تازه های سایت

21. تير 1396 - 10:11
اظهار نظر خبرنگاران کهگیلویه و بویر احمدی در خصوص روز جهانی عفاف و حجاب+تصاویر
بیست و یکم تیرماه در تقویم جمهوری اسلامی به نام روز ملی «عفاف و حجاب» نامگذاری شده است. اگر چه در نظام اسلامی، همه روزها روز عفاف و حجاب و التزام به احکام اسلام است اما نامگذاری روزی به این عنوان می‌تواند تلنگری باشد برای هر کسی که مسئولیتی در این زمینه دارد و باید نسبت به احکام مقدس اسلام، ادای وظیفه کند.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز،اصل حجاب، معارف و اعتقادات ديني است وقتي آن  حاصل شد هم عفاف و حجاب پديد مي‌آيد و  هم بيراهه نمي‌رويم،  راه كسي را نمي‌بنديم ، خودمان در مسيريم و هم ديگران را به اين مسير هدايت مي‌كنيم.

 

 

بیست و یکم تیرماه در تقویم جمهوری اسلامی به نام روز ملی «عفاف و حجاب» نامگذاری شده است. اگر چه در نظام اسلامی، همه روزها روز عفاف و حجاب و التزام به احکام اسلام است اما نامگذاری روزی به این عنوان می‌تواند تلنگری باشد برای هر کسی که مسئولیتی در این زمینه دارد و باید نسبت به احکام مقدس اسلام، ادای وظیفه کند.

 

در این روز بسیاری از مردم انقلابی و دلسوز و همچنین نهادهای مسئول با انتشار یادداشت‌ و بیانیه‌هایی در کنار برگزاری‌ راهپیمایی‌ و نمایشگاه‌های حجاب و عفاف این روز را گرامی داشتند.

 

خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن گرامی داشت این روز بزرگ و ملی نظرات خود را درمورد روز ملی عفاف و حجاب با جمله های کوتاه و زیبا بیان کردند:

مرضیه سادات غلامی - سردبیر مکتوب باشگاه خبرنکاران جوان-دلیل اینکه عفاف و حجاب را ارزشمند میدانیم این است که کرامت و شخصیت زن را حفظ می کند .

داشتن حجاب فواید بسیاری دارد که میتوان به عزت نفس  پیدا کردن زن در جامعه اشاره کرد که موجب می شود زنان  با امنیت بیشتری در جامعه حضور پیدا کنند.

 

غلامی با اشاره به افرادی که پوشش کمتری در جامعه دارند عنوان کرد:این بانوان که حجاب کمتری دارند و به نوعی بی حجاب هستند از لحاظ روحی ،روانی و از نظر امنیت اجتماعی در سطح پایین تری ، نسبت به خانم هایی که حجاب کامل دارند و با چادر در جامعه حضور پیدا می کنند هستند.

 

غلامی

وی افزود: اعتقاد من این است که یک حجاب بدون داشتن عفت و حجب و حیا کامل نیست و اگر حجاب بدون داشتن عفت داشته باشیم این یک حجاب کامل نیست و برای ما ارزش نخواهد داشت.

غلامی اظهار کرد:بانوان با عفت و حجاب افرادی با ارزش بالاتری هستند.برای انسان ها عفاف به تنهایی در نظر گرفته نشده است و در قرآن بصورت صریح مردان را هم به حفظ حجاب و عفاف دعوت کرده است.

 

سیده نرگس سجادی نیا-مدیر مسئول پایگاه خبری باشت نیوز-در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه رابطه حجاب با عزت نفس در چيست اظهار کرد: رابطه و تاثير  متقابل بين حيا با حجاب و عزت نفس وجود دارد عزت نفس برابر با ارزش فرد در ديدگاه خودش است.

 

نرگس سجادی

وی افزود:اگر فرد مورد سرزنش و مورد تحقير يا مورد سوءاستفاده قرار گيرد عزت نفس وي تنزل مي يابد و خود را ملزم به رعايت حجاب نمي داند و اگر به تدريج حساسيت خود را از دست داد حريم لازم با جنس مخالف و هم جنس را رعايت نکرد در نتيجه حيا در زن ودر مرد از بين می رود و ارتکاب گناه برايش عادي مي شود ، حجاب متناسب با جنسيت خود را رعايت نمي کند و در نتيجه باز عزت نفس وي دچار تنزل مضاعف مي گردد .

سجادی عنوان کرد: عزت نفس ، اعتماد به نفس ، وجدان اخلاقي سالم و رشد رواني و شخصيتي سالم موجب حفظ حيات در زنان و مردان و در نتيجه رعايت حجاب و نيل به آرامش و امنيت مي گردد .

 

صادق شیخی-خبرنگار پایگاه خبری چرام- حجاب تضمین کننده سلامت جامعه و مصونیت آن دربرابر حیله شیطانی و تهاجم فرهنگی است.

 

صادق شیخی

زنان خوب میراث دار عفاف فاطمه و مریم اند دریغا که بازیچه هوس شوند و به ویروس گناه آلوده گردند.حجاب مانند صدفی است که گوهر عفت را حفظ می کند.حجاب زنان کوبنده تر از خون شهید است.

کلید نزدیکی به فاطمه زهرا (س) حجاب می باشد که با عفاف میتوان این نزدیکی را دوچندان کرد.زیباترین هدیه خداوند به زن حجاب است با حفظ حجاب این زیبایی را از دست ندهند.

 

انتهای پیام/س

نظرات کاربران