تازه های سایت

25. شهريور 1393 - 20:00
در گفتگو با دهیار روستای چاه تلخ عنوان شد:
دهیاران در توسعه پایدار روستاها نقش کلیدی دارند
نویسنده: 
فاضل کامران
دهیار روستای چاه تلخ گفت: توسعه پایدار روستایی یکی از اهداف اساسی سیاست گذاری های کل در همه کشورها و بخصوص در ایران است که دهیاران در توسعه پایدار روستاها نقش کلیدی دارند.

 

به گزارش خامی، روستای چاه تلخ دارای 102 خانوار و جمعیتی بیش از 486 نفر می باشد؛ این روستا از توابع بخش بوستان شهرستان باشت است که  فاصله آن تا باشت مرکز شهرستان 25 کیلومتر می باشد.

 

 

این پایگاه خبری گفتگویی با آقای سجاد علیپور دهیار این روستا داشته كه شاخص های مدیریت روستایی مناسب در حوزه پسماند، عمران روستایی، جلب مشاركت مردمی، تعامل با حوزه های اجتماعی و بهسازی محیط روستا را در مدت یکساله مسئولیتش به خوبی انجام داده است.

 

دهیار روستای چاه تلخ گفت: توسعه پایدار روستایی یکی از اهداف اساسی سیاست گذاری های کل در همه کشورها و بخصوص در ایران است که دهیاران در توسعه پایدار روستاها نقش کلیدی دارند.

 

وی بیان داشت: دولت، گام های مؤثر و مهمی برای رفع محرومیت از روستاها برداشته است که این تلاش ها باعث ماندگاری بیشتر مردم در روستاها و به تبع آن موجب کاهش مهاجرت به شهر شده است.

 

علیپور با اشاره به وظایف دهیاران در روستاها گفت: اجرای مصوبات شورای روستا، همکاری در حفظ و نگهداری تاسیسات عمومی و عمرانی و اموال و دارایی‌های روستا، همکاری با سازمانها و نهادهای دولتی و ایجاد تسهیلات لازم در جهت ایفای وظایف آنان و اجرای طرحهای عمرانی و خدماتی در محدوده روستا در صورت آمادگی با تائید کمیته برنامه ریزی شهرستان از مهمترین وظایف دهیاران در هر روستا است.

 

دهیار روستای چاه تلخ در ادامه ضمن تقدیر از زحمات دکتر تاج گردون نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی به خاطر دید ویژه به همه روستاهای شهرستان بخصوص روستای چاه تلخ گفت: ایجاد جایگاه دفن زباله برای روستای چاه تلخ و روستاهای همجوار، کاشت درخت در خیابان ها و معابر روستا، تعمیر و نصب پل های روستا، ساخت و نصب سایبان ها در خیابان اصلی روستا، ساخت و نصب سطل های زباله در خیابان روستای چاه تلخ، سکوبندی و دیوار نویسی گلزار شهدای روستا، دیوار نویسی مسجد، نامگذاری خیابان ها و کوچه های روستای چاه تلخ در هفته ی دولت و پیگیری پروژه ی پمپاژ آب کشاورزی روستای چاه تلخ از مهمترین اقدامات این دهیاری در 6 ماه گذشته بوده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وی در ادامه به مشکلات روستای چاه تلخ اشاره کرد و گفت: طرح های هادی روستایی از جمله پروژه هایی است که در راستای فراهم سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی در سراسر کشور تهیه و اجرا می شود که متأسفانه این طرح در روستای چاه تلچ به طور ناقص انجام گرفته است به گونه ای که فقط در 70 درصد از وسعیت روستا این طرح عملیاتی شده است.

 

 

علی پور افزود: یکی دیگر از مشکلات روستای چاه تلخ وجود پرتگاهی نزدیکی روستا است تا کنون جان دو نفر را گرفته است؛ این پرتگاه که سالانه به علت بارش های شدید منطقه بر عرض آن اضافه می شود حدود 30 متر ارتفاع دارد و فقط 10 متر تا منازل مسکونی فاصله دارد.

 

دهیار روستای چاه تلخ در آخر ضمن تشکر از مردم روستا، مسولین شهرستان باشت و دکتر تاجگردون جهت همکاری در زمینه ی حل مشکلات روستا گفت: با وجود خدمات بسیار انجام شده؛ روستای چاه تلخ از حیث زیرساخت ها هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد که امیدواریم به برکت اهتمام مسؤلان، کاستی ها بزودی برطرف شود تا شاهد رسیدن به نقطه مطلوب در روستای چاه تلخ باشیم.

 

گزارش/ فاضل کامران

انتهای پیام/ک308

دیدگاه‌ها

احسنت و خسته نباشید به این عزیز زحمت کش
با سلام باید از این جوان که با علاقه به فکر ابادانی روستای خود است تقدیر وتشکر کرد ومسولین مربوطه مشکلات روستاها راجدی بگیرند وبرای حل این مشکلات با دهیاران نهایت همکاری را داشته باشند
درود بر شما خسته نباشی
احسنت جوون.............
باید به ایشان و تمام دهیاران فعال و زحمتکش در حوزه و حیطه ی خدمت رسانی به روستاییان خداقوت و خسته نباشد گفت و فعالیت و تلاششان جای بسی تأمل دارد....
خسته نباشی برادر مگه چشمهای مردم روستای شما ضعیفه که پرتگاه به این بزرگی را نمی بینند
سلام. سپاس. در خواست انتشار مطلب :: http://m-t-1376.blogfa.com/post/702

نظرات کاربران