تمام خودرو دراومده. لنت ها زیر بار این همه ترمز دوام نمیارنمیارن. کاتالیز خودرو بنده به سطح دست انداز گیر کرده و ۴۰۰ هزار خرج برداشت. لطفا مسئولین جوابگو باشند. مردم فقیر و راننده تاکسی چ گناهی کرده
دستت درد نکنه گزارش خوبی بود
آقای بازیار واقعا خسته نباشی که با انتشار این عکسها شاید باعث بشی مسؤلین کاری کنن
این دست اندازی ها کاملا غیراصولی و نامناسب برای بافت شهری است.حتی الامکان از سرعت گیرهای استاندارد استفاده کنید.قابل توجه مسئولین مربوطه،،،
دست اندازی که قبل از ثبت احوال قرار داره نزدیک صدهزار تومان گذاشته روی دست من...باید کجا شکایت کنم...واقعا هر کس که صبح از خواب بیدار مبشه یه تصمیم برای باشت میگیره...اقای نجاتی و ظفری یه فکری به حال شهر و این دست اندازی ها بکنید لطفا ...غیر از اینکه شما دوتا یخ کاری کنید
کاش به جای سرعت گیر فرهنگ سازی می شد
اقای کامران ... ممنون. در کامنت بالایی به اشتباه فامیلی شما را نوشتم. ماشین خودم دویست تومن خرج برداشته فقط بخاطر اینکه سه نفر در صندلی عقب ماشین من نشسته بودن و دست اندازی نیست که. انگار زمان جنگه و باید پشتش قاۓم بشی تا تیر بهت نخوره
اگه مانع نزنند میگین نمیزنند اگه بزنند میگین یا اینش خل یا اونش خله خداوکیل ما چه مردمانی هستیم خیلی هم خوبه موانع جلوگیری از خطرات
نبود امكانات، دلگير بودن شهر، نداشتن سيما و منظري جذاب، ظواهر ناموزون و زشت ساختمانها و مغازه هاي سطح شهر، ناهمگون بودن كاربريهاي سطح شهر، عدم رعايت اصل همجواري وسازگاري كاربريها در سطح شهر، وجود موانع و سكوهاي پرتاب در سطح كوچه ها و خيابانهاي شهر ، عدم وجود سيستم فاظلاب و به تبع آن حمله ور شدن حيوانات موذي ازجمله سوسك به خانه ها، عدم بكارگيري حداقل خلاقيت و تدبير در نصب تابلوها و ناموزون بودن شكل و شمايل تابلوها، و هزاران موارد ديگر..... مطمئنا مسئولين محترم شهرستان باشت علي الخصوص جناب شهردار و اعضاي محترم شوراي شهر موارد فوق الذكر رو به كرار در رسانه ها و جلسات اداري به نبود و كمبود اعتبارات ربط ميدهند. در صورتي كه اكثر موارد فوق به تدبير و طرز مديريت مسئول محترم ربط پيدا مي كند لطفا با كمي تدبير در كنار بكار بردن اهرم اقتدار مسائل و مشكلات فوق را چاره اي بينديشيد.... توسعه و آباداني شهر و ديارمان را خواهانيم به قدمت چندين صد ساله شهر باشت(اولين بخشداري استان در باشت)افتخار ميكنيم ولي ...... شهردار محترم اينجانب بعنوان شهروند شهر باشت از طراحي چنين موانع و سكوهاي پرتابي به شدت ناراضي مي باشم لطفا تدابيري بينديشيد تا حداقل استاندارد لازم را در طراحي آنها بكار گيرند تا چهره شهر براي مسافران و گردشگران ناموزون و زشت جلوه ندهد.
عکسا عالیه مرسی از عکاس عزیز دلم

نظرات کاربران