تازه های سایت

11. تير 1396 - 13:18
هدر رفت چند ماهه آب در پارک محله آزادگان باشت+تصاویر
آب از هر چیزی گران بها تر است ، بدون موبایل می توان زندگی کرد ، بدون ماشین می توان زندگی کرد، بدون طلا می توان زندگی کرد و... اما بدون آب بیش از چند روز نمی توان زنده ماند و حیات نابود خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری  باشت نیوز، آب از هر چیزی گران بها تر است ، بدون موبایل می توان زندگی کرد ، بدون ماشین می توان زندگی کرد، بدون طلا می توان زندگی کرد و... اما بدون آب بیش از چند روز نمی توان زنده ماند و حیات نابود خواهد شد. پس آب از هر چیزی ارزشمندتر و گران بها تر از هر گنچی است که روی زمین داریم.

 

مهمترین منبع تامین آب باران است که هم در امور نظافت و شخصی و هم درصنایع بسیار حائز اهمیت است. مصرف آب فقط به امور شخصی و مصارف خانگی محدود نمی شودبلکه در صنایع برای خنک نگه داشتن دستگاه ها و موتورها به آب نیاز داریم.

پارک محله
همانطور که می دانیم دمای کره زمین رو به افزایش است. این مسئله توازن میان آب مصرفی و آب مورد نیاز را برهم می زند. بدین ترتیب آب مصرفی بیشتر از ذخایر آبی موجود می شود. این عدم توازن علاوه بر صنایع کشاورزی را هم تحت الشعاع قرار می دهد و انسان را از نعمت داشتن آب تسویه شده و تغذیه مناسب محروم می سازد.
 از آب حفاظت کنیم ، چون زندگی ما به آن وابسته است. هیچگاه به دلیل اینکه فرد دیگر مسئول پرداخت آب بهاء است، آب را هدر ندهید.

 

علی رغم تامین آب شرب روستاییان با تانکر و یا به طریق سخت تر این روزها شاهد هدر رفت آب لوله کشی شهری در آبیاری فضای سبز هستیم.

هدر رفت چندماهه آب در پارک محله باشت

هدر رفت چند ماهه آب در پارک محله باشت باعث نگرانی است.هیچ گونه دقتی در آبیاری فضای سبز انجام  نمی شود. آب لوله کشی را باز کرده و ساعت ها بر روی یک نقطه از چمن می گذارند که غرق در آب می شود و به قسمت های دیگر چمن آب نمی رسد و گاها دیده شده از آب این پارک برای مصارف شخصی  استفاده می کنند.

هدر رفت این آب ها باعث لیز خوردن کودکان با دوچرخه شده و بعضا باعث آسیب به آنها شده است.

 

پارک محله

پارک محله

پارک یا کارواش؟

بارها دیده شده از  آب  این پارک برای شستن ماشین های شخصی استفاده می شود که این امر پیگیری های شهرداری و مسئولان امر را می پذیرد.

 

پارک محله

آبیاری باغچه های منازل !

همسایگان این پارک گاها از آب این پارک برای آبیاری باغچه های خود استفاده می کنند. که استفاده از آب پارک مشکل شرعی دارد.!!

کشت و گزار مرغ و خروس ها

چمن این پارک در دستان مرغ و خروس ها می چرخد و معمولا پایه ثابت ورود به این پارک مرغ و خروس ها هستند که تعدادشان هم کم نیست،فضولات این مرغ و خروس ها بارها صدای کودکانی که در این پارک بازی می کنند را در آورده است.

 

پارک محله

چمن برای تفریح یا فوتبال کودکان؟

معمولا تنها بازی که کودکان در این پارک انجام می دهند فوتبال است که این کار خود باعث از بین رفتن چمن می شود.

 

پارک محله

کمبود  فضای سبز در شهرستان باشت خود یک مشکل اساسی  است و دیدن این رفتار های  نا پسند باعث ناراحتی بیشتر می شود ،امید است شهردار محترم مشکلات این پارک را حل کرده و برای استفاده شخصی از آب این پارک چاره ای بیندیشد.

 

گزارش و عکس: سیده نرگس سجادی

 

 

دیدگاه‌ها

با سلام واقعا تشکر و سپاس از برادر ارجمند کامران عزیز و دوست داشتنی واقعا مورد خوبی را هم گزارش کردین وهم هم تصاویر خوبی را که مجدد جا دارد از شما بزرگوار تقدیر و تشکر کنیم بله کاملا فرمایش شما درست و مورد قبول هست آب سرمایه ملی هست ولی داره به همین صورتی که عرض کردین هدر میره و هیچ کس و هیچ مسولی هم پیگیر نیست ونخواهد بود تازه یکی از کارکنان اداره مطبوح اب و فاضلاب در چند قدمی همین پارک سکونت دارد ولی باز هم توجهی نمیشود خدا میدونه که بی انصافی هست و از مسولان درخواست داریم که هر چه سریعتر مشکل این پارک را در سریعترین زمان ممکن حل و فصل کنند البته اگه چشمک بینا و گوش شنوا باشد
با سلام و احترام. نظر به اینکه مطالب انتشار یافته در متن فوق االذکر توسط خبرنگار محترم شهرستان جناب آقای کامران کاملا صحیح و منطبق با واقیت می باشد فلذا در جهت تکمیلا گزارش ایشان مطالبی را به شرح زیر ارائه می نماید 1-از آنجایی که مسئولیت هدر رفت آب استفاده شده در این پارک ادارات زیربط از جمله شهرداری و اداره آب می باشد لکن ر اینخصوص اقدام شایسته و بایسته از سوی ادارات مذکور انجام نگرفته و این هدر رفت آب را همه روزه به عینه میتوان نظارت کرد. 2-از آنجائی که شهرداری متولی اصلی حفظ و نگهداری چمن پارک می باشد ولی ما در عمل میبینیم که این امر صورت نگرفته و با زحمتی که اهالی محل در اینخصوص بعمل می آورند تاکنون چمن این پارک حفظ شده است علی ایحال شایسته نیست که مسئولان نسبت به وضعیت این پارک بی تفاوت بوده و اقدامات لازم در خصوص حفظ و نگهداری آن رامعمول ننماید. با سپاس

نظرات کاربران