تازه های سایت

18. ارديبهشت 1394 - 14:38
دانش آموزی که به معلمش درس عملی ایثار داد
دانش آموز مارگونی به همه درس فداکاری داد
درس عملی ایثار و فداکاری که شاگرد به معلمش داد
معلم نمونه شهرستان بویراحمد گفت: همیشه معلم به دانش آموز درس نمی دهد بلکه گاهی این دانش آموزان هستند که به معلمان خویش درس می دهند.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، همیشه این معلمان نیستند که فداکاری و ایثار را به دانش آموزانشان یاد می دهند، بلکه بسیار دانش آموزانی نیز هستند که معلمانشان از آنان درس عملی ایثار و فداکاری را فرا می گیرند.

 

رحیم بهمنی یکی از معلمان شهرستان بویراحمد است که به صراحت می گوید من درس ایثار و فداکاری را از دانش آموزم یاد گرفتنم.

 

این معلم نمونه شهرستان بویراحمد به بیان خاطره ای از دوران تدریسش در منطقه سردسیری مارگون پرداخت و گفت: معلمی به راستی شغل نیست بلکه هنر است و چه زیباست که معلمان از این هنر برای رویش اندیشه های ناب در باغ میهن به خوبی استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه گاهی این دانش آموزان هستند که به معلمان درس می دهند افزود:  سال 83 در مدرسه ای در این منطقه  تدریس می کردم و از آنجا که دانش آموزان این مدرسه از مناطق دوردستی برای تحصیل در مدرسه حاضر می شدند عموماً سر و وضع مناسبی به لحاظ پوشش نداشتند و آثار فقر و تنگدستی در ظاهر آنها نمایان بود.

 

بهمنی ادامه داد: به رسم معمول در مراسم صبحگاهی مدیر مدرسه وضعیت پوشش و بهداشت بچه ها را بررسی می کرد و طبق مقررات مدرسه بایست دانش آموزان جوراب می پوشیدند.

 

وی افزود: در کنار صف صبحگاهی نگاهم به یکی از دانش آموزان افتاد که لنگه جورابش را به دوستش که جوراب نداشت بخشید و گفت اگر مدیر بررسی کرد این پایی را که جوراب پوشیدی را نشان بده.

 

بهمنی که با یادآوری این خاطره تحت تاثیر قرار گرفته بود ادامه داد: اما مدیر همان پایی را دید که جوراب نداشت و سر دانش آموز فریاد کشید که چرا جوراب نپوشیده ای؟ اما وقتی واقعیت ماجرا معلوم شد مدیر و همه معلمان مدرسه تحت تاثیر این درس از خود گذشتگی این دانش آموز فداکار قرار گرفتند.

 

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران