تازه های سایت

23. مهر 1393 - 19:50
شهید قوام رحیمی در قسمتی از وصیت نامه اش نوشت:
چه گواراست فدا شدن در راه هدف
شهدا مطلع خورشيد غيرت و مردانگى و فلق عشق و مَدْرس معلمان جاويد دانشگاه ايثار و فداكارى است.

به گزارش خامی، شهدا مطلع خورشيد غيرت و مردانگى و فلق عشق و مَدْرس معلمان جاويد دانشگاه ايثار و فداكارى است.

 

دلير مردانى كه در جريان انقلاب اسلامى و پس از پيروزى آن در طول هشت سال دفاع مقدّس حماسه‌ها آفريدند و ملّت ايران از جانبازى آنان حيات جاودانه يافتند.

 

مشخصات شهید: قوام رحیمی

 

نام پدر: بهار

 

تاریخ و محل تولد: ١٣۴٢روستای آبدهگاه (باشت )

 

شغل و وضعیت تاهل : پاسدار- دارای همسر

 

تاریخ و محل شهادت :٣٠/٣/۱۳۶۵ - جاده ی اهواز

 

یگان اعزام کننده :سپاه پاسداران

 

زیارتگاه : گلزار شهدای گچساران

 

پیام شهید :

 

ای مستضعفین بپاخیزید. برای نجات اسلام و مسلمین قیام کنید. در قرآن کریم آمده است: خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نخواهد داد مگر آنکه آن قوم خودشان سرنوشت خودشان را تغییر دهند.

 

 خدایا! چه زیباست به استقبال شهادت رفتن. شیرین است جان دادن در راه معشوق. چه عارفانه است ناله ی آخرین سر دادن. چه گواراست فدا شدن در راه هدف. چه لذت بخش است جان دادن برای نجات اسلام و محرومین. 

 

 

یادی از زندگی شهید :

 

 شهید قوام رحیمی در پرتو تربیت والدینی متدین با عزت نفس بزرگ شد و تحصیلاتش را در مقطع ابتدایی و راهنمایی در زادگاهش روستای آبده گاه و شهرستان گچساران پشت سر نهاد.

 

 با شروع انقلاب اسلامی  به رهبری امام خمینی (ره) در مسیر انقلاب قرار گرفت و پیوسته با اهداف انقلاب اسلامی گام بر می داشت.

 

 در سال ١٣۶١ جذب سپاه پاسداران گچساران شد و در این نهاد منشا خدمات و از خودگذشتگی های زیادی شد که از جمله به جانبازی ۴٠ درصد نائل گردید و سرانجام در حالی که مسئولیت واحد بسیج تیپ ۴۶ الهادی را بر عهده داشت در سانحه ای به همراه همسر گرامی اش در راه خدمت به اسلام به شرف شهادت نائل شد

 

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران