تازه های سایت

22. مرداد 1393 - 20:20
اعتراض دانشجویان پزشکی و کاهش 70 درصدی ظرفیت برخی رشته‌ها
تعدادی از دانشجویان صبح چهارشنبه با تجمع مقابل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نسبت به کاهش ظرفیت رشته های مقطع کارشناسی ارشد اعتراض کردند.

و به نقل از خبرگزاری دانشجو، یکی از دانشجویان رشته صنایع غذایی حاضر در این تجمع گفت: آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، یکی از مهمترین و رقابتی ترین آزمون هایی است که هر سال برای گزینش داوطلبان برای ورود به دانشگاه ها برگزار می شود.

وی افزود: اما متاسفانه امسال به رغم گفته رییس سازمان سنجش پزشکی، قبل از آغاز ثبت نام مبنی بر عدم تغییر ظرفیت ها، شاهد کاهش چشمگیر و بی سابقه ظرفیت ها حتی تا 70 درصد در برخی رشته ها بودیم.

یکی دیگر از دانشجویان نیز گفت: جمعی از داوطلبان رشته های کارشناسی ارشد پیش از این نیز در اعتراض به این موضوع دو بار تجمع کرده بودند که مسوولان وزارت بهداشت وعده دادند که محدودیت ظرفیت فقط در هشت رشته اعمال شود در حالیکه این کاهش ظرفیت در مورد آزمون دستیاری و رشته های پزشکی هم اعمال شد و در نهایت با دستور وزیر بهداشت، ظرفیت آنها به میزان سال قبل برگشت.

وی ادامه داد: حال این سووال پیش می آید که چرا ظرفیت دستیاری و پزشکی به میزان سال قبل بازگشته، اما ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته های کارشناسی ارشد به رغم گفته مسوولان مبنی بر افزایش، همچنان بدون تغییر مانده است.

این دانشجو افزود: آیا گفته های مسوولان مبنی بر بهبود کیفیت آموزش از طریق کاهش ظرفیت ها فقط در مورد رشته های پیراپزشکی صدق می کند و پزشکان از این قاعده مستثنی هستند.

نظرات کاربران