16. مرداد 1393 - 23:34
جمشید ارسلان جو:
برای مقابله با آسیب های ماهواره باید جبهه ای کار کرد نه جزیره ای
معاون فرهنگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای مقابله با آسیب های ماهواره باید جبهه ای کار کرد نه جزیره ای.

به گزارش صبح زاگرس به نقل از خامی، ویژه برنامه نگاه روز با حضور جمشید ارسلان جو معاون فرهنگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد و محمد نصیرزاده دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سپاه فتح با مضوع آسیب شناسی ماهواره امشب از شب استانی دنا میهمان خانه ها بود و روی آنتن رفت.

جمشید ارسلان جو در این ویژه برنامه ، ماهواره را مهمترین و خطرناک ترین ابزار در عصر کنونی دانست و گفت: با توجه به بررسی های آمار انجام شده در فاصله سالهای 88 تا 93 شبکه های فارسی زبان از 10 شبکه به 167 شبکه رسیده است.

وی با اشاره به اینکه صاحبان اصلی این شبکه های فارسی زبان یهودیان هستند؛ بیان داشت: آیا یهودیان که فجیع ترین جنایات را در دنیا رقم زده اند دلشان به حال مردم ایران می سوزد که برای ایرانیان شبکه های فارسی زبان می زنند که قطعاً چنین نیست.

معاون فرهنگی سپاه فتح استان در پاسخ به این سؤال که آیا ماهواره ها برنامه های مفیدی هم دارند، گفت: قرآن کریم می فرماید: ای رسول خدا از تو در باره شراب می پرسند؛ به آنها بگو: در آن (شراب)، گناه بزرگ است و منفعت هایی (دارند) و گناهش بیش از منافع آن است؛ لذا تحریم شراب را در قرآن داریم.

وی در ادامه گفت: مسلم است که برنامه های منفی ماهواره بیشتر از برنامه های مثبت است؛ هیچ کس این نکته را انکار نمی کند حتی اگر با ما مخالف باشد؛ برنامه هایی که با فرهنگ دینی ما سازگار نیست در ماهواره خیلی بیشتر از برنامه های مثبت است.

ارسلان جو با بیان اینکه، فاصله دوران کودکی و بزرگسالی به واسطه ماهواره از بین رفته است، گفت:

یکی از مسائلی که در دنیای روان شناسی مطرح می شود و خود اندیشمندان غربی به آن اذعان دارند، از بین رفتن دوران کودکی است؛ یکی از اثرات مخرب ماهواره بر روی بچه ها این است که چیزهایی را می بینند و می شنوند که نباید بدانند ولی وقتی دانستند روح شان آلوده می شود و دیگر نمی توانند بچگی کنند.

این کارشناس مسائل فرهنگی بیان داشت: کم گذاشتن وقت برای فرزندان یکی از اصلی ترین ضررهای مشغول شدن خانواده به شبکه های ماهواره ای است.

وی ادامه داد: پدر و مادر باید برای بچه ها وقت بگذارند و با بچه ها بازی کنند و حرف بزنند، خانواده ها می توانند با بچه ها فوتبال دستی، نقاشی و بازی هایی از این قبیل داشته باشند که این یک نیاز ضروری برای بچه هاست.

وی در خصوص راهکارهای مقابله با ماهواره با بیان اینکه، برای مقابله با آسیب های ماهواره  باید جبهه ای کار کرد نه جزیره ای؛ گفت: ما می توانیم از ظرفیت های متفاوتی نظیر مجلس، صدا و سیما، رسانه ها و ... استفاده کنیم، تلاش کنیم اهداف دشمن را به خوبی شناسایی نمایم که اگر دشمن و اهدافش را شناختیم می توانیم برنامه ریزی مؤثر و کارآمدی داشته باشیم.

ارسلان جو افزود: تقویت فرهنگ خودی، دفاع از ارزشهای ملی، ارتقاء سطح آگاهی افراد، تقویت و توسعه فضاهای ورزشی، استفاده از شیوه های جدید و نوین تبلیغات جهت شناختن آسیب های فراوان ماهواره، برنامه ریزی مناسب برای اوقات فراغت افراد وخانواده ها از دیگر راهکارهای مقابله با ماهواره است.

 

در ادامه این برنامه محمد نصیرزاده به مهمترین آسب های ماهواره اشاره کرد و گفت: سست شدن بنیان خانواده ها، از بین رفتن جایگاه افراد در خانواده، ترویج و عادی جلوه دادن خیانت های مرد به زن و بلعکس، ارتباط با جنس مخالف قبل از ازدواج و ترویج سبک های زندگی غربی از مهمترین آسیب های ماهواره ها است.

وی با اشاره به اینکه، آمار طلاق از سال 71 تا 82 دو برار شده است، بیان داشت: طلاق یکی دیگر از آسیب های ماهواره است و این نمونه ای از هزارن مصیبتی است که ماهواره ها برای خانواده ها به ارمغان آورده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سپاه فتح گفت: خشونت بین کودکان، آسیب های عاطفی و از بین رفتن عاطفه ها در خانواده، ترویج هوسرانی، ترویج عشق های مثلثی، اصراف گرایی، تضعیف دین داری و خدا باوری و کاهش جمعیت از دیگر آسیب های استفاده از ماهواره است.

 

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران