7. مرداد 1393 - 12:21
خامی، باشت،
جنگ غزه مهمترین بحثی است که باید در دنیای اسلام مورد توجه قرار گیرد
امام جمعه باشت گفت: جنگ غزه در دنیای اسلام مهمترین و اساسی ترین بحثی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خامی، حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی عید سعید فطر با اشاره به اینکه، در اين شب پاداش عمل يك ماه بندگان داده مي شود؛ گفت: يك ماه مهماني خدا و دوري انسان از بسياري از گناهان و تابيدن نور الهي بر دل بندگان در شبهاي قدر انسان را به خالق خود نزديك مي‌كند و اين از بهترين اوقات دعاست .

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) افزود: وقتي شب‌ عيد فطر فرا مي‌رسد ،كه به آن شب پاداش گويند، خداوند اجر عاملين را مي‌دهد ولي بدون حساب؛ در اين حال دعا مي‌تواند باعث جلب رضايت الهي و دريافت پاداش بيشتر شود.

خطیب جمعه باشت بیان داشت: شب عید فطر شب دریافت اجر بی‌حساب بندگان از خداوند متعال، صبح عید فطر زمان ورود فرشتگان بر زمین و دعوت به نماز برای آمرزش و ایستادن در نماز عید فطر را زمانی برای آمرزش گناهان و قرارگرفتن بر رحمت الهی است.

عبودی در خطبه دوم نماز عید فطر  افزود: مسئله جنگ غزه و کشتار وحشیانه مردم مظلوم فلسطین مهم‌ترین مسئله امروز جهان اسلام است که باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد  و باید بدانیم که دشمنان اسلام از اختلاف میان مسلمانان سوءاستفاده کرده و بر شدت ظلم به مسلمان افزایش می‌دهند.

وی سکوت و یا حمایت برخی کشورهای اسلامی را یکی از عوامل مهم این حادثه فجیع دانست و تصریح کرد: اگر جهان اسلام متحد شوند استکبار جهانی و صهیونیسم توان مقابله به آنها را نخواهد داشت.

عبودی با اشاره به اینکه در جنگ 21 روزه غزه تا کنون بیش از 1000 نفر از مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین در این ماه عزیز و با زبان روزه به شهادت رسیده اند، گفت: اما در مقابل جبهه مقاومت توانست 91 نفر از نیروها و افسران این رژیم کودک کش را به درک واصل کند.

خطیب جمعه باشت گفت: ما مردم و کشور جمهوری اسلامی ایران از تمامی مظلومان عالم دفاع خواهیم کرد و این ماهیت دین اسلام است.

 

انتهای پیام/ک308

 

نظرات کاربران