تازه های سایت

14. اسفند 1396 - 16:58
وضعیت نامناسب باشت برای پذیرایی از مسافران نوروزی / سرویس های بهداشتی شهر حال وروز خوبی ندارند+تصاویر
شهرستان باشت باتوجه به تاریخچه باستانی و آثار باستانی که دارد یکی ازشهرهای مهم استان بشمار میرود و هرساله هزاران گردشگر و توریست به این شهر سفر میکنند که این وضع زیبنده شهرستان نیست.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز؛  در حالی که دسترسی آسان و سریع شهروندان به امکانات و خدمات شهری یکی از مهمترین وظایف مدیریت شهری در هر شهری و با هر تعداد جمعیتی است، امروزه فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم نظیر کمبود سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر دسترسی شهروندان به امکانات شهری را با مشکل مواجه کرده است.

 

یکی از مشکلات مسافران و گردشگران کمبود سرویس‌های بهداشتی در مراکز گردشگری است. استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از مقصدهای مهم گردشگری کشور است.

در حالی که احداث سرویس‌های بهداشتی به تعداد کافی و متناسب با جمعیت شهری یک ضرورت است اما برای بیش از 10هزار جمعیت شهری باشت تنها 2سرویس بهداشتی عمومی آن هم با درهای بسته  در سطح شهر باشت وجود داردکه این سرویس بهداشتی ها قدیمی و آلوده اند یا به دلیل غیرقابل استفاده بودن تعطیل شده‌اند. این یعنی یک تهدید جدی برای سلامت عمومی شهروندان باشتی و بهداشت محیط شهری.

 

 امروزه در کشورهای توسعه یافته مکان‌یابی سرویس‌های بهداشتی به تعداد کافی و در مکان‌های مناسب همزمان با طراحی نقشه جامع شهر انجام می شود، اما مسئله سرویس‌های عمومی دراستان کهگیلویه و بویراحمد هنوز حل نشده باقی مانده است و مدیریت شهری در استان و شهرستان استراتژی مشخصی برای بهره‌برداری و نظارت سرویس‌های موجود و برنامه‌ریزی برای احداث و توسعه سرویس‌های بهداشتی جدید ندارد.

 

حال آنکه دسترسی سریع و آسان شهروندان به امکانات شهری به عنوان یک اصل ضروری در بحث حقوق شهروندی ایجاب می‌کند که این موضوع از سوی شهرداری به طور جدی‌تری مورد توجه قرار گیرد.

 

امروزه در بیشتر کشورهای دنیا به کمبود سرویس‌های بهداشتی به عنوان یک معضل مهم که ارتباط مستقیمی با سلامت و بهداشت شهروندان دارد، توجه شده و برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

 این پایگاه خبری در آستانه ایام نوروز به سراغ پارک های شهرباشت رفته تا ببیند این پارک ها تا چه اندازه آمادگی پذیرایی از گرشگران نوروزی را داشته است.

 

با توجه به اینکه شهرستان باشت پس از بارش های اخیر سرسبزتر از گذشته شده است و مطمئنا گردشگران داخلی و خارجی زیادی نیز به این شهرستان سفر میکنند.

با دیدن وضع اسف بار سرویس های بهداشتی در پارک های عمومی شهر از جمله پارک باوی میتوان نتیجه گرفت که مسافران با دیدن این وضع چه تصمیمی خواهند گرفت!!

 

بیش از 4 سال در رابطه با احداث سرویس های بهداشتی در جلسات شورای اداری بحث و گفت و گو می شود ولی آیا تا کنون این معضل در شهرستان حل شده است؟
 

شهرستان باشت باتوجه به تاریخچه باستانی و آثار باستانی که دارد یکی ازشهرهای مهم استان بشمار میرود و هرساله هزاران گردشگر و توریست به این شهر سفر میکنند که این وضع زیبنده شهرستان نیست.

 

همچنین نبود نمازخانه بین راهی و، آب شرب در فضاهای عمومی و نبود چمن، سبز شدن علف های هرز و خراب شدن چمن های پارک ها باعث زنگ خطری در شهرستان باشت در نزدیکی به ایام نوروز شده است که دست یاری مسئولان را می طلبد.

 

در زیر عکس هایی از نبود سرویس های بهداشتی و اوضاح و احوال پارک ها و فضای سبز در شهرستان باشت را مشاهده می کنید:

 

 

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران