تازه های سایت

27. فروردين 1394 - 18:08
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
شهرداری یاسوج خلاف قانون مجوز صادر می کند
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تخلف ایجاد سازه‌های موقت در شهر یاسوج را متوجه شهرداری دانست و گفت: شهرداری مبلغی می‌گیرد و مجوز می‌دهد در حالی که این سازه‌ها موقت و دادن مجوز خلاف قانون است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، پژمان نیک‌اقبال در نشست شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه عمر سازه‌های موقت در شهرها دو ساله است، اظهار داشت: در قرارداد اجاره‌ای که با شهرداری منعقد می‌شود زمان دوساله برای این سازه‌ها در نظر می‌گیرند و هر دو سال دوباره مبلغی می‌گیرند و قرارداد دو ساله جدیدی منعقد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید تصمیمی جامع مبنی بر جمع آوری سازه‌های موقت از سطح شهر یاسوج گرفته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: شاید این همه سمساری در هیچ شهری از جهان وجود نداشته باشد و یاسوج رتبه اول تعداد سمساری را به خود اختصاص می‌دهد.

نیک اقبالی با اشاره به اینکه این سازه‌های موقت با کاربری اغلب سمساری مساحت‌های زیادی را نیز به خود اختصاص و در فضایی وسیع ایجاد شده‌اند، بیان کرد: برای ایجاد این سازه‌ها چون از نظام مهندسی مجوزی دریافت نمی‌کنند، نظام مهندسی نمی‌داند که در زمینه آنها چه اقدامی انجام دهد.

وی ابراز کرد: کمیته نظارت شورای فنی از سطح شهر بازدید کرده و لیستی از این سازه‌های موقت همراه با آدرس آنها تهیه و در اختیار این شورا جهت تصمیم گیری قرار دهد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از برخی رسانه‌ها، گفت: شورای فنی این استان تنها شورای فنی است که در آن اجازه می‌دهند که رسانه‌ها حضور یابند.

نیک‌اقبال از رسانه‌ها خواست که برخی از موضوعات را پوشش ندهند، نیک اقبالی معتقد بود که برخی از موضوعات و حرف‌هایی که بین مدیران در جلسه شورای فنی مطرح می‌شود به حسب تخصصی بودن است و نیازی به انتشار ندارند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست سازه‌های موقت موجود در شهر یاسوج آنها را مخل زیبایی و چهره شهری یاسوج دانست و گفت: اگر کوچکترین مشکلی در زمینه جان انسان‌ها به وسیله این سازه‌های موقت ایجاد شود، مسئول خود شهردار است.

حسین کاظمی با بیان اینکه این سازه‌ها تعریفی در شهر ندارد، بیان کرد: شهرداری موظف در زمینه سازه‌های موقت اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: هرکدام از این سازه‌ها را که شورای فنی رای به تخریب بدهد، تخریب می‌کنیم و موضوع را به کمیسیون ماده 100 نمی‌فرستیم که همچنان این سازه‌ها در سطح شهر باقی بمانند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست موضوع رسیدگی به سازه‌های موقت را وظیفه راه و شهرسازی دانست و گفت: راه و شهرسازی در این زمینه می‌تواند دخالت کند.

علی صادقی افزود: اگر به صورت تخصصی در زمینه سازه‌های موقت از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان استعلام شود ما ملزم به پاسخگویی هستیم اما متولی اصلی در این زمینه راه و شهرسازی است که نظارت عالی شهرسازی را بر عهده دارد.

 

منبع: عصردنا

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران