تازه های سایت

25. آبان 1394 - 9:52
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری باشت خبر داد:
حفار اشیای عتیقه در شهرستان باشت دستگیر شد(+تصاویر)
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری باشت از دستگیری یکی از 5 حفار اشیای عتیقه در کوه عنا شهرستان باشت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، رحیم خردمند در گفتگو با این پایگاه خبری گفت: در پی گزارشات واصله از سوی منابع خبری این اداره مبنی بر یک مورد حفاری غیر مجاز در کوه عنا، منطقه تل سنگری ـ تنگه کمالی توسط قاچاقچیان اشیاء عتیقه با هماهنگی و همراهی سرهنگ توحیدی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان به منطقه اعزام شدیم.

 

وی ادامه داد: بعد از طی مسافتی 5 ساعته در کوه های صعب العبور به منطقه مورد نظر رسیدیم که افراد قاچاقچی مسلح که تعدادشان حدود 5 نفر بود با دیدن مأموران میراث فرهنگی متواری گشتند که یکی از آنها را دستگیر نمودیم.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری باشت افزود: دوستان فرد دستگیر شده به قصد آزادسازی فرد دستگیر شده تعداد 5 گلوله شلیک نمودند.

 

وی اظهار کرد: این متخلفان دو گودال به طول سه متر و عرض یک و نیم متر در مجاور هم حفر کرده بودند.

 

خردمند تصریح کرد: در بازرسی از محل مورد نظر، تعداد زیادی ابزار و آلات حفاری از قبیل دستگاه موتور برق، دستگاه دریل تخریب برای حفاری، بیل و کلنگ، کابل برق و لوازم یدکی، لوازم و تجهیزات خواب و غذا کشف شد.

 

وی خاطرنشان کرد: با دستگیری متهم و تحویل آن به  کلانتری مرکزی باشت پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شد.

 

خردمند در پایان گفت: قشرهای مختلف مردم می توانند با گزارش هرگونه تخریب، تصرف، تجاوز، ساخت و ساز، حفاری غیرمجاز و یا قاچاق اشیای تاریخی به مسئولان اداره میراث فرهنگی این شهرستان نسبت به حفظ مواریث فرهنگی و تاریخی منطقه سهیم باشند.

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه‌ها

آخه میراث فرهنگی داخل کوه عنا کدوم دولت دنبالش میره دربیاره .زیر زمین هم که به هیچ دردی نمیخوره همون بهتر که شکم چند نفر رو پر کنه تا کسی گشنه نشه دنبال این کارا نمیره تو این مملکتی که کار پیدا نمیشه
اینا فکر کنم همونایی هستن که نزدیک 30 متر از کوه روستای گروس رو کندن و کسی خبردار نشد و همچنین اشیای عتیقه جایی به نام چهل شهید(چهل شهیون) در این روستا را به غارت بردند! بهتره راجب این دو مورد هم ازشون بازجویی کنند.
ینه ایگن همریش نه م

نظرات کاربران