3. مرداد 1393 - 8:01
خامی، باشت،
با گفتن شعار: دست خدا بر سرما خامنه‌ای رهبر ما
جانباز شهیدی که بارها حاضران را شرمنده ولایتمداری خود ساخت
شهید محمد باقر اکبری بارها در زمانی که زنده بود با دادن شعارهایی چون «دست خدا بر سرما خامنه‌ای رهبر ما» همه حاضران را شرمنده ولایتمداری خود ساخت و با زبان ساده خودش به همه فهماند که نه تنها از وضعیتش ناراضی نیست بلکه هنوز از ارادتش به ولایت فقیه ذره‌ای کاسته نشده و در هر حال مطیع رهبری خواهد بود.

به گزارش خامی، شهید محمد باقر اکبری جانباز 45 ساله که در 13 سالگی بر اثر ترکشی که در عملیات بوستان در منطقه سوسنگرد به سرش اصابت کرده دچار قطع نخاع از گردن شده و با 70 درصد جانبازی سالها بود که با مشکلات  دست و پنجه نرم می کرد.

 وضعیت جسمی شهید محمد باقر اکبری به گونه‌ای بود که تنها قادر به صحبت‌های کوتاه و گاه غیر قابل تفهیم بوده و به لحاظ جسمی ناتوان بود.

 

پدر و فرزند دست در دست هم؛ پدر می گفت، دوست دارم بمیرم ولی داغ فرزندم را نبینم، محمد باقر هم مدام شعارهای انقلابی سر می داد و می گفت: دست خدا برسر ما    خامنه ای رهبر ما.

محمد باقر 45 ساله که در تاریخ 17 دی‌ماه سال 67 در منطقه سوسنگرد جانباز شده و تا لحظه شهادت تحت مراقبت‌های ویژه پدر و اعضای خانواده بوده و بارها دچار تشنج و اتفاقات ناشی از فلج شده است.

شهید محمد باقر اکبری در حالی که به سختی بر صندلی تکیه داده بارها و بارها با دادن شعارهایی چون «دست خدا بر سرما خامنه‌ای رهبر ما» همه حاضران را شرمنده ولایتمداری خود ساخت و با زبان ساده خودش به همه فهماند که نه تنها از وضعیت ناراضی نیست بلکه هنوز از ارادتش به ولایت فقیه ذره‌ای کاسته نشده و در هر حال مطیع رهبری خواهد بود.

 

شهید محمدباقر اکبری " نشان درجه یک ایثارگری را دریافت کرده بود.

 

عیادت نماینده فقیه در استان از جانباز شهید اکبری در بیمارستان شیراز

 

 

 

محمدباقر اکبری جانباز 70 درصد قطع نخاعی و دارای نشان ایثار در تاریخ 20 خرداد 93 در بیمارستان MRI شیراز استان فارس به جمع همرزمان خود پیوست و در گلزار شهدای شهر باشت آرام گرفت.

 

مراسم تشییع و خاکسپاری شهید اکبری در گلزار شهدای باشت

 

 

 

 

 

 

 

 

بعد از شهادت این جانباز سرافراز پیام های تسلیت فراوانی برای این پایگاه خبری ارسال شد که بخشی از آن در زیر آمده است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

خانواده محترم شهید اکبری

 

سلام علیکم

با نهایت تأسف و تألم خبر عروج ملکوتی پرستوی خونین بال و یادگار روزهای حماسه و ایثار را دریافت نمودیم. مصائب عموماً و فقدان عزیزان خصوصاً، سخت و ناگوار است. اما شهید و شهادت نشر فرهنگ و مکتب امام حسین (ع) است و از اینکه شما نیز در انتشار فرهنگ حسینی سهیم شده اید بسیار خرسندیم.

خداوند متعال پاداش صابرین را با کلام وحی الهی و با شیواترین وجه بشارت داده است:

(و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله و انا الیه راجعون)

مراتب تبریک و تسلیت این جانب را در این مصیبت وآرده  پذیرا باشید و ما را در غم خود شریک بدانید.

علو درجات معنوی، روحانی، رحمت و غفران الهی برای آن عزیز که نماد ایثار و شجاعت بود و بقای عمر توأم با سلامتی و صبر برای آن خانواده محترم را از محضر رب الارباب مسئلت دارم.

 

سرتیپ دوم پاسدار یونس امیری

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد

 

خانواده محترم جانباز شهید گرانقدر اکبری

سلامٌ علیکم بما صبرتم

خیل دلدادگان سالار شهیدان جملگی شیدای شهادت بودند.

برخی با قافله شهادت، راهی دیار معشوق شدند و برخی در رکاب امام صبر در کوچه های پر فراز و نشیب روزگار به جانبازی در میان زمینیان، رسالت ایثارگری یافتند. اما قدم های ایشان هیچگاه زمین گیر خاک نبوده است و این اجر مجاهدتشان است که کالبد رنجور و روح پر تمنای شان را به برادر و همرزمان شهیدشان واصل می کند.

وصل عاشقانه جانباز شهید گرانقدر "محمد باقر اکبری" مبارک باد که بایسته و سزاوار این مرتبه والا بود.

صبر جمیل و تسلی خاطر بازماندگان و علو درجات آن جانباز شهید معزز را از بارگاه ایزد منان خواستارم.

روحش شاد، یادش، گرامی و راهش پر رهرو باد.

 

سید محمد علی شهیدی

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران

 

 

بسم رب الشهداء و الصدیقین

 

چه زیبا فرموده اند که راه ایثار و شهادت زیباترین اثر برای رسیدن به پروردگار یکتاست و شهدای عزیزمان با عبور از آن برای همیشه در این دنیا و در یادها ماندگار مانده اند و عزت و سربلندی را برای ملت شریفمان به یادگار گذاشته و البته در این بین راه شجاعت را نیز به ما آموخته اند.

با خبر شدیم که یکی دیگر از مردان آسمانی و هم تبار کربلاییان به فیض عظیم شهادت نائل آمده و روح بزرگشان با ارواح شهدای والامقام در ملکوت اعلی ماوی گزیده است.

شهادت جانباز 70 درصد محمدباقر اکبری که سالها درد دوری و هجران همرزمان و همسنگران شهیدش را به امید وصال به آنان تحمل کرده بود، به حق برای جامعه اسلامی مان ضایعه ای جبران ناپذیر و سنگین است.

جا دارد به نوبه خود و به نمایندگی از مردم شریف شهرستانهای گچساران و باشت، ضمن ارج نهادن به مقام شامخ آن شهید بزرگوار و عرض تسلیت به خاندان محترمشان، برای جمیع بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند منان مسئلت نمایم و  به حتم روح بلند آن شهید والا مقام در بالاترین مراتب بارگاه الهی با سالار و سرور شهیدان محشور و همجوار خواهد شد. ان شالله.

 

غلامرضا تاج گردون

 

روحش شاد و یادش گرامی باد

 

 

انتهای پیام/ک308

برچسب‌ها: 

دیدگاه‌ها

باسلام وخسته نباشید.واقعا" ما باید به داشتن چنین آدم هایی افتخار کنیم.اینان مردان بی ادعایی هستن که از جان ومال گذشتن تا وطن وناموس خود دفاع احسنت بر صبر و استقامت 30 ساله خانواده محترم اکبری و درود ورضوان خداوند بر محمد باقر اکبری و دیگر شهیدان وجانبازان.

نظرات کاربران