تازه های سایت

13. دى 1393 - 20:56
منابع طبيعي يكي از ثروتهاي بسیار مهم براي نسلهاي كنوني و آينده است
معاونت تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: منابع طبيعي يكي از ثروتهاي بسیار با اهميت براي نسلهاي كنوني و آينده است كه نقش بسيار مهمی در تعادل بوم شناختي، درآمدزايي و توسعه روستايي دارد.

به گزارش خامی، مهندس انصاری نیا در همایش حفاظت و احیای منابع طبیعی که در شهرستان باشت و با حضور فرهاد محمدی معاون فرماندار باشت، سید شهاب حسینی رئیس واحد ترویج، مهندس جاوید بخت معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد گفت: این همایش با عنوان حفاظت و حمایت از منابع طبیعی و محیط زیست با همکاری جوامع محلی و مشارکت شوراهای اسلامی، دهیاران و کشاورزان در این شهرستان برگزار شده است.

 

وی با اشاره به اینکه، این چهارمین گردهمایی با این موضوع است که در سطح استان برگزار می شود، گفت:  اولین گردهمایی در شهریور و مهرماه در شهرستان های بویراحمد و دنا و در ادامه آن، آذر ماه در شهرستان گچساران و هم اکنون در شهرستان باشت با حضور کلیه دهیاران و شوراها و همچنین بهره برداران برگزار شده است.

 

انصاری نیا با اشاره به اینکه، این گردهمایی مقدمی است برای شروع و اجرای کلاس های آموزشی که در این رابطه برگزار خواهد شد، افزود: با هماهنگی منابع طبیع، فرمانداری، بخشداری و جهاد کشاورزی شهرستان باشت در آینده نزدیک دوره های آموزشی و تخصصی را برای بهره بردارن خواهیم داشت تا در نتیجه آن این عزیزان بتوانند سطح آگاهی، دانش، مهارت و اطلاعات خود و کسانی که در عرصه منابع طبیع کار می کنند را افزایش دهند که این امر کمک شایانی به بهره وری و تولید بیشتر در بخش کشاورزی و منابع طبیعی خواهد داشت.

 

معاونت تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در ادامه با بیان اینکه، سرمایه های اصلی هر کشور نیروی انسانی آن کشور است، گفت: این نیروی انسانی همه کسانی است که به نوعی در سیستم مربوط به حوزه خود در تلاش هستند که باید این سرمایه حفظ شود.

 

وی بیان کرد: این سرمایه ها باید کارا و مؤثر باشند که برای این منظور حتما باید دارای سه عنصر دانش یا همان اطلاعات، بینش و نگرش و آگاهی باشند.

 

انصاری نیا گفت: منابع طبيعي يكي از ثروتهاي بسیار با اهميت براي نسلهاي كنوني و آينده است كه نقش بسيار مهمی در تعادل بوم شناختي، درآمدزايي و توسعه روستايي دارد.

 

 

وی در ادامه به چالش های بخش کشاورزی و منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: ریسک پذیری بالای فعالیت های بخش کشاورزی، بی سوادی و کم سوادی، تخریب جنگل ها و مراتع، بحران آب و استفاده غیر اصولی از آن و درآمد کم بهره برداران از مهمترین این چالش ها هستند.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران