تازه های سایت

4. بهمن 1399 - 11:17
تحلیلی بر انتخابات میان دوره ای گچساران و باشت:
دو راهی اصللاح طلبان بر سر ساسان و رحیمی/ تمایل اصولگرایان وجبهه پایداری به سمت حسینی
انتخابات میان دوراه ای گچساران و باشت روز به روز گرمتر و حساس تر می شود.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز:هر روز که به انتخابات  میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در دو شهرستان  گچساران و باشت نزدیک می شویم تنور انتخاباتی در این دو شهرستان روز به روز گرم تر و حساس تر می شود و برنامه های نامزدهای انتخاباتی  فشرده تر از قبل می شود.

عرض اندام نامزدهای انتخاباتی در دو فضای مجازی و حقیقی، نشان از عزم جدی آنها تا پایان انتخابات و حضور قطعی آنها حکایت دارد.

تعداد زیادی از طیف های مختلف سیاسی خود را در این آزمایش سیاسی بزرگ محک خواهند زد، به طوری که شاید برای بعضی از این افرادپایانی  باشد برای عمر سیاسی خود و حضور آنها در انتخابات.

یکی از نامزدهای این دوره از انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی  ریحان محمد پور است، وی بنا بر اعلام گفته خود وابسته به هیچ حزب و گروهی نیست  و بصورت مستقل در این انتخابات شرکت خواهد کرد.

محمد پور که یک شروع نسبتا خوبی در حومه روستاها در شهرستان باشت دارد، و کانون اصلی خود را در منطقه باشت باوی معرفی کرده است. اگر می خواهد موفقیتی کسب کند باید دامنه فعالیت خود را گسترش دهد و پایگاههایی را در گچساران نیز داشته باشد.

وی اولین انتخاباتی است که بصورت رسمی به آن ورود کرده است و در صورت عدم موفقیت می تواند در انتخابات بعدی حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد.

عبدالرحیم رحیمی: وی سابقه یک دور کاندیدا شدن را در میان دوره ای گچساران و باشت  دارد و توانست حدود17 هزار رای کسب کند.اینبار آمده است که یکبار دیگر شانس خود را برای کسوت نمایندگی به معرض امتحان بگذارد.

حضور رحیمی در انتخابات با حاشیه های زبادی همراه بود. اینکه  جمعی از اصلاح طلبان و خود وی انتظار داشتند بعد از رد اعتیار نامه غلامرضا تاجگردون، از او حمایت شود ولی گویا تاجگردون مخالف حضور رحیمی در صحنه بود و به همین خاطر از بردارش ساسان تاجگردون خواست تا در این دوره از انتخابات  نامزد شود.

رحیمی از جایگاه قابل قبولی در بین اصلاح طلبان، باشت و گچساران برخوردار است و نشان می دهد که او  تا آخر در صحنه انتخابات حضور دارد.

علیمراد جعفری:وی سابقه یک میان دوره ای مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارد،و بعد ازچند دوره دوری از انتخابات در گچساران و باشت آمده است تا شانس خود را امتحان کند.گفته می شود که بیشتر دامنه فعالیت جعفری در حوزه گچساران است و از  حضور وی در باشت  چندان خبری نیست.

سید قدرت حسینی: وی که سابقه یک دوره  نماینده بودن در مجلس شورای اسلامی را دارد. در انتخابات اسفند ماه سال گذشته نیز حضور داشته است و توانست نفر دوم انتخابات در گچساران و باشت شود.

حسینی این روزها بیشترین فعالیت خود را در حوزه بویراحمد گرمسیر و قشقایی ها انجام می دهد، و سعی دارد که ضمن حفظ رای سال گذشته خود بر سبد رای خود بیفزاید.

شواهد نشان می دهد که بیشتر اصولگرایان و جبهه پایداری از حسینی حمایت می کنند.

ساسان تاجگردون: وی اولین بار است که  برای انتخابات اعلام آمادگی کرده است. و سعی دارد که با همکاری غلامرضا تاجگردون در عرصه سیاسی شانس خود را به معرض نمایش بگذارد.

تاجگردون در بعضی از روستاهای اطراف باشت و گچساران و اصلاحطلبان چندان موفقیتی نداشته است. و بعضی بر بر این اعتقادند که وی  نمی تواند در این دوره از انتخابات موفق باشد.

نامزد قشقایی ها:گویا از طرف قشقایی ها یوسف باقری از سایر افراد فعالیت بیشتری دارد، و باید دید که افرادی چون زهره فولادی وندا، علی فولادی وندا، و هومان عسکری چه تدبیری برای انتخابات و  ایل قشقایی دارند.

محمد احمدی

انتهای پیام/

نظرات کاربران