تازه های سایت

8. اسفند 1393 - 18:32
معاون وزیر نیرو:
13 درصد آب آشامیدنی کشور از طریق شبکه های فرسوده هدر می رود
معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: 13 درصد آب آشامیدنی کشور از طریق شبکه های فرسوده هدر می رود.

به گزارش باشت نیوز، حمیدرضا جانباز در آیین افتتاح مجتمع آبرسانی روستایی بوسنگان که با حضور سردار سید ضیاء‌الدین حزنی فرمانده قرارگاه سازندگی کوثر سپاه، سردار عدل هاشمی فرمانده سابق قرارگاه قرب خاتم‌الانبیا، دکتر غلامرضا تاج گردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه، دکتر خادمی استاندار و برخی از مسئولان کشوری و استانی همراه بود، گفت: متأسفانه سالانه مقدار زیادی از آب شرب کشور که با هزینه‌های زیادی تأمین می‌شود، به دلایل گوناگون هدر می‌رود.

 

وی هدرروی آب را به دو صورت ظاهری و واقعی دانست و گفت: آنچه که امروزه از شبکه های فرسوده، مخازن و خطوط انتقال هدر می رود به طور متوسط در کشور 13 درصد است.

 

معاون وزیر نیرو افزود: در حال حاضر 24 درصد آبی که تأمین شده و در اختیار مردم برای آشامیدن قرار می‌گیرد درآمدزا نیست.

 

جانباز، استفاده از آب های غیر شرب برای آبیاری فضاهای سبز را یکی از برنامه های وزارت نیرو دانست و بیان کرد: سعی ما در شرکت آب و فاضلاب بر این است که در یک برنامه کلی هر سال یک درصد از این هدر روی به دلیل نشتی آب را کاهش دهیم که انجام این اقدام مستلزم اعتبارات خاص است.

 

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اقدامات مدیریتی را یکی دیگر از برنامه های وزارت نیرو جهت جلوگیری از هدر رفت آب دانست و اذعان داشت: هوشمند سازی مخازن آب شرب که با تعدیل فشار صورت می‌گیرد از این دست اقدامات به شمار می‌رود.

 

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران