تازه های سایت

24. مرداد 1393 - 11:32
1800تن شلتوک در طرح ابتکاری کشت پیش از موعد چرام برداشت شد
مدیرجهاد کشاورزی چرام از برداشت یک هزار و 800 تن شلتوک در قالب طرح ابتکاری کشت پیش از موعد خبر داد و گفت: خرانه گیری این کشت برای نخسین بار در بهمن انجام گرفت.

سید خدارحم معتمدی پور افزود: برای حل مشکل کم آبی در فصل تابستان کار کشت برنج در 200 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان امسال در اول فروردین انجام شد.

 

وی گفت: کار خزانه گیری برنج به روش کشت گلخانه ای محصور با پلاستیک انجام شد که اینک این ابتکار به یک موفقیت اقتصادی و الگوی کشت برای حل مشکل کم آبی تبدیل شده است.

 

وی تصریح کرد:کشت الگویی این طرح سال 92 در سطح یک هکتار از زمینهای روستای شیخ حسین چرام اجرا شد و اینک ترویج آن به مرحله خوبی را افزایش سطح زیرکشت و راندمان تولید رسیده است.

 

ˈفصل برداشت برنج در کهگیلویه وبویراحمد هرسال پاییز است و کشت ابتکاری پیش از موعد برنج و برداشت آن در تابستان راهکار اقتصادی خوبی برای استفاده بهیمنه از منابع آب وخاک است.ˈ

 

مدیر جهاد کشاورزی چرام با بیان اینکه امسال بیش از یکهزار هکتار از شالیزارهای شهرستان چرام زیر کشت برنج رفته است،اظهارکرد: پیش بینی می شود در هر هکتار 9 تن شلتوک برداشت شود.

 

معتمدی پور تصریح کرد: بخش عمده برنج کشت شده در چرام از ارقام طارم و چمپا است ولی در سال های اخیر ارقام اصلاح شده ای همچون فجر و شمیم نیز در شالیزارهای این شهرستان کشت می شود.

 

وی ابراز داشت: شهرستان چرام دارای 16 هزار هکتار زمین دیم و آبی است.

 

شهرستان 32هزار نفری چرام در جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به زمینهای حاصلخیز و شالیزارهای وسیع و زیبا به شمالی در جنوب شهرت دارد .

نظرات کاربران