تازه های سایت

11. خرداد 1395 - 13:54
در آستانه ماه مبارک رمضان
قیمت گوشت مرغ در باشت پر کشید، افزایش 20 درصدی گوشت مرغ طی 15 روز گذشته/گوشت قرمز همچنان ثابت است+تصاویر
در آستانه ماه مبارک رمضان، قیمت گوشت مرغ در شهرستان باشت افزایش داشت ولی قیمت گوشت قرمز همچنان ثابت است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، ماه مبارک رمضان در راه است و بسیاری از مسلمانان خود را برای این ماه عزیز آماده می‌کنند؛ ولی هنوز رمضان نرسیده موج افزایش قیمت ها برخی از کالا به راه افتاده است.

 

کمتر از 6 روز دیگر رمضان شروع می شود و بار دیگر بازار شهرهای مختلف ایران از جمله بازار شهر باشت در اوج فروش و رونق قرار خواهد گرفت، رونقی که با رشد قیمت های برخی از کالاهای اساسیش به میزبانی روزه داران می رود.

 

به همین بهانه خبرنگار این پایگاه خبری به میان برخی از فروشندگان مرغ و گوشت قرمز شهرستان باشت رفته تا از نزدیک در جریان جدیدترین قیمت های بازار گوشت این شهرستان قرار گیرد.

 

افزایش 20 درصد گوشت مرغ در 15 روز اخیر در شهرستان باشت

 

در میان اقلام مختلف گوشت که از حدود 15 روز پیش و با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان با افزایش تقاضا همراه شده، قیمت گوشت مرغ روند افزایشی پیدا کرده و در مغازه‌های سطح شهر به کیلویی 7200 تومان رسیده است.

 

 

سید شریعت حسینی یکی از مغازه داران باشتی است که در صنف مرغ فروشی فعالیت می کند، وی در خصوص قیمت گوشت مرغ گفت: حدود دو هفته پیش نرخ هر کیلوگرم گوشت مرغ در شهر باشت، پنج هزار و 900 تومان بوده است، که این قیمت با افزایش 20 درصدی به قیمت هر کیلو هفت هزار و 200 تومان رسیده است.

 

این مغازه دار باشتی با بیان اینکه، قیمت گوشت مرغ طی دو هفته گذشته رشد 1300 تومانی داشته است، بیان داشت: این افزایش نرخ گوشت مرغ در حالی اتفاق افتاده که در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و معمولا مصرف گوشت قرمز و سفید در این ماه بالا می رود.

 

آقای رشیدی یکی دیگر از مغازه داران باشتی در رسته مرغ فروشان است، وی عدم حمایت دولت از تولیدکنندگان مرغ گوشتی را یکی از دلایل گرانی هفته اخیر قیمت گوشت مرغ دانست و گفت: متاسفانه رکود و عدم حمایت دولت از تولیدکنندگان موجب شده که برخی از تولیدکنندگان مرغ ضرر کنند و مرغداری‌های نیز تعطیل شوند که امر باعث افزایش قیمت گوشت مرغ گردیده است.

 

 

 

 

 

قیمت گوشت قرمز طی هفته‌های اخیر در شهرستان باشت ثابت است

 

قیمت گوشت قرمز طی هفته‌های اخیر در شهرستان باشت ثابت بوده است و پیش بینی می شود که در آستانه ماه مبارک رمضان قیمت گوشت قرمز همچنان بدون تغییر بماند.
 
 
 
 
 

مهرزار شریفی یکی از قصابان و مغازداران باشتی در خصوص قیمت انواع گوشت قرمز گفت: درحال حاضر قیمت هر کیلو گوشت بره و بزغاله 24 هزار تومان و هر کیلو گوشت بز قیمتی ما بین 18 تا 20 هزارتومان در بازار شهرستان باشت به فروش می رسد.

 

وی افزود: قیمت هر کیلو گوشت گوسفند نیز مابین 18 تا 20 هزارتومان به فروش می رسد.

 

این مغازه دار باشتی بیان داشت: قیمت هر کیلو جگر گوسفندی خالص 24 هزارتومان و هر قطعه کله و پاچه گوسفندی 8 هزار تومان است.

 

آقای شادی یکی دیگر از مغازداران و فروشندگان گوشت قرمز در باشت است. وی از مسئولان شهرستان و استانی خواست تا وضعیت کشتارگاه این شهر را مشخص کنند تا قصابان باشتی برای ذبح یک دام مسیر 45 کیکومتری تا گچساران را نروند.

 

 

شادی گفت: از مسئولان عزیز خواهشمندیم اکنون که در آستانه ماه مبارک قرار داریم نسبت به حل موضوع کشتارگاه باشت اقدام نمایند تا قصابان متحمل هزینه رفت و آمد و خطرات جاده ای نشوند.

 

امیدواریم که مسئولان این بار با جمله کلیشه ای «تولید و ذخیره‌سازی کافی انجام شده است، مردم بابت گرانی نگران نباشند» در این روزها که در آستانه ماه مبارک رمضان و رونق بازار قرار گرفته ایم به استقبال این ماه مبارک نروند و با تنظیم، کنترل و نظارت بر بازار از افزایش قیمت کالاهای اساسی مردم جلوگیری کنند.

 

گزارش و عکس/ فاضل کامران

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران