تازه های سایت

21. تير 1395 - 11:44
مخالفت باشتی ها با پیوستن دولت به FATF/ مردم باشت به کمپین «حراج اطلاعات بانکی ممنوع» پیوستند+تصاویر
مردم همیشه در صحنه شهرستان باشت همزمان با سراسر ايران اسلامی مخالفت خود را با پيوستن به FATF كه برای نفوذ اقتصادی در كشور طراحی شده است، اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، مردم همیشه در صحنه شهرستان باشت با پیوستن به کمپین "حراج اطلاعات بانکی ممنوع" مخالفت خود را با این اقدام اعلام کردند.

 

این کمیپین در شبکه های اجتماعی با هشتک های:

 

#حراج_اطلاعات_بانکی_ممنوع

#پای_داعش_را_به_ایران_باز_نکنید

#هشدار_جدی

#فاجعه_آفرین_برای_مرم_ایران

#اطلاعات_بانکی_را_نفروشیم

#وعده_نسیه

#سازمان_بین‌المللی_مبارزه_با_پولشویی

#تضعیف_توان_نظامی_و_قدرت_بازدارندگی_ایران

#اعزام_تروریست‌های_تکفیری به راه افتاده است.

 

در واقع موضوع از آنجایی آغاز شد که کارگروه اقدام مالی(FATF) در نشست دوم سال 2016 این سازمان نیز که 4 تیرماه (24 ژوئن) بیانیه عمومی آن منتشر شد عملاً تغییری در وضعیت ایران نداده است.

 

در بیانیه عمومی جدید FATF  در مورد وضعیت ایران می‌خوانیم: «کارگروه اقدام مالی از تصویب و تعهد سیاسی سطح بالای ایران به یک برنامه اقدام برای رفع کمبودهای راهبردی مربوط به مقابله با تامین مالی تروریسم/ مبارزه با پولشویی و همچنین تصمیم این کشور برای دریافت کمک‌های فنی برای اجرای این برنامه اقدام، استقبال می‌کند... ایران تا زمان تکمیل کامل برنامه اقدام، همچنان در بیانیه عمومی گروه ویژه اقدام مالی باقی خواهد ماند. تا زمانی که ایران اقدامات لازم برای رفع کمبود‌های شناسایی شده در برنامه اقدام را انجام نداده، گروه ویژه اقدام مالی نسبت به ریسک ناشی از حمایت مالی از تروریسم از داخل ایران و تهدیدی که برای سیستم مالی بین‌المللی ایجاد می‌کند، نگران خواهد بود.»

 

هدف اصلی FATF اعمال استانداردهایی است که تضمین کند ریسک پولشویی، تامین مالی تروریسم و تامین مالی سلاح‌های کشتار جمعی در یک کشور به نحو اطمینان‌بخشی کاهش پیدا کرده است. اینکه FATF ریسک یک کشور را چقدر ارزیابی کرده باشد یک عامل مهم – و نه البته تنها یا حتی مهم‌ترین عامل- در شکل‌دهی به روابط بانکی آن کشور با شبکه بانکی جهان است FATF  نخستین‌بار در سال 2007 ایران را به عنوان یک کشور پرخطر برای نظام مالی جهان شناسایی کرد.

 

 آخرین بیانیه FATF در فوریه 2016 همچنان ایران را در کنار کره‌شمالی 2 کشوری معرفی می‌کرد که دارای بیشترین ریسک مالی در جهان هستند و این وضعیت ادامه داشت تا اینکه در بیانیه انتهای هفته گذشته این گروه اعلام شد"این گروه به مدت 12 ماه اقدامات تقابلی (counter-measures) علیه ایران را تعلیق اما همچنان نام آن را در فهرست کشورهای پرخطر حفظ می‌کند تا پس از یک سال بتواند در این باره به طور کامل داوری کند.

 

حقیقت این است که این جزئیات چندان مهم نیست و به کار خواننده عادی هم نمی‌آید. مساله اصلی که باید به آن توجه کرد این است که می‌دانیم – و بزودی به تفصیل به این مساله خواهیم پرداخت - که استراتژی اصلی آمریکا در حال حاضر وادار کردن ایران به توقف یا کاهش رفتار مقاومتی در منطقه از طریق فعال کردن مجموعه‌ای از ابزارهای اطلاعاتی، مذاکراتی و... است که به طور مشخص از حیث سازمانی، سپاه و حزب‌الله و از حیث جغرافیایی، سوریه را در بر بگیرد.

 

در حال حاضر، هیچ هدفی برای آمریکا مهم‌تر از آن نیست که در چارچوب پروژه برجام2، ایران را درگیر مجموعه فرآیندهایی کند که خروجی آن کاسته شدن از نقش ایران در محور مقاومت و کاسته شدن از نقش محور مقاومت در منطقه باشد.

 

باشتی ها هم نیز با پیوستن به این کمپین خواهان مبارزه با نفوذ اقتصادی دشمن شدند.

 

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران