تازه های سایت

24. مرداد 1393 - 21:47
بهداشت روانی فضای کار خواسته زنان جامعه است
زن کارآفرین جهان اسلام با بیان اینکه بهداشت روانی فضای کار خواسته زنان جامعه است، گفت: نگاه جنسیتی به زن در فضای کار باید اصلاح شود و به زن به عنوان یک نیروی متخصص نگاه شود.

به نقل از فارس، سیده فاطمه مقیمی ،گفت: شرایط امنیت کاری برای زنان و مردان نباید زیاد متفاوت باشد اما موضوعی که می‌توان از آن نام برد نگاه‌هایی است که نسبت به حضور زنان در محیط‌های کار و اشتغال وجود دارد.

وی ادامه داد: فرهنگ پذیرش حضور زنان در جامعه باید اصلاح شود و زنی که در حوزه اقتصاد خارج از منزل کار می‌کند باید آمادگی پذیرش ریسک‌ها و خطرات کار کردن در بیرون از منزل را پذیرفته باشد و حتی رسالت انجام امور منزل و خانواده را برنامه ریزی کند. این زن کارآفرین جهان اسلام گفت: اعتقاد بر این نیست که اگر زنی در بیرون از منزل در حال فعالیت است به امور داخل منزل بی توجه شود یا زمان رسیدگی به امور منزل را نداشته باشد، بنابراین بخشی از این مسائل به مدیریت شخصی یک فرد باز می‌گردد که بتواند امور منزل و کارهای خارج از خانه را با هم مدیریت کند.

مقیمی تصریح کرد: اما نگاه مقابل جامعه نسبت به حضور زنان باید تلطیف شود و به زن به عنوان یک نیروی متخصص و یک عضو توانمند باید به زنان نگریست و نباید نگاه جنسیتی در فضای کار حاکم شود.

وی خاطرنشان کرد: بهداشت روانی در فضای کار باید برای زنان ایجاد شود و در قانون فضای کسب و کار نیز به این موضوع اشاره شده است  فرا جنسیتی به  بهداشت روانی پرداخته شده است و با اینکه حدود دوسال است که این قانون شکل گرفته اما هنوز آیین نامه‌های اجرایی آن تدوین نشده است.

این زن کارآفرین ادامه داد: طبیعی است که باید امنیت روانی بیشتری برای زنان در فضاهای کاری ایجاد شود و نگاه به زنان نباید نگاه ابزاری در جامعه باشد و تنها به زن به عنوان یک متخصص نگاه کرد ما نباید بگوییم چه جنسی در چه منصب و شغلی قرار گیرد بلکه باید بگوییم چه توانمندی در کجا قرار بگیرد.

مقیمی ادامه داد: زنان و مردان هر دو با حرمت و کرامت انسانی باید در فضای کار حاضر شوند و چارچوب‌های خود را رعایت کنند.

انتهای پیام /

نظرات کاربران