تازه های سایت

11. دى 1395 - 22:15
پارک یا پارکینگ!!!؟
شهربازی باشت مکانی برای انبار ضایعات شهرداری+تصاویر
این روزها تنها شهر بازی شهرستان باشت به مکانی برای پارک خودروهای سنگین و ضایعات شهرداری این شهر تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، انسان موجودی اجتماعی است که در طول روز با فضای خارج از خانه و اجتماع سر و کار دارد و هر روز با تنش ها، بحث ها، مجاله و گفت و گوهای فراوان درخصوص مشکلات و کم و کاست زندگی مواجه است.

 

ذات انسان دوستدار تفریح و سرگرمی است و اگر او وقت کافی برای سفر نداشته باشد بهترین مورد، مکان های تفریحی درون شهر است، که این مسئله سبب آرامش روحی و توانایی مجدد در فرد برای ورود به جامعه ی پر اضطراب امروزی است.

 

یکی از این مکان ها که شور و هیجان خاصی و رغبت بی پایانی به بچه ها و حتی بزرگترها می دهد، بدون شک شهر بازی، پارک های بازی است.

 

مکان هایی که وقتی نام آنها به گوش‌مان می‌خورد؛ شور و نشاط، صدای خنده و خوشحالی کودکان و در کنار آن جمع های دور همی خانواده ها اولین چیزی است که به ذهنمان می رسد.

 

شهرستان نوپای باشت با تمام ساخت و سازهای مطلوب شهری که در این چند سال اخیر شاهد آن بودیم ولی هنوز از نظر زیرساختهای تفریحی و سرانه فضای سبز با کمبودهایی مواجه است؛ یکی از این کمبودها نبود شهربازی مناسب برای شهروندان باشتی است.

 

این شهرستان دارای تنها یک شهربازی بود که بعد از 12 سال و در سال 1392 با واگذاری به بخش خصوصی به گفته شهردار وقت تمام دستگاه های موجود در آن تجهیز، بازسازی و رفع نقص و پنج دستگاه جدید به دستگاه های شهربازی باشت اضافه شده است.

 

 

 

 

این شهربازی که فقط نام شهربازی را به یدک می‌کشد تنها بعد از چند ماه فعالیت و خدمات دهی هم اکنون به گورستان ضایعات و پارکینگ خودروهای سنگین شهردای باشت تبدیل شده که در گذر ایام هر روز قامتش خمیده‌تر و آهن پاره هایش فرسوده تر می شود.

 

 

 

 

توجه به ارزش‌های اجتماعی،‌ اعتقادی و فرهنگی در سایه برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی شکل می‌گیرد و گسترش می‌یابد. شهربازی هرچند به نظر می‌رسد یک محل تفریحی است،‌ اما در اصل بستری است که کودکان می‌توانند عنصری به نام شادمانی و افزایش انرژی محیطی و دلبستگی به شهر را بیاموزند و در طولانی مدت به دنبال ایجاد رفاه عمومی برای شهری باشند که در آن بزرگ شده‌اند و از امکانات آن به خوبی بهره برده‌اند.

 

 این مسئله تلاش متصدیان امر را میطلبد تا در بهبود فضای شهر تلاش کنند؛ جامعه ای که در آن فضای مناسب و شاداب برای عموم مردم فراهم نکند به مشکلات خاصی از جمله افسردگی، جنگ اعصاب و تنش های روانی و در نتیجه بالا رفتن آمار خودکشی و ... مواجه می شود.

 

امید است شهرداری و اعضای شورای شهر باشت هر چه زودتر در راستای رفع نواقصات و مشکلات شهر بازی این شهر قدم بردارند تا ضمن زیباسازی منظره ورودی شهر، کودکان و خانواده های شادی داشته باشیم.

 

گزارش و عکس/ خ سجادی

 

تصاویر بیشتر در ادامه مطلب:

 

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران