تازه های سایت

17. تير 1394 - 20:00
عاقبت نافرجام پیرترین پروژه عمرانی شهرباشت / جایگاه سی ان جی شهر باشت بلاتکلیف‌تر از همیشه
یکی از پروژه هایی که سالها از کلنگ زنی آن در شهر باشت می گذرد، جایگاه سی ان جی درون شهری باشت است که در کنار آرامستان و گلزار شهدای این شهر واقع شده است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، هر ساله و با توجه به مناسبت های مختلف و البته بنا به نیازها و ضروریات هر شهر، پروژه های مختلفی در آن شهر در نظر گرفته می شود و به دنبال آن کلنگ آن پروژه به زمین زده خواهد شد.

 

در اکثر این کلنگ زنی ها، زمان حدودی تکمیل و افتتاح آن پروژه نیز تعیین می شود، اما برخی از پروژه ها هستند که تا کنون ده ها سال از عمر خود را گذرانده اند ولی رنگ روبان افتتاح را به خود ندیده اند.

 

پروژه هایی که ممکن است تا یک قدمی افتتاح پیش بروند اما به دلایل مختلفی باز هم آیین افتتاح آن پروژه صورت نمی گیرد.

 

یکی از پروژه هایی که سالها از کلنگ زنی آن در شهر باشت می گذرد، جایگاه سی ان جی درون شهری باشت است که در کنار آرامستان و گلزار شهدای این شهر واقع شده است.

 

این پروژه در سال ۸۶ کلنگ زنی شده و طی یکی دو سال اول با پیشرفت خوب فیزیکی 90 درصد پیش رفت تا مردم این شهر را امیدوار کند تا برای پر کردن مخزن گاز خودروهای خود دیگر مسیر 5 گیلومتری تا پمپ بنزین این شهر را طی نکنند.

 

ولی این سالها یکی یکی از پی هم گذشتند به طوریکه بعد از گذشت 8 سال از آغاز ساخت این جایگاه سی ان جی تا کنون همان 90 درصد پیشرفت فیزیکی باقی مانده است.

 

یکی از اولین شروط برای ساخت یک جایگاه‌های سی.‌ان.‌جی، معرفی زمین مناسب به تشخیص شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، قرارگیری زمین معرفی شده در خیابان‌ها و معابر اصلی، امکان استفاده از خط لوله گاز 250 پوند با قابلیت برداشت حداقل1500 متر مکعب در ساعت، امکان اخذ انشعاب برق تا 400 کیلو وات، اخذ مجوزهای لازم از دستگاه‌های ذیربط برای کاربری زمین به عنوان جایگاه سوختگیری گاز طبیعی و توانایی خرید انشعابات برق، گاز و انجام عملیات ساختمانی جایگاه از جمله شرایط اولیه برای ساخت جایگاه سی‌.ان.‌جی است.

 

مهمترین مشکل برای افتتاح این پروژه نبود سوخت و خط لوله گاز مناسب و مورد نیاز یک جایگاه سی ان جی است که شهرداری و مسئولان وقت فکر سوخت رسانی به این جایگاه را نکرده بودند به طوریکه خط لوله گاز مجاور این جایگاه 60 پوند است.

 

بهنام برازنده شهردار باشت در گفتگو با این پایگاه خبری، عدم هماهنگی مابین شهرداری و اداره گاز وقت را مهمترین علت افتتاح نشدن این پروژه دانست و گفت: جهت راه اندازی این پروژه شهرداری باشت دو پیشنهاد دارد، اولین پیشنهاد اینکه بتوان گاز مورد نظر را از خط انتقال گاز 250 پوند آبدهگاه که از جاده 45 متری باشت می گذرد به این جایگاه رساند که اداره گاز با پیشنهاد اول موافقت نکرد ولی راه حل دوم برای اینکه این فرصت را از دست ندهیم در صورت توافق اداره گاز، دستگاه تقویت کننده شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی که به صورت رایگان در اختیار شهرداری قرار می گیرد می تواند سوخت مورد نیاز این جایگاه را از 60 پوند به 250 پوند مورد نظر تبدیل کند.

 

وی افزود: در غیر این صورت این مکان بدون استفاده خواهد ماند.

 

حال باید منتظر ماند و دید آیا این جایگاه سی ان جی که کم کم دارد به مکانی مخروبه تبدیل می شود رنگ روبان افتتاح را به خود خواهد دید یا نه؟

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه‌ها

چشم ..........عوام فریب روشن
اگر سی ان جی دست شهرداری افتاد فقط یک یا دوهفته کار می کند بقیه در خواب زمستانی قرار میگیرد

نظرات کاربران