26. شهريور 1403 - 15:31
شهرستان باشت بدون اداره صمت
نویسنده: 
شهرستان باشت بدون اداره صمت
شهرستان باشت ۱۴ سال مستقل شده ولی هنوز فاقد بعضی ادارات در سطح شهرستان است.

به گزارش پایگاه خبری «باشت‌نیوز» شهرستان باشت اگر چه از سال۱۳۸۹ از گچساران جدا شد و به سطح شهرستان ارتقاء یافت، اما گذشت ۱۴ سال ظاهرا برای استقلال اداری کافی نبوده است و به همین دلیل هم هنوز  برای انجام بخشی از کارهای اجرایی و اداری باید به ادارات شهرستان گچساران مراجعه کنند.

با توجه به گلایه شهروندان باشتی از گرانی و قیمت بالا و چند نرخی بودن اجناس در بازار باشت و بازرسی هایی یک‌ روزه که از صمت شهرستان گچساران صورت می‌پذیرد این بازرسی ها جوابگوی بازار باشت نیست و لازم است اداره صمت مستقل در سطح شهرستان وجود داشته باشد.

 این اداراه در حال حاضر فقط به صورت نمایندگی تعزیرات در سطح شهرستان فعالیت دارند که یک کارشناس به عنوان مسئول و انجام دهنده کارها در این شهرستان حضور دارد و عدم استقرار و فعالیت اداراه در این شهرستان مسأله ای است که دوود آن به چشم شهروندان این منطقه می رود.

باشت زیر نظر اداره صمت شهرستان گچساران اداره می‌شود در صورتی که گچساران با وجود وسعت زیاد و شلوغی و دارای انواع صنف و فروشگاه است و بازرسین فرصت کافی برای بازدید روزانه از مغازه‌های شهرستان باشت را ندارند و بالاجبار هفته‌ای یک یا دو بار در باشت بازدید دارند .

همچنین با توجه به فاصله ۵۰ کیلومتری باشت_گچساران، طی کردن این مسافت به صورت روزانه توسط بازرسین اداره صمت گچساران دشوار بوده و همچنین خطرات جانی و مالی برای این افراد به همراه دارد.

در همین رابطه گفتگویی با معاون اداره صمت استان داشتیم که در ادامه به آن می‌پردازیم .
روح‌الله باقری‌فرد در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: شهرستان باشت فاقد اداره صمت است و اکنون با پیگیری‌های مدیرکل صنعت استان و فرمانداری‌، درصدد برگزاری انتخابات هیأت رئیسه اتاق اصناف باشت هستیم‌.

وی مطرح کرد: مجوز تشکیل اداره صمت در شهرستان باشت  در سفر دور اول و دور دوم رئیس جمهور شهید صادر و مکاتبات اداری انجام گرفته است و در حال پیگیری مصوبات و دایر کردن اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان باشت  هستیم.

نظرات کاربران