تازه های سایت

24. مرداد 1393 - 15:03
گفت و گوی سایت صبح زاگرس با مدیر مسئول آوای ماغر بمناسبت روز خبرنگار
مدیر سایت آوای ماغر بهمئ در گفت و گو با صبح زاگرس از ویژگی ها و خاطرات خبرنگاری در شهرستانی بهمئی می گوید.

به نقل از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، روز خبرنگار فرصتی است تا یک روز هم که شده گوشه ای از رسانه ها به خودِ خبرنگاران و قلم به دستان در جای جای کشور عزیزمان اختصاص یابد. این روزها جلسات مختلف تجلیل از خبرنگاران در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مانند دیگر نقاط کشور در حال برگزاری است و در این جلسات از تلاش های خبرنگاران و اصحاب رسانه تقدیر شده و گوشه ای از مشکلات و رنج های آنان دیده و شنیده می شود.

 

این فرصت اما برای خبرنگاران شهرستانی که تلاش و خدمات خوبی از آن ها ارایه می شود و گاهاً با مشکلات بیشتری نیز روبرو هستند کم تر مهیا می شود.

 

صبح زاگرس به بهانه روز خبرنگار تصمیم گرفت به سراغ خبرنگاران شهرستانی کهگیلویه و بویراحمد رفته و این خبرنگاران و رسانه های آن ها را بیشتر معرفی نماید.

سید علمداری تقوی یکی از این خبرنگاران است، وی خبرنگار و مدیر سایت آوای ماغر است. آوای ماغر به عنوان اولین و تنها سایت خبری شهرستان بهمئی شناخته می شود و با پوشش اخبار و رویدادهای لیکک و دیگر مناطق این شهرستان، هم اکنون جایگاه خوبی در بین مردم و مسئولان شهرستان بهمئی پیدا کرده است.

 

آقای تقوی لطفا خودتان را برای مخاطبان بیشتر معرفی نمایید؟

با سلام، سید علمدار تقوی هستم. 28 سال دارم و دارای مدرک کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی هستم.

 

از چه سالی وارد کار رسانه  شدید و چه عامل یا عواملی سبب ورود شما به این عرصه شد؟

از تیرماه سال 91. چندسالی بود که بنده و چند تن از دوستانم دغدغه ضعف حوزه رسانه و اطلاع رسانی در شهرستان بهمئی را احساس می کردیم. گاها مشاهده می شد خواسته مردم هر چند به حق باشد نادیده گرفته می شد به همین خاطر خبرنگاری را بهترین عرصه برای حمایت و همدردی با مردم دانستم و به این عرصه ورود پیدا کردم.

 

پیش از شروع به کار در این رسانه آیا فعالیت رسانه ای دیگری نیز داشتید؟

فعالیت رسانه ای نه اما در فعالیت های فرهنگی شهرستان سعی می کردم مشارکت داشته باشم.

 

فضای کار رسانه ای در شهرستان شما چگونه است؟

در شهرستان ما رسانه آنچنان که باید جایگاه خود را بدست نیاورد.

 

ارتباط مخاطبان با سایت شما چگونه است؟

الحمدلله سایت آوای ماغر در بهمئی جایگاه خود را به عنوان مرجع خبری این شهرستان پیدا کرد و استقبال در سال جدید نسبت به دو سال گذشته بیشتر است .

 

با کدام یک از رسانه های استان همکاری دارید؟

درخدمت اکثر سایت ها و خبرگزاری های استان هستم. به عنوان خبرنگار صبح زاگرس با این سایت همکاری بیشتری دارم.

 

اخبار و رویداد های استان، کشور و جهان را از طریق کدام یک از رسانه ها پیگیری می کنید؟

شبکه اطلاع رسانی دانا،خبرگزاری فارس،خبرگزاری تسنیم و باشگاه خبرنگاران .

 

نگاه مسئولان شهرستان شما به اصحاب رسانه چگونه است؟ مسئولان همچنان به رسانه به عنوان یک ابزار برای رسیدن به خواسته های خود نگاه می کنند و بیشتر اوقات از رسانه توقع دارند به عنوان روابط عمومی ادارات برایشان کارکنند هرچند تعداد این مسئولان در حال کاهش که این خود نشان از مسئولیت پذیری خبرنگاران در بهمئی است و خبرنگاران باید در این زمینه بیشتر هوشیار باشند.

 

شیرین ترین و تلخ ترین خاطره شما از کار خبرنگاری چیست؟شیرین ترین خاطره بنده که واقعا باعث غرورم هم شد استقبال حماسی مردم بهمئی از 3 شهید گمنام دفاع مقدس بود که با شوری حسینی نیز مراسم تشییع و تدفین آنان برگزار شد اما تلخ ترین خاطره بنده این بود که سالروز همایش بزرگداشت مقام معلم وقتی به تالار محل برگزاری جشن رفتم به خاطر درج یک خبر در سایت خواستند اجازه ورود به بنده را ندهند که از این همه کوته فکری واقعا افسوس خوردم.

 

مهم ترین خبری که تاکنون کار کرده اید چه بوده؟مردم شهرستان بهمئی همیشه در صحنه های مختلف انقلاب حاضرند و و دوشادوش هموطنان حماسه آفرینی می کنند اما انصافا با مشاهده حماسه حضورشان انتخابات 24 خرداد ماه و استقبال از شهدای گمنام احساس غیر قابل توصیفی به بنده دست داد.

 

بهترین تیتری که زده اید چه بوده؟ تصاویر به یاد ماندنی استقبال از شهدای گمنام در بهمئی

 

برای آینده سایت خبری و کار رسانه ای خود چه برنامه ای دارید؟بنده با تمام توانی که دارم با تیم خبری که متشکل از فعالان فرهنگی شهرستان است قصد داریم شهرستان بهمئی را به عنوان شهرستان ظرفیت های ناشناخته به ایران و جهان معرفی کنیم.

 

درخواست شما از مسئولان شهرستان و  مسئولان استان  در حوزه اطلاع رسانی چیست؟انتظار داریم از خبرنگار توقع خبرنگاری داشته باشند و خواسته های ما را به عنوان عضوی از جامعه فرهنگی استان نادیده نگیرند.

 

چند مورد از مهم ترین مشکلات شهرستان بهمئی را  بیان کنید؟بیکاری،فقر

 

چند مورد از مهم ترین ویژگی های مثبت و خوب شهرستان را نام ببرید؟ولایتمداری مردم،حضور همیشگی در صحنه های مختلف و ایام الله،استعدادهای زیست محیطی،جنگلی،توریستی و تاریخی جهت توسعه.

چند مورد از اخبار تأثیرگذاری که در سطح شهرستان  و استان کار کرده اید نام ببرید.

این مورد را بهتر است مردم قضاوت کنند.

 

در پایان اگر نکته یا سخن دیگری دارید بفرمایید.

روز خبرنگار را به شما و دیگر همکاران رسانه ای در استان تبریک می گویم و برای همه آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون دارم.

با تشکر از آقای تقوی، برای ایشان و سایت آوای ماغر آرزوی موفقیت بیشتر داریم.

نظرات کاربران