یکی از مخاطبان پایگاه خبری تحلیلی خامی در یادداشتی نوشت:
هدف از نگاشتن این متن جلب توجه بیشتر دولت و بخش دولتی به بخش خصوصی از جمله دفاتر پیشخوان دولت در شهرهای کوچک همچون شهر باشت می باشد.
موضوعی که باعث شد تا این نوشته رو بنگارم شنیدن این خبر بود که از اسفند ماه سال 92 تا به اکنون کارمزد هر فیش پرداختی (اعم از گاز، برق، تلفن ثابت و همراه) که تا قبل از این تاریخ به ازای هر فیش واریزی کارمزد 270 تومان به حساب دفاتر پیشخوان واریز می شد الان به مدت تقریبی هفت ماه است که به میزان 80 تومان برای هر فیش پرداختی کاهش پیدا کرده است و این یعنی زیاندهی بیشتر دفاتر پیشخوان و بخش خصوصی و این قانون نیز بدون اطلاع قبلی به دفاتر در طی این هفت ماهه تصویب شده است که این یک نوع بی عدالتی و ظلم در حق این دفاتر می باشد.
برخلاف نظر و عقیده ی مسئولین دولتی که در جلساتشان ادعای تقویت بخش خصوصی رو دارند، ولی به عینه شاهد تصویب قوانینی بر خلاف گفته های آنها می باشیم.
اگر دولت و مسئولین ذیربط این امر دغدغه ی رفع موانع پیشرفت و توسعه ی این دفاتر را در خدمات دهی بیشتر و با کبفیت بهتر به شهروندان را نداشته باشند پس چه کسی باید در این میان جوابگوی زیاندهی این بخش باشد ؟!!! چرا به جای تشویق و دادن پاداش بیشتر برای این بخش در تضعیف آن می کوشند؟
با این شرایط و با در نظر داشتن مواردی همچون مکان استیجاری دفاتر که ماهیانه باید پول کلانی را برای اجاره ی آن به صاحب ملک پرداخت کنند و هم چنین حقوق کاربرانی که در این دفاتر کار می کنند و همینطور پرداخت بیمه ی ماهیانه ی آنها به علاوه ی پول پرداختی ماهیانه برای برق و خدمات اینترنتی و بازار کساد، آن هم برای دفاتری که در شهرستانهای کوچک و کم جمعیت واقع شده اند همانند شهرستان باشت که استقبال چندانی از آنها نمی شود به نظر شما و با در نظر داشتن این مشکلات چه انگیزه ای برای یک مدیر دفتر در ارائه ی خدمات به شهروندان باقی می ماند؟!
همانطور که می دانیم یکی از اهداف تشکیل این دفاتر، کوچک سازی دولت و کاهش امور بوروکراسی اداری و تلف نکردن وقت شهروندان و تسریع و تسهیل در انجام اموراتشان و ارائه ی خدمات بهتر می باشد پس چرا کانون دفاتر پیشخوان به جای تقویت بیشتر این بخش با کاهش کارمزدها ی فیشهای پرداختی مردم در این دفاتر دست به تضعیف این نهاد غیر دولتی زده اند؟!!!
از مسئولین ذیربط در سطح کلان کشوری و استانی خواهشمندیم که راهکارهایی برای تقویت بخش خصوصی و تلاش در واگذاری خدمات بیشتر به این بخش از جمله خدمات پلیس +10 و ... دهند تا مدیران دفاتر با انگیزه و خلاقیت بیشتر و بهتر در این حوزه خدمات ارائه دهند و بیش از این شاهد ضرر و زیان خود در این بخش نباشند و با ارائه ی خدمات بیشتر به این دفاتر و تسهیل در رفع نیازهای شهروندان و عدم سردرگمیشان به تقویت بیشتر این بخش بپردازند!
امیدواریم که دولت بجاي آمار و ارقام افتتاح دفاتر كيفيت خدمات را بالاببرند و نسبت به ساماندهي اين دفاتر از نظر حقوق و مزايا و بيمه اقدام كنند.
انتهای پیام/ک308
دیدگاهها