تازه های سایت

29. آذر 1395 - 22:47
آقای شهردار، سرعت گیر یا سکوی پرتاب !!!
سرعت گیری که بارها با جان و مال مردم بازی کرده است+تصاویر
سرعت گیر غیر استاندارد بلوار شهید سجاد احمدی شهر باشت بارها با جان و مال مردم بازی کرده و سبب افزایش استرس و ترس، هزینه و در نهایت مشکلاتی برای رانندگان شده است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، نصب سرعت‌گیر بدون استاندارد در بلوار شهید سجاد احمدی شهر باشت موجب اعتراض بسیاری از شهروندان باشتی و رانندگانی که از این مسیر عبود می کنند شده است.

 

سرعت گیری که نه تنها فایده ای در کاهش سرعت نداشته بلکه به دلیل عدم رعایت استاندارد های لازم و علائم هشدار دهنده با کارکرد معکوس، سبب افزایش استرس و ترس، هزینه و در نهایت مشکلاتی برای رانندگان شده است.

 

این سرعت گیر که از جنس آسفالت بوده به دلیل ارتفاع تپه گونه اش بسیار خطرناک بوده و اهالی محل بارها شاهد پرش انواع ماشین های سبک و سنگین از آن بوده اند و لذت پرش از سکوی خودروها نصیبشان شده است.

 

 

این در حالی است که، بلندترین نقطه سرعت ‌گیر و سرعت‌کاه بر اساس استاندارد جهانی باید 7 تا 10 سانتی‌متر باشد.

 

مسافران و گردشگرانی که برای بار نخست در این مسیرها قرار می‌گیرند، به دلیل آشنا نبودن با وضعیت مسیر و گذر از این سرعت گیر، متحمل خساراتی در وسایل نقلیه شان می‌شوند.

 

حمید یکی از رانندگان و گردشگرانی که اولین بار از شهر باشت می گذشت بعد از پرش از روی این سکوی پرتاب در حالی که به شدت گلایه مند بود گفت: چرا متولیان این کار با جان و مال مردم بازی می کنند؟

 

وی افزود: به دلیل عدم وجود علائم هشدار دهنده مناسب متوجه این سرعت گیر نشدم و بدون ترمز گرفتن از روی آن پریدم.

 

این راننده ادامه داد: با چنان سرعت به سطح زمین برخورد کردم که هر لحظه امکان بروز حادثه عدم کنترل ماشین، ترکیدن  لاستیک و به معرض خطر افتادن جان خود، همسر و فرزندانم می رفت.

 

این سرعت گیر حتی به متولیان خود هم رحم نکرده است و ماشین های حمل زباله و آسفالت را نیز با پرش، بدرقه نمود.

 

تصاویری از ریختن لجن و آسفالت بعد از پرش ماشین حملشان وسط بلوار و پرش از سرعت گیر را مشاهده می کنید.

 

 

آسفالت ریخته شده وسط خیابان به علت پرش خودروی حمل آسفالت

 

ریخته شدن لجن وسط خیابان

 

اگر چه نصب سرعت‌گیر موجب رعایت نکات ایمنی و کاهش تصادفات در این بلوار می‌شود اما باید هر اموری طبق قانون و بر اساس استاندارهای لازم صورت گیرد.

 

 درخواست بازسازی و ترمیم این سرعت گیر یکی از درخواست های عقلایی و منطقی بسیاری از رانندگان باشتی است که امیدواریم متولیان امر در این مورد توجه ویژه داشته باشند.

 

لازم به توضیح است که بعد از درج خبری با اعنوان سرعت گیرهایی که نفس مردم باشت را گرفت  در تاریخ 15 آبان ماه، شهرداری باشت در کمترین زمان ممکن اقدام به نصب علائم هشدار دهنده کرد که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

گزارش و عکس/ فاضل کامران

دیدگاه‌ها

سلام.. خونه من مدتی هست رفته تهران حالا برگشتم سری به خانواده بزنم.برای گرفتن دارو به سمت بیمارستان رفتم.شب بود جلوی ثبت احوال چنان ضربه ای ماشنیم خورد و سرم خورد به سقف که فقط خودمو رسوندم بیمارستان که بر اثر ضربه شدید بیهوش نشم...انصافایه تابلو چقد هزینه میبره ولی حق ناس حق ناس اقای مسؤلین محترم...چطور برای خیابان یک طرفه سه تابلو میزنیدچون جریمه و پول توشه...ولی سرعت گیر پول درنمیاره تابلو نمیزنید... بعدش هم شکایت ..... میکنی مقصرمیشه از لحاظ استاندارد نبودن و....مقصر که میشه برای جبران خسارت میگه ما که قوم و خویش هستیم و فلان و بهمان...خب بخاطر همین قو و خویشات تابلو بزن خوهشا...سپاسگزارم از مدیریت محترم سایت باشت نیوز
ممنونم از مدیریت این سایت واین خبرهای جالب که حرف دل مارا یعنی مردم مطرح میکنید..

نظرات کاربران