تازه های سایت

13. دى 1393 - 22:03
19 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت بادام تلخ و گیاهان دارویی رفت+تصاویر
رئيس اداره جنگل‌داري و جنگل‌كاري استان كهگيلويه و بويراحمد گفت: 19 هزار هکتار از اراضی این استان زیر کشت بادام تلخ و گیاهان دارویی رفت.

به گزارش خامی، مهندس رحمان خادمی در بازدید از طرح های بادام کاری شهرستان باشت  و در گفتگو با این پایگاه خبری افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای اهداف سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جهت توسعه فضای سبز و درخت کاری با استفاده از گونه های بومی منطقه در سطح استان اقدام به کاشت گونه های با ارزش و مفیدی نموده است.

 

وی بیان داشت: در سال جاری بالغ بر 9 هزار هکتار از اراضی مرتعی استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب گیاهان دارویی با گونه هایی چون آنغوزه و باریجه احیا شده است که در شهرستان باشت و در منطقه په زیر کوه خامی بیش از 400 هکتار زیر کشت این دو گونه ی گیاه دارویی رفت است.

 

رئيس اداره جنگل‌داري و جنگل‌كاري استان با اشاره به اینکه، 10 هزار هکتار از اراضی استان نیز به گشت بادام تلخ کوهی اختصاص یافته است؛ بیان داشت: بیش از 350 هکتار از اراضی شهرستان باشت زیر کشت این گونه گیاهی و در مناطق شلالدون، شاه بهرام و منطقه په زیر کوه خامی رفت.

 

وی گفت: بادام تلخ یکی از گونه هایی بومی و مهم گیاهی منطقه است که علاوه بر حفاظت آب و خاک در بهبود وضعیت معیشتی بهره برداران نقشی موثر و بسزا دارد.

 

خادمی، حفظ آب، خاک و پوشش گیاهی، توسعه فضای سبز و درآمد زایی برای مردم را از مهمترین اهداف گشت این گونه هایی گیاهی در استان دانست.

 

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران