تازه های سایت

14. فروردين 1394 - 9:37
آرامش و امنیت سوغات شلالدون باشت+ تصاویر
منطقه گردشگری شلالدون باشت با دشت‌های سرسبز و هموار، فضایی آرام را برای اقامت مسافران خود محیا کرد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، منطقه گردشگری شلالدون در هفت کیلومتری شهر باشت و مسیر ارتباطی جاده گچساران به شیراز این روزها میزبان گردشگران زیادی است.

 

 

منطقه شلالدون با مساحت 30 هکتاری در ارتفاع 1575 متری از سطح دریا قرار دارد. پوشش گیاهی این منطقه که سرشار از گیاهان دارویی و جنگل‌های بلوط است چشم‌اندازهای فوق‌العاده را به گردشگران ارائه می‌دهد. 

 

منطقه شلالدون با طبیعت سرسبز، دل‌انگیز و پوشش گیاهی جنگلی وسیع از تپه ماهورها و دره‌های زیبایی تشکیل شده که در سال‌های اخیر میراث فرهنگی با ایجاد کمپینگ، اقدامات اولیه تفریحی را فراهم کرده است.

 

 

 

مجتمع‌های کوچک بین راهی‌های و اقامت گاه‌های موقت در کنار آلاچیق‌های تفریحی از خدماتی است که در مسیر و منطقه شلالدون پذیرای گردشگری است که برای اوقات فراغت خود به این منطقه می‌آیند.

 

در ادامه این گزارش به میان مسافران و گردشگران نوروزی رفتیم تا نظراتشان را در مورد امکانات، امنیت، تعداد روزهای اقامت و اینکه این چندمین باری است که به این منطقه سفر کرده اند جویا شویم.

 

 

خانواده انصاری یکی از مسافران نوروزی است که از استان فارس به همراه دو خانواده دیگر به منطقه زیبای شلالدون باشت سفرکرده اند، خانم انصاری در این زمینه می گوید: این پنجمین سال متوالی است که برای گذراندن تعطیلات نوروزی به این استان و این منطقه سفر کرده ایم و الان 4 روز است که اسکان یافته ایم.

 

 

رضاقلی هوشمندی کارمند بازنشسته ارتش یکی دیگر از میهمانان نوروزی منطقه شلالدون باشت است، وی در خصوص این منطقه گفت: طبیعت فوق العاده زیبا و بکر، امکانات رفاهی عالی باعث شده که من و 5 خانواده دیگر از اقوامم هر ساله سه روز را در این منطقه بمونیم.

 

وی در ادامه از نیروی انتظامی به خاطر امنیت و ایجاد محیطی امن تشکر و قدردانی کرد.

 

 

 

محمد محمدنژاد یکی دیگر از مسافران شهرستان باشت است که از استان بوشهر به این منطقه سفر کرده است.

 

وی می گوید، این اولین سالی است که به این منطقه سفر کرده و این دومین شب است که اسکان یافته است.

 

آقای محمدنژاد در خصوص امکانات این منطقه به خبرنگار ما گفت: همه چیز عالیست مخصوصاً امنیت.

 

 

آقای رضایی دیگر مسافر نوروزی منطقه شلالدون یکی دیگر از مخاطبان امروز ما بود، وی گفت: جاذبه های طبیعی خیلی خوب و امنیت عالی از مهمترین دلایلی بود که خانواده ما این منطقه را انتخاب کرد.

 

وی ادامه داد: کم بود امکانات رفاهی نظیر کم بود آب شرب و سرویس بهداشتی از مهمترین اشکالاتی است که می شود از این منطقه گرفت که امیدواریم مسئولان در پی رفع این مشکلات قدم های جدی بردارند.

 

 

در ادامه رحیم خردمند از کارشناسان اداره میراث فرهنگی و گردشگری باشت در خصوص امکانات و اقدامات انجام گرفته جهت رفاه حال مسافران نوروزی در منطقه شلالدون باشت گفت: تأمین آب شرب، راه اندازی تانکر آب سیار، راه اندازی دو باب سرویس بهداشتی، راه اندازی سه نقطه سکوی آبخوری، تأمین روشنایی اردوگاه تفریحی، راه اندازی سکوی نمازخانه، جمع آوری روزانه زباله ها، راه اندازی 6 غرفه مواد غذایی، پخت غذاهای محلی و سنتی و نصب سطل های زباله از جمله اقدامات انجام گرفته جهت تأمین رفاه حال گردشگران این منطقه بوده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

گزارش: فاضل کامران

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران