تازه های سایت

17. فروردين 1394 - 8:21
با هوشیاری نجات غریق و حضور به موقع اورژانس 115 باشت صورت پذیرفت؛
جوان 23 ساله از غرق شدن در استخر شنای شهر باشت نجات یافت
جوان 23 ساله باشتی با هوشیاری نجات غریق و حضور به موقع اورژانس 115 این شهرستان از خطر مرگ حتمی نجات یافت.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، در ساعت 12 و29 دقیقه نیمه شب 14 فروردین، در نوبت آقایان استخر سرپوشیده شهدای شهر باشت، پسر جوانی  دچار حادثه شد.

 

میثم علی پور مسئول استخر شهدای شهرباشت در گفتگوی تلفنی با این پایگاه خبری در خصوص این حادثه گفت: این جوان به دلیل عدم آشنایی به مهارت شنا و شوخی با جوان دیگر و توجه نکردن به تذکرات نجات غریق از قسمت کم عمق به قسمت عمیق استخر پرت شده که هر دو جوان در حال غرق شدن بوده که با هوشیاری غریق نجات جوان اول از آب بیرون کشیده شد و بعد از چند دقیقه جوان دوم از آب خارج شد.

 

وی افزود: در همین زمان با اورژانس 115 باشت جهت انجام کمک ها و اقدامات لازم تماس گرفته شد که این اورژانس در کمترین زمان ممکن به محل استخر رسیدند.

 

در این خصوص دکتر کریم رضایی مدیر شبکه بهداشت و درمان باشت گفت: گزارشی مبنی بر غرق شدن یک نفر در محل استخر شهر باشت به سامانه 115 اعلام و سریعا یک دستگاه آمبولانس از پایگاه شهری باشت اعزام و نیروهای اورژانس به مدت سه دقیقه در محل حاضر شدند.

 

وی اظهار کرد: عملیات CPR و احیاء قلبی مرد 23 ساله که چند دقیقه در آب شناور و زیر آب بوده و تنفسی نداشته شروع می‌شود.

 

رضایی افزود: به مدت 10 دقیقه تکنسین‌های اورژانس 115 اعزامی به محل، احسان رضایی و فرشاد ارغن عملیات احیا را ادامه داده، که پس از تلاش‌های بسیار زیاد موفق شدند تنفس وی را به حالت عادی برگردانند و به مرکز درمانی باشت انتقال داده و سپس جهت تکمیل اقدامات درمانی پیشرفته‌تر به بیمارستان شهید رجایی گچساران انتقال می‌دهند.

 

وی بیان داشت: خوشبختانه درحال حاضر وضعیت عمومی این جوان باشتی مناسب می باشد.

 

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران