11. مهر 1403 - 10:01
قابل توجه ورزش و جوانان؛
چمن مصنوعی بوستان؛ محل رویش خار و خاشاک
تنها زمین چمن مصنوعی بوستان از توابع شهرستان باشت این روزها به محلی برای رویش خار و خاشاک تبدیل شده و مشکلات آن سبب گلایه ورزشکاران این شهر شده است

به گزارش پایگاه خبری «باشت‌نیوز» شهر بوستان از توابع شهرستان باشت بوده و جاده ترانزیتی از این شهر می‌گذرد و می‌تواند در بخش‌های مختلف اقتصادی و گردشگری، فرهنگی و... مورد توجه باشد.

در کنار اهمیت این شهر؛ اما در حوزه امکانات ورزشی از جمله چمن مصنوعی برای سرگرمی جوانان و نوجوانان‌ با مشکل مواجه است  و این موضوع سبب گلایه جوانان این منطقه شده است.

زمین چمن مصنوعی و برخی از فضاهای ورزشی در شهر بوستان نیازمند مدیریت و احیا هستند و ضرورت دارد مدیریت شهری بوستان به این موضوع رسیدگی کند.

یکی از بخش‌های که می‌تواند برای این زمین چمن مصنوعی تدابیری داشته باشد شهرداری و ورزش و جوانان است.

تخصیص اعتبار برای حل مشکلات زمین این چمن مصنوعی سبب می‌شود عموم مردم و شهروندان بدون محدودیت از آن استفاده کنند و  اگر این زمین بدون رفع مشکل و خار و خاشاک  باقی بماند، بستر برای ورزش و سرگرمی جوانان فراهم نخواهد شد.

شهروندان در شهر بوستان علاقه بسیاری به ورزش دارند، این نیاز با توجه به بافت متراکم و کمبود فضای خالی در منطقه به یک نیاز اساسی تبدیل شده و شهرداری تلاش می‌کند از هر فرصتی برای ایجاد و توسعه سرانه‌های ورزشی و تفریحی استفاده کند و اگر شهرداری و دیگر متولیان این فضاهای ورزشی را مورد توجه قرار دهد، رضایت‌مندی شهروندان را به همراه خواهد داشت.

تعدادی از جوانان شهر بوستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» اظهار داشتند: زمین چمن مصنوعی شهر بوستان حدود ۴۰ سال پیش توسط تعدادی از جوانان روستا جهت سرگرمی و ورزش جوانان روستا به وسیله بیل، کلنگ و وسایل دم دستی صاف و هموار شد و به محیطی برای ورزش تبدیل شد. 

این افراد اضافه کردند: اکنون حدود ۴۰ سال از ماجرای زمین می‌گذرد و با اینکه بازدیدهای مختلفی صورت گرفته است؛ اما  اقدام قابل توجهی جهت رفع مشکلات مشاهده نشده است.

جوانان این روستا اظهار دارند: مسئولان ورزش و جوانان در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان شهرستانی‌ بازدیدی از این چمن داشته و با حداقل هزینه‌ها مشکلات این زمین ورزشی را برطرف کنند.

نظرات کاربران