تازه های سایت

27. اسفند 1393 - 15:36
استفاده از تولیدات بومی یکی از مهمترین مولفه های اقتصاد مقاومتی است/ایجاد 1500 شغل پایدار از سوی بسیج سازندگی سپاه فتح در سالجاری
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد گفت: استفاده از تولیدات بومی به منظور استفاده بهینه از ظرفیتها و ایجاد اشتغال پایدار در جامعه یکی از مهمترین مولفه های اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش باشت نیوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد، سردار پاسدار یدالله بوعلی در بازدید از کارخانه تولیدی گز و عسلوک سازی نشوا در شهرک صنعتی یاسوج با بیان اینکه هدف سپاه و بسیج حمایت از طرح های اقتصادی با بهره وری از تولیدات بومی است، افزود: اقتصاد مقاومتی تاکتیکی کوتاه مدت نیست، بلکه حرکتی راهبردی بلند مدت و مردم گرا است.

 

اقتصادی مقاومتی به دنبال مردمی کردن اقتصاد است

بوعلی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی حرکتی مردم گرا و آینده نگر روبه رشد است که باید در جامعه بیشتر از گذشته به آن توجه شود، ابراز کرد:سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی با رویکرد حماسی، جهادی و مولد مورد توجه است و باید در راستای تحقق این اهداف بکوشیم.

 

یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی توجه به تولیدات بومی است

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که اقتصاد مقاومتی باید در راستای اشتغال پایدار با اسفتاده از مولد های بومی و اقتصادی پیشرفت کند، تصریح کرد: یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی توجه به تولید ملی ،تولید بومی، صنعت و طرح های پایلوت است.

 

بوعلی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی در صدد آن است تا با توانمند سازی آحاد مردم و کارآفرینان رونق اقتصادی را در جامعه محقق سازد و تولید بومی هر منطقه را زیر چتر خود بگیرد.

 

اشتغال 1500 نفر در کهگیلویه و بویراحمد با راه اندازی طرح های بومی اقتصادی

وی به طرح های اقتصادی مقاومتی درون استانی اشاره کرد و گفت: هدف بسیج از توسعه اقتصادی مقاومتی حوزه اشتغال و بومی سازی است که در این زمینه در سال گذشته با همکاری بسیج سازندگی سپاه فتح استان و کارآفرینان توانسته ایم 1500شغل پایدار ایجاد کنیم.

 

در ادامه این بازدی ایمان شکیب خواه مشاور طرح صنعتی تولیدی گز و پولک سازی عسلوک نشوا یاسوج گفت: توسعه طرح های بومی و استفاده از میوه درخت بلوط درتهیه محصولات به عنوان یک میوه بومی از مهمترین اهداف این شرکت تولیدی است.

 

استان کهگیلویه وبویراحمد اولین استان تولید کننده عسلوک کشور

وی با بیان اینکه این طرح برای اولین بار در سطح کشور در استان کهگیلویه وبویراحمد اجرا شده است، ابراز داشت: توسعه و استفاده از تولیدات بومی می تواند توزان خوبی در صنعت اقتصادی و اشتغالزایی استان را داشته باشد.

 

مشاور شرکت نشوای یاسوج با بیان اینکه طرح مورد نظر پس از نتیجه مثبت در مقیاس آزمایشگاهی با همکاری معاونت دارو و غذا دانشگاه علوم پزشکی، پس از اخذ پروانه تولید در حال تولید در اختیار کارخانه گز و نبات نشوا یاسوج بوده و بعنوان سوغات پایتخت طبیعت ایران معرفی شده است، تصریح کرد: توسعه فناوری بومی مهمترین عامل تولید ثروت و خود اتکایی در کشور و استان است.

 

تجاری سازی و بهره گرفتن از محصولات بومی رویکرد شرکت نشوا

شکیب خواه هدف این طرح را تجاری سازی این محصول با استفاده از میوه بلوط دانست و افزود: از این طریق این محصول تاکنون 3 نفر بصورت مستقیم در کارخانه تولیدی گز و نبات نشوا مشغول به کار شده اند.

 

مسئولان طرح های بومی را حمایت کنند

وی در پایان با انتقاد از مسؤلین استانی در زمینه عدم توسعه چنین طرح های پژوهشی تصریح کرد:عدم همکاری مسؤلین استانی مایه دلزدگی و بی توجهی به پیشرفت استان از سوی نخبگان خواهد شد.

 

انتهای پیام/200

 
 
 
 
 
 
 

نظرات کاربران