تازه های سایت

4. ارديبهشت 1394 - 16:36
قول مساعد معاون رئیس جمهور جهت ساخت پارک جنگلی یاسوج/کلنگ‌زنی پل چهارم بشار توسط معاون رئیس جمهور
معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت خوب گردشگری در پارک جنگلی یاسوج گفت: در صورت آماده شدن طرح توجیهی، آمادگی خود را برای هرگونه تسهیلات ارزی و ریالی به این پارک اعلام می‌داریم.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، صبح زاگرس، محمدباقر نوبخت صبح امروز در بازدید از پارک جنگلی این شهر که با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان صورت گرفت، اظهار داشت: پارک جنگلی یاسوج ظرفیت بسیار بزرگی برای کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود.

 

معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد، اذعان کرد: کهگیلویه و بویراحمد با صنعت گردشگری می‌تواند راه توسعه را بپیماید.

 

این مسئول تصریح کرد: پارک جنگلی یاسوج با همه مواهب ظرفیت تبدیل به یک مرکز گردشگری در جنوب کشور را دارد به همین منظور در صورتی که طرح توجیهی آن آماده شود، اعلام می‌دارم که آماده هرگونه تسهیلات ارزی و ریالی به این پارک هستم.

 

سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید پارک جنگلی یاسوج را 937 هکتار عنوان کرد و گفت: کهگیلویه و بویراحمد با داشتن آب و هوای مناسب، جنگل‌ها، منابع آبی و غیره ظرفیت خوبی برای گردشگری دارد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد پارک جنگلی را از ظرفیت‌های بی‌بدیل کهگیلویه و بویراحمد در جذب گردشگر عنوان کرد و ادامه داد: با فراهم کردن زیرساخت‌ها در این منطقه می‌توان صنعت گردشگری را رونق بخشید.

 

این مسئول خواستار حمایت و توجه هرچه بیشتر دولت به ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد شد و گفت: امیدواریم با سفر معاون رئیس جمهور شاهد حمایت‌های خوب دولت در این استان باشیم.

 

 

کلنگ‌زنی پل چهارم بشار توسط معاون رئیس جمهور

امروز پل چهارم تقاطع غیر هم‌سطح رود بشار با حضور معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور، سه نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی، استاندار استان، معاونین و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی توسط نوبخت کلنگ‎زنی شد.

در مراسم محمدعلی جاوید شهردار یاسوج با بیان اینکه برآورد اولیه ساخت پل 17 میلیارد تومان است، گفت: زیرگذر با سه محور و با دهانه‌های 10 متر و با طول کلی 150 متر بوده که روگذر در یک محور به طول 120 متر و عرض 19/70 سانتی‌متر است.

شهردار یاسوج با بیان اینکه این شهر به موقعیت جغرافیایی خاص خود در فصول سال میزبان مهمانان و گردشگران زیادی از جای جای ایران است، گفت: توجه به زیرساخت‌های شهری برای ارائه خدمات‌دهی مطلوب نیز مهم است.

وی وجود رودها و چشمه‌ساران در پایتخت طبیعت ایران را از مواهب الهی در یاسوج عنوان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های طبیعی در استان کهگیلویه و بویراحمد بدون شک در جذب گردشگر نیز موثر است.

جاوید فراهم کردن زیرساخت‌های شهری و گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد را موثر خواند و گفت: امیدواریم با سفر معاون رئیس جمهور شاهد توسعه زیرساخت‌ها در استان باشیم تا بتوان خدمات ارزنده‌ای به هم‌وطنان در فصول مختلف سال ارائه کرد.

 

 

معاون ریییس جمهور از تالار فرهنگی در دست ساخت یاسوج دیدن کرد

محمد باقر نوبخت روز جمعه در این بازدید با اشاره به اینکه دولت اهتمام ویژه ای به مسایل فرهنگی دارد گفت: با برنامه ریزی های انجام شده این طرح از سوی دولت تامین اعتبار خواهد شد.

وی بر رفع مشکل مسکن خبرنگاران، اشتغال و بخصوص بیمه خبرنگاران تاکید کرد.

مدیر کل پروژه های عمرانی وزارت ارشاد کشور نیز در این آیین با اشاره به توجه ویژه دولت به طرح های فرهنگی گفت: بهره برداری از طرح های فرهنگی اولویت دولت تدبیر و امید است.

مسعود معماری اعتبار مورد نیاز این طرح را 500 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: با تامین اعتبار لازم، در دو سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی پیشرفت فیزیکی این پروژه را 70 درصد عنوان کرد و گفت: 80 میلیارد ریال اعتبار در سال 94 به یکی از بزرگترین تالارهای فرهنگی جنوب کشور اختصاص یافت.

عملیات اجرایی پروژه تالار مرکزی یاسوج در سال 1385 با زیربنای 23 هزار مترمربع و محوطه 17 هزار متر مربعی آغاز شد.

این پروژه در سه فاز، اجرایی شده که فاز اول آن با پیشرفت فیزیکی 100 درصد، فازدوم 95 درصد و فاز سوم از پیشرفت 80 درصدی برخوردار است و در مجموع پیشرفتی 70 درصدی دارد.

تالار فرهنگی یاسوج برای فعالیت های هنری در سه بخش تئاتر، موسیقی و سینما ساخته شده است.

 

 

طرح سلامت حاشیه شهرها با حضور نوبخت در کهگیلویه وبویراحمد آغاز شد

 

محمد باقر نوبخت طرح تحول نظام سلامت را یکی از طرح های موفق دولت تدبیر و امید دانست و گفت: توسعه این طرح در شهرها و روستاها اولویت بعدی وزارت بهداشت است.

وی افزود: دولت در حمایت از این طرح از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

نوبخت بر همکاری همه مسوولان در پیشبرد اهداف طرح تحول نظام سلامت تاکید کرد.

طرح سلامت حاشیه ی شهرها از جمله برنامه های زیرمجموعه ی طرح تحول نظام سلامت است که طی آن در سه شهر یاسوج، گچساران و دهدشت به بیش از 165 هزار نفر، خدمات مختلف بهداشتی بصورت رایگان ارائه خواهد شد.

طرح حاشیه شهرها از امروز در 20 پایگاه سلامت و شش مرکز سلامت جامعه در کهگیلویه وبویراحمد آغاز شد.

طرح حاشیه شهر با هدف ارائه خدمات ویژه به گروه هایی از جمعیت که در حاشیه شهرها بویژه شهرهای بزرگ مستقر هستند و از برخی امکانات بهداشتی محروم هستند اجرا می شود.

براساس سرشماری 1390 کهگیلویه و بویراحمد بیش از 650 هزار نفر جمعیت دارد که 52 درصد آنها در شهرها زندگی می کنند.

یاسوج؛ مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که کمتر از نیم قرن پیشینه شهر شدن دارد براساس سرشماری نفوس و مسکن 1390 بیش از 108 هزار نفر جمعیت دارد و بخش زیادی از حاشیه نشینی ها مربوط به این شهر است.

شهر مادوان با 10 هزار نفر جمعیت و روستای بلهزار و مهریان از جمله مهمترین مناطق پیرامونی شهر یاسوج هستند.

روستای بلهزار در پنج کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد با سه هزار خانوار، جمعیتی افزون بر هشت هزار نفر را در خود جای داده است.

 

نوبخت: استخدام یک کارمند در دولت به ازای ۳ بازنشسته

محمد باقر نوبخت صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: از دو محل می‌توانیم برای تأمین منابع در راستای رشد استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه از زمان آغاز به کار دولت، میزان اعتبارات عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد رشد دو برابری داشته است، افزود: در زمینه تخصیص اعتبارات ما تعهد می‌دهیم که امسال میزان تخصیص اعتبارات این استان افزایش یابد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه امسال 2 هزار و 850 میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی و صنعت در کشور پرداخت می‌شود، گفت: نرخ سود این تسهیلات برای برخی از استان‌های کشور در بخش صنعت 12 درصد بوده و این در حالی است که این نرخ در گذشته 21 درصد بود.

نوبخت با اشاره به اینکه نرخ سود تسهیلات در بخش کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد اکنون 10 درصد است، خاطرنشان کرد: این نرخ در گذشته 16 درصد بود.

وی با اشاره به اینکه نگاه رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد ویژه است، تصریح کرد: دولت از کمک به برطرف شدن مشکلات این استان از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در ارتباط با تهیه برنامه ششم توسعه، عنوان کرد: سرمایه‌های انسانی این استان باید دور هم جمع شوند و یک برنامه مطلوب در این زمینه تهیه کنند.

نوبخت از استخدام 38 هزار و 675 نفر در این دولت که در گذشته مشکلاتی داشتند خبر داد و افزود: البته بازنشستگان نیز نگرانی‌هایی دارند که هنوز پاداش و حق مرخصی آن‌ها پرداخت نشده و ما برای بر طرف شدن مشکلات آن‌ها تلاش می‌کنیم. دولت به ازای بازنشستگی سه پرسنل خود یک نیروی جدید استخدام می کند.

وی با بیان اینکه نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد پیگیر مشکلات هستند، گفت: این استان در زمینه‌های مختلف همچون صنعت، کشاورزی، خدمات و گردشگری مستعد است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: وضع موجود در این استان مطلوب نیست و باید یک حرکتی انجام گیرد و این نیاز به برنامه دارد.

 

150میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان 270تخت خوابی یاسوج تامین می شود

محمد باقر نوبخت روز جمعه در بازدید از بیمارستان 270 تخت خوابی یاسوج افزود: با تامین اعتبارات لازم این بیمارستان تا سال 95 به بهره برداری می رسد.

وی پیشرفت فیزیکی این طرح را 70 درصد دانست و اظهارکرد: با برنامه ریزی های انجام شده اعتبار مورد نیاز این طرح در سال 95 که بیش از 250 میلیارد ریال است نیز تامین خواهد شد.

نوبخت روند اجرایی این پروژه را خوب دانست و تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح بزرگ ارایه خدمات درمانی در راستای طرح تحول نظام سلامت افزایش خواهد یافت.

عملیات اجرایی بیمارستان 283 تختخوابی یاسوج از سال 86 آغاز شد.

بازدید از چند طرح عمرانی در یاسوج و منطقه حفاظت شده دنا از جمله برنامه های دومین روزکاری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به استان کهگیلویه وبویراحمد خواهد بود.

 

 

وضعیت کهگیلویه وبویراحمد درشاخصهای توسعه مطلوب نیست

محمدباقر نوبخت صبح جمعه در دیدار با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد افزود: دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به مناطق محروم به ویژه کهگیلویه و بویراحمد دارد.

وی بیان کرد: این استان با داشتن طبیعت بکر و زیبا، تولید نفت و مردمانی میهمان نواز، ظرفیتهای زیادی برای توسعه دارد و اکنون حرکت مثبتی شکل گرفته است.

نوبخت با اشاره به بیشترین تولید نفت در این استان پس از خوزستان گفت: کهگیلویه و بویراحمد می تواند جایگاه خوبی در صنایع وابسته به نفت داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور توسعه این استان را نیازمند برنامه دانست و اظهار داشت: فرصت ها کوتاه است و نباید برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد زمان را از دست داد.

وی با بیان اینکه در حال تدوین برنامه ششم توسعه هستیم، افزود: صاحب نظران این استان برنامه برای توسعه آن تدوین کنند و ما نیز این برنامه را به عنوان چارچوب توسعه این استان در برنامه ششم قرار می دهیم.

سفارش رئیس جمهور به نوبخت

نوبخت تصریح کرد: رئیس جمهور هم بارها نسبت به رفع محرومیتهای کهگیلویه و بویراحمد سفارشات لازم را داشته است.

معاون رئیس جمهور با ابراز امیدواری نسبت به احقاق حق ملی در مذاکرات هسته ای و آزاد شدن منابع کشور گفت: در دولت گذشته طی یکسال ۱۱۸ تا ۱۲۰ میلیارد دلار درآمد نفتی وجود داشت اما ما به زحمت سه تا چهار میلیارد دلار درآمد داریم.

وی با بیان اینکه کشور را با این میزان درآمد اداره می کنیم، اظهار داشت: اگر منابع کشور آزاد شود، برای توسعه یافتگی به خصوص در مناطق توسعه نیافته هزینه می شود.

نوبخت با اشاره به توجه ویژه دولت به این استان گفت:  در سالهای ۹۲ و ۹۳ اعتبارات این استان دو برابر رشد داشته است.

وی همچنین از ارائه تسهیلات صندوق توسعه ملی در دو بخش کشاورزی و صنعت با نرخ سود ۱۰ و ۱۲ درصد به این استان خبر داد و گفت: نرخ سود تسهیلات برای این استان در بخش صنعت ۹ درصد و در بخش کشاورزی شش درصد کاهش یافته است.

 

معاون رییس جمهور از پروژه های عمرانی شهر یاسوج بازدید کرد

 محمد باقر نوبخت که به یاسوج سفر کرده است، پیش از ظهر جمعه با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نمایندگان استان در مجلس و جمعی از مدیران اجرایی استان از برخی پروژه های مهم شهر یاسوج بازدید کرد.

نوبخت در این بازدید از پروژه های بیمارستان ۲۷۰ تختخوابی، تالار فرهنگی و پل سوم بشار دیدن کرد و در جریان آخرین روند اجرای این پروژه ها قرار گرفت.

معاون رییس جمهور همچنین از پارک ۸۰۰ هکتاری جنگلی یاسوج در شمال این شهر دیدن کرد. قرار است در ۸۰ هکتار از این پارک یک سایت گردشگری طراحی و اجرا شود.

همچین با حضور رییس  سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور طرح حاشیه شهرها در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

در این آیین مرکز سلامت جامعه شهید شفیعی یاسوج، به نمایندگی از شش مرکز سلامت جامعه و ۲۰ پایگاه سلامت در سراسر استان، افتتاح شد.

پیش از این نیز معاون رییس جمهور با حضور بر مقبره شهدای گمنام یاسوج به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

دکتر نوبخت دقایقی پیش به شهر سی سخت سفر کرد تا از پروژه های شهرستان دنا نیز بازدید کند.

انتهای پبام/

نظرات کاربران