تازه های سایت

28. خرداد 1395 - 13:16
باشتی ها از بهترین پروژه شهرستانشان در سال 94 می گویند
پروژه ای که درد بسیاری از مردم را کم کرد+تصاویر
سال 94 شهرستان باشت شاهد کلنگ زنی، بهره برداری و افتتاح پروژه های کوچک و بزرگی بود که هر کدام به نوبه خود مشکلی از مشکلات مردمان این دیار را مرتفع ساخت، این سال هم برگی دیگر بود از تاریخ که ورق خورد و تقویم رفت تا سالی جدید را تجربه کند.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، سال 94 شهرستان باشت تحت تاثیر کشور شاهد رخدادهای متعددی بود، از حضور پرشور مردم در انتخابات  تا اتفاقات تلخ و ناگوار مرگ و میر در جاده های برون شهری و از دست دادن تعدادی از شهروندان باشتی.

 

در این سال شهرستان باشت شاهد کلنگ زنی، بهره برداری و افتتاح پروژه های کوچک و بزرگی بود که هر کدام به نوبه خود مشکلی از مشکلات مردم این دیار را مرتفع ساخت. سال 94 هم برگی دیگر بود از تاریخ که ورق خورد و تقویم رفت تا سالی جدید را تجربه کند.

 

مردمی که علیرغم حضور در همه ی عرصه ها و علیرغم همه ی شایستگی هایشان و با وجود همه منابع طبیعی و زمین های حاصلخیزش هنوز به آنچه که شایسته اند نرسیده اند.

 

آبان ماه سال 1393، احمد یکی از ساکنان باشت به علت درد قفسه سینه به مرکز بستردرمانی شهرستان 21 هزارنفره باشت مراجعه می کند، پزشک عمومی بعد از معاینه اولیه و تجویز دارو او را مرخص می کند و تنها بعد از گذشت چند روز، حمله و سکته قلبی او را تا نزدیکی مرگ پیش می برد، ساعت یک شب وی را به گچساران منتقل می کنند و با تلاش پزشکان نجات می یابد.

 

این قصه زندگی یکی از صدها شروند باشتی است که به دلیل نبود پزشکان متخصص و تشخیص به موقع تا پای مرگ رفتند و برگشتند.

 

نبود کلینیک و پزشکان متخصص از مدت‌ها پیش به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم و شهروندان باشتی تبدیل شده بود.

 

بدون شک بیماران زیادی هستند که مراجعه به پزشکان عمومی برای درمانشان کافی نیست، پس ضرورت مراجعه به پزشک متخصص برای موارد خاص احساس می شود به طوری که حتی برای تکمیل فرآیند درمان، مراجعه پی در پی و متداوم در زمان ها و دوره های خاص یک ضرورت انکارناپذیر است.

 

مردم شهرستان باشت سال‌ها مجبور بودند برای ویزیت متخصص به شهرستان‌های همجوار همچون گچساران و یاسوج و حتی خارج از استان به شهر شیراز مراجعه نمایند وهزینه‌های هنگفت وخطرات جاده‌ای سفر را متحمل شوند.

 

اما با توجه به اجرای طرح تحول سلامت و نگرش سازنده دولت به کاهش هزینه های درمانی و افزایش میزان دسترسی مردم به خدمات درمانی و همچنین همت خیرین و توجه ویژه مسئولان بالاخره مجهز ترین کلینیک تخصصی استان در اوایل سال 94 در شهر باشت با اولویت پزشکان متخصص داخلی، اطفال، زنان و زایمان، قلب و عروق، عفونی و اعصاب و روان به صورت پاره وقت به مردم خدمت رسانی می کنند.

 

این کلنیک که با استقبال چشمگیری از سوی مردم همراه بوده است با توجه به بروز بودن دستمزد پزشکان و تلاش های مسئولان بهداشت و درمان شهرستان و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی هم اکنون همه روزه با 21 متخصص پذیرای بیماران این شهرستان است تا دیگر بیماران این دیار به غیر از درد بیماری، دردی نداشته باشند.

 

به همین منظور خبرنگار این پایگاه خبری به میان بیمارانی که به این کلینیک مراجعه نموده اند، رفته است تا از نزدیک با آنها در مورد خدمات و مشکلات احتمالی گفتگو کند.

 

تنها 4 پزشک عمومی در باشت مشغول طبابت بودند

 

 

حسین که از روستاهای اطراف شهر باشت فرزندش را به کلینیک آورده است می گوید: در وهله اول باید بگویم خداوند بانیان و دستاندکاران این کار را خیر دهد زیرا که قبل از افتتاح این مرکز تخصصی تنها چهار پزشک عمومی در باشت مشغول طبابت بودند که این امر منجر به رفت و آمد شهروندان باشتی به شهرهای همجوار، از جمله گچساران برای درمان با هزنیه ها و تعرفه های بالای مطب ها و همچنین هزینه رفت و آمد و گاه اسکان می بودند.

 

وی افزود: ولی خوشبختانه امروز دیگر نیازی به رفتن به مطب های متخصصان دیگر شهرها نیست بلکه این خود پزشکان متخصص هستند که به شهر باشت می آیند و تنها با تعرفه 1200 تومانی به طبابت می پردازند.

 

این شهروند باشتی در ادامه سخنانش با تشکر از خانواده تاجگردون جهت اهداء زمین و تشکر از پیگیری مدیر شبکه بهداشت باشت، بیان کرد: امیدواریم که با افتتاح بیمارستان 32 تختخوابی شهر باشت همه مشکلات بیماران برای رفتن به دیگر شهر های همجوار به طور کامل رفع شود.

 

افتتاح کلنیک بهترین پروژه ای بود که در سال 94 در این شهرستان افتتاح شد

 

 

مجید یکی دیگر از شهروندان باشتی است که از درد شکم اظهار ناراحتی می کرد، از وی در مورد خدمات و مشکلات احتمالی کلینیک پرسیدم که در جوابم گفت: واقعا وجود این کلینیک نعمت بزرگی برای شهرستان باشت هست.

 

وی ادامه داد: به نظر بنده یکی از بهترین و شاید بهترین پروژه ای که در سال 94 در این شهرستان افتتاح شد و درد و غم بسیاری از بیماران را التهام بخشید، افتتاح همین کلینیک بود.

 

این شهروند باشت افزود: هم اکنون با وجود بهترین دستگاه ها و متخصصان، دیگر نیازی به مراجعه به شهرستان های همجوار برای درمان نیست، به طوری که امروز من با کمترین هزنیه، سونوگرافی انجام دادم.

 

مجید در ادامه سخنانش از مسؤلان خواست تا برنامه حضور برخی پزشکان از جمله متخصص قلب، اطفال و سونوگرافی را در این کلینیک چند نوبت در هفته قرار دهند تا مردم راحتر بتوانند به این پزشکان دسترسی داشته باشند.

 

21 متخصص هر روزه مشغول طبابت هستند

 

 

دکتر کریم رضایی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت با حضور در کلنیک و سرکشی به بیماران در گفتگو با این پایگاه خبری ضمن تشکر از نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: کلنیک تخصصی زنده یاد حاج ظفر تاجگردون شهر باشت در راستای طرح تحول نظام سلامت در دو طبقه و با زیر بنای 760 متر در اوایل سال 94 افتتاح شده است.

 

وی افزود: احداث این مکان که مجهزترین کلینیک تخصصی در استان است قطعاً گامی مهم و ارزشمند برای مردمان این دیار خواهد بود.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت با اشاره به اینکه در کلینیک حاج ظفر تاجگردون 21 متخصص هر روزه به طبابت مشغول هستند، بیان داشت: اکو، سونوگرافی، تست ورزش، تست ریه، نوار قلب، چشم پزشکی کامل، داروخانه، عینک سازی از جمله مهمترین بخش های این کلینیک و دستگاه های موجود است.

 

رضایی در ادامه با بیان اینکه در شهرستان باشت به ازای هر 1000 نفر یک متخصص وجود دارد، گفت: کلیه هزینه های در این کلینیک با تعرفه دولتی می باشند.

 

انجام بیش از 3800 سونوگرافی در کلینیک باشت

 

 

خانم زارعی مدیر این کلینیک نیز در گفتگو با این پایگاه خبری گفت: در 9 ماهه اول سال 94 بیش از 9 هزار و 800 نفر در کلینیک زنده یاد حاج ظفر تاجگردون ویزیت شدند که خوشبختانه شهروندان باشتی با وجود این مکان تخصصی، دیگر نیازی به مراجعه به دیگر شهرستان ها وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه این کلینیک مجهز به یکی از بهترین دستگاه های سونوگرافی با کیفیت جهانی است، افزود: تا کنون بیش از 3 هزار و 800 سونوگرافی در این کلینیک انجام گرفته است.

 

مدیر کلینیک مرحوم حاج ظفر تاجگردون در پایان گفت: اميدواريم با افتتاح این کلینیک كه در راستاي طرح تحول نظام سلامت و براي افزايش رضايتمندي مردم صورت گرفته است بيش از گذشته و به طور مطلوب تر به شهروندان باشتی و دیگر شهروندان خدمت رسانی نماییم.

 

گفتنی است: هزینه ساخت و تجهیز این کلینیک تخصصی 15 میلیارد ریال بوده است، که مبلغ 4 میلیارد و 500 میلیون ریال از مبلغ فوق را خانواده تاج گردون اهداء نموده است.

 

 

گزارش و عکس: فاضل کامران

انتهای پیام/ک308

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه‌ها

درود به دکتر زارعی زاده ودکتر سیاهی افتخار طایفه بزرگ گشین...
احسنت به دکتر تاجگردون، دکتر کریم رضایی و مهندس کامران بابت این گزارشات خوبش
چرا قبلا این کلینیک رو نزده بود حتما فقیر بوده او وقت ها خخخخ
درود بر خانواده تاج گردون و تشکر از گزارشات اقای کامران.واقعا این کلینیک برای مردم شهر باشت نعمت بزرگی است وتعرفه دولتی بهترین کمک به مردم است وواقعا از دکتر زارع که از اهواز برای خدمت رسانی به همشهریانس می اید باید تشکر کرد
درود بر دکترهای طایفه ام دکتر زارع پور و دکتر سیاهی
درود بر جناب دکتر رضایی مدیر لایق و شایسته
با تشکر از جناب دکتر رضایی بخاطر زحماتشون الحق والنصاف که در دوره مدیریت این بزرگوار شاهد پیشرفت های بسیار خوبی بودیم به امید موفقیت های روز افزون
درود بر جناب دکتر تاجگردون با انتخاب مدیران شایسته ای همچون جناب دکتر رضائی
کاش چند افتتاح خوب مثل کلینیک توی باشت انجام میشد خسته نباشید جناب رضایی
لیاقت دکتر رضایی بیشتر از این حرفاست مرد باسیاست و فکرکاریه اگه چندتا مدیر مثل ایشون توی باشت داشتیم مردم دیگه بخاطر کمبود امکانات مهاجرت نمیکردند هیچوقت فکرشو نمیکردم توی باشت زمانی کلینیک یا بیمارستان افتتاح بشه که خداروشکر شاهد هردوتاش هستیم کاش بقیه ادارات هم بفکر ابادی باشت باشن
ایول دارههههههههههههههههههههههههههههههه

نظرات کاربران