تازه های سایت

22. تير 1395 - 11:10
در آستانه سفر هیئت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد
مهمترین مطالبات و سوالات شهروندان باشتی از رئیس جمهور چیست؟
در آستانه سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد تعدادی از شهروندان باشتی مهمترین مطالبه های خود را عنوان کردند.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، بر اساس شنیده ها، دکتر حسن روحانی رئیس جمهور دولت تدبیر و امید طی روزهای آتی به استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد.

 

مردم شهرستان باشت با توجه به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان و شهرستان باشت، سوالات و مطالباتی از دولت تدبیر و امید دارند و منظرند تا ببیند که ره‌آورد این سفر برایشان چه خواهد بود؟

 

بر همین اساس، خبرنگار این پایگاه خبری در گفتگو با تعدادی از شهروندان باشتی، مهمترین خواسته ها و مطالباتشان را از رئیس جمهور و هیئت دولت جویا شده است که در ادامه می خوانیم.

 

زمانی که شما را انتخاب کردیم، فکرش را نمیکردیم که وضعیتمان بدتر از قبل شود/ به جای آمارهای خیالی و واهی  با مردم رو راست و پاک باشند/دست دزدان را از حق مسلم این ملت زجر کشیده کوتاه کنید

 

آیت الله ظفری فرهنگی آموزش و پرورش در این خصوص به خبرنگار ما می گوید: انتظار ما از رییس جمهور فقط و فقط این است که مرهمی باشند به درد دل جوانان این شهرستان که دغدغه اصلی همه پدران ومادرانشان است.

 

وی ادامه داد: ما از آقای روحانی می خواهیم که اقتصاد نابسامان ما را سر و سامان دهند و به جای آمارهای خیالی و واهی  با مردم رو راست و پاک باشند که وجود این ملت و مردم بزرگ ایران اسلامی است که تاکنون باعث دوام، بقاء، بزرگی و عزت کشور عزیزمان شده است.

 

 این فرهنگی آموزش و پرورش باشت افزود: ایرانیان مردمانی بزرگند و این را بارها و بارها ثابت کرده اند و مانند ملت برخی از کشورها نیستند که در شرایط اقتصادی و اجتماعی بد به نظام و کشورشان پشت کنند، که نتیجه آن جزء درگیری و جنگ، غارت، خون ریزی و کشتار نخواهد بود.

 

 ظفری تصریح کرد: آقای رئیس جمهور ما می خواهیم که وضعیت اقتصاد را سروسامان دهید؛ دست دزدان را از حق مسلم این ملت زجر کشیده کوتاه کنید و برخورد اساسی بامفسدان اقتصادی و گردن کلفتانی کنید که با وجود تعداد اندکشان مملکت را به تاراج برده اند.

 

وی با بیان اینکه، درد دلها زیاد است، کیست که از این وضعیت راضی باشد تا کی باید منتظر نجاتگری باشیم ومنتظر دست غیبی باشیم؛ افزود:  آقای روحانی با مردم صادق باشید حتی اگر توانایی اداره مملکت را ندارید به ملت بگویید آنها به طور قطع پشتیبان شما هستند همانطوری که پشتیبان ولایت ولی امر مسلمین هستیم.

 

این شهروند باشتی با اشاره به اینکه، ما با ولایت زنده ایم و ما ملت بزرگ ایران تا آخرین قطره خونمان پشتیبان ولایت فقیه هستیم وجانمان و مالمان را فدایش میکنیم، بیان داشت: قطعا اگر این ولایت نبود و بصیرت و بینش دینی و اسلامی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران که نشات گرفته از بصیرت رسول الله بوده را نداشتیم که با هوشیاری وعقلانیت علوی تا کنون توانسته است دست هرگونه دسیسه وحیله ای را خنثی کند و راه و دست دشمنان این کشور عظیم و بزرگ را از هرگونه تعدی و دست درازی کوتاه کند، الان کشور ما هم همانند کشورهای همسایه دستخوش جنگ و ناامنی بود.

 

ظفری ادامه داد: ولی چه کنیم که دست خیانت به بیت المال که حق الناس این ملت زجر کشیده است هنوز کوتاه نشده و مسئولین و سردمداران نمیخواهند بفکر چاره ای باشند.

 

این فرهنگی باشتی بیان داشت: آقای روحانی شما بدانید ما زمانی که شمارا انتخاب کردیم حتی فکرش را نمیکردیم که وضعیتمان بدتر از قبل شود در برابر خداوند متعال ودر برابر این ملت بزرگ مسئولید ومسئولید ومسئولید وفردای قیامت بابد جوابگوباشید.

 

وی افزود: آقای روحانی مدت زمان کمی به پایان ریاست جمهوری شما مانده دراین مدت کوتاه با مردم باصداقت رفتار کنید این مردم قطعا از شما حمایت میکنند به شرطی که حقیقت را پنهان نکنید وهرکاری برای این ملت میکنید بدون کم وکاست بگویید.

 

از ریاست جمهور می خواهیم تا از ارائه وعده های ناممکن به مردم خودداری نماید

 

 

سید اکبر علیزاده فرماندار اسبق گچساران نیز در گفتگو با این پایگاه خبری سخنان خود را با طرح این سوال که دولت چه برنامه ای برای، احیای روستاها در جهت، خودکفایی در اقتصاد مقاومتی دارد؟ آغاز کرد.

 

وی افزود: دولت در طول چهار سال گذشته، هیچ اقدام موثری در جهت کاهش درصد بیکاری جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد بخصوص شهرستان باشت انجام نداده است، برنامه دولت برای مناطق محروم چیست!!؟

 

علیزاده بیان داشت: وقتی جوانان تحصیلات خود را به پایان می‌رسانند و با بیکاری مواجه می‌شوند قطعا معضلات و مشکلات اجتماعی زیاد می‌شود.

 

فرماندار اسبق گچساران بیان داشت: از ریاست جمهور و هیئت دولت می خواهیم تا از ارائه وعده های نا ممکن به مردم خودداری نمایند.

 

برنامه های سریع وصریح دولت برای کاهش بیکاری در استان چیست؟

 

 

یکی دیگر از شهروندان باشتی می گوید، چرا رئیس جمهور در آخرین روزهای دوره ی ریاست جمهوریش می خواهد به این استان بیاید، دلیل یکی از آخرین سفرهای ریس جمهور به استان ما چیست؟

 

حمید فتحی گفت: با توجه به شعار انتخاباتی ایشان که مناطق محروم باید در اولویت کاری دولت باشد، چرا استان ما که یکی از محروم ترین استان های کشور است باید جزء آخرین استانهایی باشد که هیئت دولت به آنجا می رود.

 

این شهروند باشتی می گوید: بیکاری یکی از مشکلات اساسی جوانان این شهرستان است که از رئیس جمهوری انتظار داریم در سفر خود تدابیری را اتخاذ کنند تا بسترهای ایجاد اشتغال برای جمعیت بیکار این استان که دارای بیشترین جمعیت بیکار در کشور است به خصوص برای جوانان شهرستان باشت که هیچ کارخانه و واحد تولیدی نیز در شهرستان نیست، فراهم نمایند.

 

وی در پایان با طرح این سوال که، آیا این سفر را باید نقطه عطف شکوفایی استان کهگیلویه و بویراحمد دانست، گفت: ما از هیئت دولت می خواهیم که برنامه های سریع و صریح خود برای کاهش بیکاری استان ما را ارائه نمایند.

 

از ریس جمهوری که به هیچ کدام از وعده های انتخاباتیش عمل نکرد چه مطالبه ای می شود داشت

 

 

شیخ امین مرتضی پور یکی دیگر از شهروندان باشتی در گفتگو با این پایگاه خبری گفت: امثال بنده دیگه نه سوالی از ریس جمهور داریم نه توقعی؛ ریس جمهوری که منتقدان را ترسو و بزدل خطاب کند نمی توان از ایشون سوالی پرسید.

 

وی ادامه داد: ریس جمهوری که با کلیدش، اقتصاد ایران را قفل کرد و کارخانه های ایران را پلمپ کرد نمی شود ازش مطالبه ای داشت، و فقط صبرمی کنیم.

 

مرتضی پور افزود: از ریس جمهوری که به هیچ کدام از وعده های انتخاباتیش عمل نکرد چه مطالبه ای می شود داشت.

 

این شهروند باشتی به وعده های انتخاباتی دولت تدبیر و امید اشاره کرد و بیان داشت: دولت تدبیر و امید قرار بود طی۱۰۰ روز اقتصاد ایران را سر و سامان دهد و مشکلات اقتصادی را برطرف کند ولی اکنون با گذشت ۳ سال از آن وعده نه تنها افتصاد سر و سامان نگرفت بلکه به خاطر وضعیت بد اقتصادی و رکود حاکم بر جامعه و بازار، کارخانه های کشور یکی پس از دیگری به تعطیلی کشیده می شود.

 

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید قرار بود معضل اشتغال جوانان را حل کند ولی نه تنها به وعده اش عمل نکرد بلکه به خاطر ورود بی رویه اجناس خارجی کارگر ایرانی را از کار بی کار کرد.

 

مرتضی پور گفت: دولت تدبیر و امید قرار بود مردم را از درآمد سرشار کند که به یارانه ۴۵ هزارتومانی نیازمند نباشند ولی با توجه به وضعیت اقتصادی مردم را بیش از پیش به یارانه وابسته کردند.

 

شهروند باشتی بیان داشت: دولت تدبیر و امید قرار بود پول نفت را سرمایه گذاری کند نه خرج روزانه دولت؛ پول نفت نه تنها سرمایه گذاری نشد بلکه بین برخی از مسولان ومدیران به عدالت تقسیم شد و همه از حقوق های نجومی و هدیه های کلان بهرمند شدند.

 

وی در پایان گفت: دولت تدبیر و امید قرار بود حمایت از محرومان را سرلوحه کار خود قرار دهد و محرومان در اولویت باشند ولی برخی از مدیران به اشرافی گری و تجمل گرایی روی آوردند و محرومان را نادیده گرفتند و فراموش کردند.

 

از هیئت دولت می خواهیم تا در بدنه خود از نیروهای مخلص وحزب الهی بیشتر استفاده کند

 

 

محمدباقر نیکدارنژاد یکی دیگر از شهروندان باشتی است که در این خصوص با ما گفتگو کرد. وی می گوید: بنده به عنوان یک شهروند باشتی از آقای روحانی انتظار دارم، به فکر راه حل های مناسبی برای حل مشکل کار، ازدواج و مسکن جوانهای ایران اسلامی باشد.

 

این فرهنگی باشتی با بیان اینکه، دولت تدبیر و امید باید به قشر مستضعف توجه بیشتری نماید، گفت: رئیس جمهور باید به به وضعیت معیشتی قشر متوسط که خیل زیادی از مردم ما را تشکیل می دهد توجه ویژه ای نماید.

وی گفت: از رئیس محترم جمهور می خواهیم که موضوع صنعتی شدن استان و بلاخص شهرستان باشت را مد نظر داشته باشد و این مورد باید به بجد مورد توجه هئیت محترم دولت باشد.

نیکدار نژاد با بیان اینکه، دولت محترم باید به رفع محرومیت از چهره شهرستانهای کوچکی چون باشت توجه ویژه نماید، افزود: در بحث سیاست خارجی از دولتمردان می خواهیم به وعدهای پوچ وتوخالی آمریکاییان و غرب تکیه ندهند و امیدوار نباشند؛ چونان که در قضیه برجام نیت دولت آمریکا و اروپا برای ملت ما کاملا روشن شد.

این شهروند باشتی تصریح کرد: دولت باید تابع محض گفتارهای رهبری بوده وفرمایشات رهبر را در عمل در تمامی قسمت ها وبدنه  های دولت بطور اساسی اجرا نماید.
 

فرهنگی باشتی از هیئت دولت خواست تا در بدنه خود از نیروهای مخلص وحزب الهی بیشتر استفاده کند، زیرا همین حزب الهی ها بودند که در سخت ترین و بحرانی ترین لحظات نظام اسلامی (هشت سال جنگ، جهادسازندگی، فتنه78 و فتنه 88) پشت نظام ایستادند و باز هم خطری در میان باشند اولین هستن برای دفاع از ولایت و میهن  ونظام اسلامی.

 

وی در پایان سخنانش از همه دولت مردان جمهوری اسلامی ایران خصوصاً دولت کنونی به واسطه زحماتشان تشکر کرد و برای پیش برد اهداف نظام و انقلاب توسط هیئت دولت آرزوی موفقیت کرد.

 

برنامه کوتاه مدت و بلند مدت شما برای ایجاد اشتغال توسعه محور در شهرستان چیست؟

 

سید افضل حسینی یکی دیگر از شهروندان باشتی است که سوال خود از رئیس جمهور را اینگونه بیان کرد: برنامه کوتاه مدت و بلند مدت شما برای ایجاد اشتغال توسعه محور در شهرستان چیست؟

 

حل مشکل بیکاری و توسعه باشت با کلید رئیس جمهور

 

 

شهروند دیگر باشتی معتقد است یکی از اصلی ترین تدابیر دولت برای استام کهگیلویه و بویراحمد و بالاخص شهرستان باشت باید رفع معظل بیکاری باشد.

 

سید وحید درویش پور مدرس دانشگاه می گوید: قطعا با رفع معظل بیکاری بسیاری از مشکلات اجتماعی فروکش خواهند نمود.

 

 مسئول مزرعه ایران بی لیمو افزود: از رئیس جمهور و هیئت دولت می خواهیم با ارائه برنامه های واقعی و عملیاتی نمودن آن در رفع محرومیت این شهرستان گام بردارند تا انشالله شاهد توسعه شهرستان محروم باشت باشیم.

 

مطالبات و سوالات باشتی ها از رئیس جمهور هرچند به صورت کلی است اما موارد قابل توجهی را در لایه های مختلف خود پنهان کرده است که با توجه و بررسی بیشتر این نظرات و درخواست ها و برنامه ریزی و عملیاتی نمودن آن توسط دولت تدبیر و امید قطعاً خیل عظیمی از مشکلات مردم این شهرستان حل خواهد شد.

 

باید منتظر ماند و تدبیر دولت تدبیر و امید برای حل این مطالبات را شنید.

 

گفتنی است: در شهرستان باشت از مجموع 12 هزار و ۵۸۵ رأی برای انتخاب رئیس جمهور، حسن روحانی شش هزار و ۱۷۸ رأی، محسن رضایی سه هزار و ۲۵۴ رأی، سعید جلیلی ۹۳۹ رأی، محمد باقر قالیباف یکهزار و ۲۳۱ رأی، علی اکبر ولایتی ۶۳۹ رأی و محمدغرضی ۴۱ رأی به دست آورده بودند که بعد از شهرستان گچساران دومین شهرستان استان بود که رئیس دولت تدبیر و امید بیشتر رأی را در آن کسب نموده بود.

 

گزارش/ فاضل کامران

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران