تازه های سایت

9. بهمن 1395 - 12:55
پروژه ای که چند سالی است در خواب به سر می برد
پروژه احداث مجتمع ادارات باشت نیمه کاره تعطیل شد+تصاویر
عملیات تکمیل پروژه مجتمع ادارات شهرستان باشت به دلیل مشکلات خاص مالی چند سالی است که در خواب به سر می برد و تعطیل است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، هر ساله طرح های بسیار زیادی در گوشه و کنار کشورمان در مناسبت های مختلف با هدف توسعه و آبادنی این مناطق در نظر گرفته می شوند و طی مراسمی با حضور مسئولان آن مکان کلنگ زنی می شوند.

 

کلنگ هایی که امید توسعه را در دل ها زنده می کنند و در همان مراسم زمان اتمام احتمالی طرح هم اعلام می شود.

 

اما بسیار اندک هستند پروژه هایی که در موعد مقرر به بهره برداری برسند و اکثر پروژه ها سالها نیمه کاره رها می شوند و فقط هر چند مدت یکبار مسئولی می آید وعده افتتاح می دهد ولی کسی روبان افتتاح را بر در آن نمی بیند.

 

شهرستان باشت یکی از شهرستان های تازه تأسیس استان کهگیلویه و بویراحمد است که سالانه پروژه های مختلفی با توجه به نیاز شهرستان و برای توسعه و در جهت رفع محرومیت ها کلنگ زنی می شوند.

 

یکی از این پروژه ها که عملیات اجرایی آن از سال 91 با زیر بنای 570 متر مربع آغاز شده بود، پروژه مجتمع ادارات شهر باشت است.

 

پروژه ای که قرار بود در چهار طبقه احداث شود تا با تکمیل آن علاوه بر سهولت دسترسی به ادارات، در بودجه بیت المال صرفه جویی شد و مردم به راحتی و با صرف کمترین زمان امور اداری خود را پیگیری می کنند.

 

پروژه ای که می خواستند با احداث و افتتاح آن، ساختمان اداری تعداد زیادی از ادارات شهرستان که هم اکنون به صورت استیجاری روزگار می گذرانند در یکی از ساختمان های آن استقرار یابد.

 

ولی هم اکنون بعد از گذشت چندین سال از کلنگ زنی آن، این پروژه نیمه کاره رها شده است و فقط روی کاغذ قرار دارند.

 

 

به همین جهت به سراغ فرماندار باشت رفتیم تا آخرین وضعیت این پروژه و دلایل تعطیلی آن را جویا شویم.

 

مهمترین مشکل پروژه مجتمع ادارات باشت، عدم جذب اعتبارات است

 

سید مسعود حسینی در گفتگو با باشت نیوز گفت: مجتمع ادارات شهرستان باشت که خدمات‌رسانی بهتر، سریع‌تر و آسان‌تر به مردم از مهم‌ترین مزایای آن خواهد بود، هم اکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

وی افزود: سال گذشته در کمیته برنامه ریزی در قالب ماده 180 اعتباری برای این پروژه در نظر گرفته شد که متأسفانه این اعتبار جذب نشد.

 

فرماندار باشت ادامه داد: امسال نزدیک به 850 میلیون تومان اعتبار در قالب ماده 180 نیز برای این پروژه در نظر گرفته شده است که امیدواریم این میزان اعتبار جذب شود.

 

 

حال باید دید با این اعتبارات قطره چکانی که فقط قول آن داده می شوند و تخصیص داده نمی شوند، چند سال دیگر باید منتظر احداث این پروژه باشیم.

 

می طلبد مسئولان با اولویت بندی و طبق نیاز در راستای تکمیل این پروژه ها تلاش کنند تا به زودی شاهد افتتاح این گونه پروژه های چشم انتظار باشیم.

 

گفتنی است، قبل از این دو پیمانکار به طور شریکی مشغول اجرای احداث مجمتع ادارات باشت بودند که به دلیل اختلافاتی که با هم داشتند این پروژه را تعطیل کرده اند.

 

گزارش و عکس/ فاضل کامران

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران