24. مرداد 1393 - 15:00
مسئولان بدانند زیر ذره بین خبرنگاران هستند
امام جمعه شهر لیکک با تبریک روز خبرنگار گفت: مسئولان باید بدانند همیشه زیر ذره بین خبرنگاران هستند.

امام جمعه شهر لیکک در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی گفت:با تقواترین افراد کسانی هستند که حق را بگویند هر چند به ضرر آنها باشد.

 

حجت الاسلام سید رحمت الله سیادت افزود: اهل تقوا و حق گویان دردنیا سعادتمند و در آخرت رستگار هستند.

 

وی ضمن اشاره به لغزش انسانهای زیادی در دوران مختلف تاریخ گفت: به فرمایش امام علی(ع)برای تشخیص حق از باطل بهترین راه شناخت خود حق است نه ملاک قرار دادن افراد چرا که ممکن است افراد در زمانهای مختلف چهره های متفاوتی از خود بروز دهند.

 

امام جمعه شهر لیکک در فرازی دیگر از خطبه های این هفته با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار گفت:همان طور که می دانید خبرنگاران همچون پزشکان، هلال احمر و دیگر نهادهای بشردوستانه آزاد هستند در هر نقطه از دنیا که بخواهند به دفاع از حقوق مطلومان بپردازند که در 17 مردادماه سال 77 شهید صارمی ،خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به همراه چند تن از دیپلماتهای ایرانی در افغانستان توسط طالبان به شکل مظلومانه ای به شهادت رسیدند .

 

سیادت تصریح کرد:وظایف خبرنگاران گوشزد مشکلات مردم به مسئولان و اطلاع رسانی می باشد که البته نباید خدمات مسئولان نادیده گرفته شود.

 

وی اذعان نمود:خبرنگاران باید حق گویی را سرلوحه کار خود قرار دهند و کسی هم حق تعرض و تهدید خبرنگاران را ندارد .

 

امام جمعه شهر لیکک با اشاره به اهمیت جایگاه والای خبرنگاران گفت:مسئولان نظام باید بدانند که زیر ذره بین خبرنگاران هستند ،همانطور که گاهی اوقات مشکلات مردم از زبان ائمه جمعه بیان می شود خبرنگاران نیز در انعکاس مشکلات مردم همان نقش را ایفا می کنند.

 

سیادت در بخشی پایانی خطبه های امروز با تحسین مقاومت شرافتمندانه مردم غزه در مقابل رژیم تادندان مسلح صهیونیست  گفت:غزه با مساحت 360کیلومتریو جمعیتی نزدیک به 500هزار نفر با مقاومت در یک جنگ نابرابر مقابل سگان هار و گرگان وحشی اسرائیل توانست به دنیا ثابت کند که اسرائیل شکست پذیر و نابود شدنی است .

وی پیروزی ملت فلسطین را پیروزی ایران،سوریه و حزب الله لبنان عنوان کرد .

انتهای پیام/

نظرات کاربران