27. مرداد 1403 - 11:07
پذیرایی از زائران کربلا در بوستان
راه‌اندازی موکب‌های مردمی بوستان
موکب مردمی حضرت رقیه (س) در بوستان باشت راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری «باشت نیوز»امسال ۴ موکب درمسیر جاده ترانزیتی شیراز ـ اهواز در مسیر زائرین اباعبدالله الحسین دایر شده است عاشقان اباعبدالله الحسین و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت در موکب های حضرت رقیه (س) و حضرت اباعبدالله الحسین(ع)در شهر بوستان، موکب حضرت ابوالفضل العباس (ع) در روستای شوش علیا و موکب حضرت علی اصغر (ع)در روستای دهکند در بخش بوستان به زائران خدمات رسانی می کنند.

با توجه به حجم بالای تردد زوار، از چند سال پیش موکب مردمی حضرت رقیه(س) برای تسهیل تردد و راهنمایی زوار راه اندازی شده است. با توجه به اینکه جاده ترانزیتی از این شهر می‌گذرد همواره مسیر تردد زوار بوده و زواری که از مرز شلمچه راهی کربلا می‌شوند، از این شهر عبور می‌کنند.
در این موکب‌ها خدماتی همچون پذیرایی صبحانه،ناهار، شام، آب جوش، اسکان زائر در موکب و منازل، خدمات بهداشتی و درمانی، تست قند و فشار خون، استقرار اکیپ‌های هلال احمر و اورژانس ۱۱۵، راهنمای مسافر، غرفه فرهنگی و نمازخانه، انتقال زائر به درمانگاه، انتقال زائر جامانده به کاروان، سرویس خودرویی و میکانیکی و مشاوره‌های شرعی به زائران ارائه می شود.
فعالیت این موکب‌ها از ۱۰ روز قبل از اربعین آغاز می‌شود خدمات رسانی به زائران در این موکب ها تا ۵ روز بعد از اربعین ادامه دارد.

نظرات کاربران