تازه های سایت

7. ارديبهشت 1394 - 19:32
کار شایسته یک جوان باشتی/ وقتی پول توجیبی خرج سلامت جامعه می شود+تصاویر
نویسنده: 
فاضل کامران
در یکی از مناطق شهرمان، جوان بوستانی با پول توجیبی و پس اندازش توانست دو خانواده از اهالی این روستا را از بلای خانمان سوز ماهواره نجات دهد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، به نقل از پاتوق وبلاگ نویسان باشتی، بحث مبارزه با ماهواره و تاثیرات آن بر جامعه سال هاست که به یکی از موضوعات قابل توجه در فضای فرهنگی جامعه ما تبدیل شده است و دستگاه ها و مراجع متعددی راهکارهای مختلفی از جمع آوری فیزیکی آنتن از پشت بام ها گرفته تا افزایش تعداد شبکه های تلویزیونی ارائه داده اند.

 

برای مبارزه با هر ناهنجاری اجتماعی از جمله استفاده از ماهواره می توان لایحه نوشت، قانون تصویب کرد، بخش نامه صادر کرد، از نیروهای انتظامی کمک خواست، مقاله های علمی و فرهنگی نوشت، فیلم ساخت، تئاتر بازی کرد، کتاب نوشت، راه پیمایی کرد، تحصن کرد، تحریم کرد و یا هر کار دیگری، اما کار عملی برای خدا  همراه با خلاقیت و ابتکار و نوآوری  تاثیر خارق العاده ای دارد.

 

در سال گذشته، طرحی در کشور به اجرا گذاشته شد که در این طرح کسانی که ماهواره دارند در صورتیکه مایل باشند می توانند دستگاه گیرنده ماهواره ی خود را تحویل داده و بجای آن یک دستگاه گیرنده دیجیتال دریافت نمایند.

 

این طرح خلاق و ابتکاری در همه جای کشور مورد استفاده قرار گرفت و با استقبال خوب مردم نیز روبرو شد.

 

 

 اما در یکی از مناطق شهرمان، جوان بوستانی با پول توجیبی و پس اندازش توانست دو خانواده از اهالی این روستا را از بلای خانمان سوز ماهواره نجات دهد.

 

به همین منظور به سراغ سید محمد سجادی نیا جوان روستای بوستان از توابع شهرستان باشت رفتیم تا در این زمینه گفتگویی با او داشته باشیم.

 

در ابتدای گفتگویمان از این جوان باشتی خواستیم تا خودش را بیشتر معرفی نمایید: بنده سید محمد سجادی نیا کلاس اول متوسطه، متولد 1378 و از بسیجیان حلقه صالحین شهید جهانگیر کرمی از پایگاه شهید محلاتی بوستان و ساکن این روستا هستم.

 

این جوان بسیجی در خصوص اینکه، چه شد که تصمیم به این کار گرفته است، گفت: سال گذشته به صورت مدام هر ماه چندین جلسه در حلقات صالحین روستا شرکت می نمودم، در گفتگو با دیگر دوستان و سخنان فرمانده پایگاه و سرگروه حلقه و نیز سخنان مقام معظم رهبری همچون این سخن ایشان که فرمودند: ماهواره ها دل ها را اغوا می کند، از راه به در می برد و شهوات را در انسان بیدار می کند و تأثیراتی که از این سخنان گرفتم، با معضلات و مشکلاتی که ماهواره ها می تواند برای خانواده های ایجاد کند بیشتر آشنا شدم.

 

وی افزود: سخنان رهبری بیشترین تأثیر را در من داشت و باعث گردید تا اولین جرقه، برای جمع آوری ماهواره در ذهن من زده شود.

 

سجادی نیا ادامه داد: می خواستم کاری کنم که هر چند کوچک، ولی توانسته باشم خانواده ای را از پیامدها و آسیب های ماهواره نجات دهم، برای این منظور تصمیم گرفتم پول های توجیبی خود را پس انداز کنم و چند دستگاه دیجیتال خریداری نمایم.

 

وی بیان داشت: بعد از اینکه پولم به حدی رسید که بتوانم دو دستگاه گیرنده دیجیتال خریداری نمایم بدون اطلاع از خانواده اقدام به خرید کردم و سپس با دو نفر از اهالی این روستا که از ماهواره استفاده می نمودند صحبت کردم تا بتوانم دستگاه های دیجیتال را جایگزین ماهواره های این دو خانواده نمایم.

 

این جوان بسیجی ادامه داد: این خانواده ها در مرحله اول قبول نکردند ماهواره هایشان را با دستگاه دیجیتال تعویض نمایند؛ موضوع را با پدرم درمیان گذاشتم که وی بسیار خرسند شدند، این بار با پدرم به سراغ این دو خانواده عزیز رفتیم که پس از آنکه شنیدند پول این دو دستگاه دیجیتال با پس انداز من و روزانه جمع شده است، قبول کردند تا ماهوارهایشان را با دستگاه دیجیتال عوض نمایند.

 

 

سجادی نیا افزود: این امر باعث ایجاد انگیزه در بنده و دیگر دوستانم شده و امسال تصمیم دارم با چند نفر از دوستانم اقدام به خرید تعدادی بیشتری دستگاه دیجیتال نماییم تا اینشاالله بتوانیم چند خانواده دیگر را از وجود مضرات و مشکلات ماهواره ها نجات دهیم.

 

وی در پایان گفت: از همه جوانان عزیز و هم سن و سال هایم می خواهم تا هرچند کوچک ولی اقدام به چنین کارهایی نمایند تا اینشالله جامعه ای سالم تر داشته باشیم.

 

انتهای پیام/ک308

دیدگاه‌ها

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما همکار گرامی و ضمن تشکر از حسن توجه شما به اترک نیوز.پایگاه خبری شما با افتخار در لیست پیوندهای ما قرار گرفت لطفا در صورت صلاحدید شما نیز متقابلا اترک نیوز http://atraknews.com/ را در پیوندهای خود قرار دهید با تشکر .گریوانی سردبیر اترک نیوز
بارکالله کرخوب.
خداييش داخل خونه خود اى جوون دستگاه ماهواره هست عوامفريبي و رياكاري بس است
احسنت..خدا خيرت بده
خانواده سجادی ومخصوصا خود حاج موسی وفرزندشان خوب هستند.....واصلا از مبارزان با بی بندباری هستند

نظرات کاربران