تازه های سایت

8. ارديبهشت 1394 - 9:05
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:
رئیس تعزیرات حکومتی استان سواد آماری ندارد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این مطلب که رئیس تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد سواد آماری ندارد و نمی‌داند 70 درصد 700 تن چقدر می‌شود، گفت: توزیع 70 درصد میوه شب عید استان در خارج از شبکه توزیع، کذب محض است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، جعفر گوهرگانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توزیع میوه شب عید در استان کهگیلویه و بویراحمد به نحوه مطلوبی انجام گرفت، اظهار کرد: ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد بر اساس سیاست‌های مرکز، میوه شب عید از جمله پرتقال و سیب‌ درختی را برای تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش کاذب قیمت‌ میوه‌ها در ایام عید با مسئولیت سازمان جهاد کشاورزی میوه مورد نیاز را وارد استان کرد.

وی با بیان اینکه 400 تن پرتقال و 300 تن سیب را وارد استان کردیم، بیان کرد: از تاریخ 24 اسفند 93 میوه‌ها را در بین غرفه‌هایی که توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و بازرسی این سازمان تدارک دیده شده بود، در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد توزیع کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مناطق 9گانه استان به لحاظ بعد مسافت از جمله چرام، لنده، بهمئی، کهگیلویه، باشت، بویراحمد، دنا، لوداب و مارگون، افزود: با هماهنگی فرمانداران عاملین توزیع میوه شب عید را به صورت روزانه سهمیه می‌دادیم و توزیع روزانه بستگی به گزارش روز قبل ستاد تنظیم بازار در خصوص توزیع درست میوه شب عید در شبکه و بر اساس قیمت مشخص شده سیب و پرتقالی که دولت معین کرده بود، صورت می‌گرفت. اگر کسی تخلفی می‌کرد ضمن حذف سهمیه با او برخورد می‌شد.

گوهرگانی اضافه کرد: در سطح شهرستان بویراحمد 18 عامل توزیع کننده میوه شب عید فعالیت می‌کردند که 138 تن سیب و 184 تن پرتقال در یاسوج توزیع و مابقی میوه‌ها در بین سایر عاملین شهرها پخش شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تا روز 10 فروردین 94 میوه‌ در انبار موجود بود و همه آنها را به شکل مطلوبی توزیع کردیم، افزود: با توجه به گزارش‌های نهادهای بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت که جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عضو آن هم نیست، یکی از بهترین سال‌های که توزیع و نظارت خوب انجام گرفت، امسال بود.

وی با بیان اینکه خدمات‌رسانی در خصوص توزیع میوه شب عید و تنظیم بازار به لحاظ کیفیت، تسریع در روند کار و وحدت بین دستگاه‌های ستاد تنظیم بازار خیلی خوب بود افزود: با دو مورد عامل که تخلفی انجام دادند، برخورد کردیم.

وی با اشاره به سخنان مدیرکل تعزیرات حکومتی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد که گفته بود، 70 درصد میوه شب عید به دست مردم کهگیلویه و بویراحمد نرسید، اظهار داشت: تعزیرات حکومتی عضو ستاد تنظیم بازار است، گرچه گلایه‌های از این دستگاه وجود دارد، چرا که به نحوه مطلوب و مستمر همکاری خوبی نداشتند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اضافه کرد: گرچه سازمان‌های بازرسی ضعف آنها به جهت اینکه میوه شب عید درست توزیع و به نحوه مطلوب به دست مردم برسد را پوشش می‌دادند ولی همکاری آنها قابل قبول نبود.

وی افزود: متاسفانه در جلسه تنظیم بازار و رئیس تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد که سواد آماری ندارد و نمی‌دانست 70 درصد 700 تن چقدر می‌شود، اعلام کرد که 70 درصد میوه‌ها خارج از شبکه توزیع شد.

گوهرگانی ادامه داد: در جلسه ستاد تنظیم بازار گذشته به رئیس تعزیرات حکومتی گفتیم آمار شما کذب محض است و اگر میوه‌ای در خارج از شبکه توزیع گردیده، وظیفه تعزیرات جکومتی بود که جلوی آن را بگیرد.

وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های عضو ستاد تنظیم بازار منکر این مسئله هستند که میوه‌ها خارج از شبکه توزیع شده است. خوشبختانه بر اساس گزارش روزانه، خطا در توزیع بسیار پایین و به هفت درصد هم نمی‌رسد، چه بخواهد که به 70 درصد برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد این صحبت‌ها را مغرضانه دانست و گفت: مدیرکل اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد این گزارش را نادرست اعلام کرد ولی رئیس تعزیرات حکومتی سخن خود را تصحیح نکرد.

وی با بیان اینکه مدیرکل تعزیرات حکومتی مشکلی داشته است، گفت: اجر زحمات دولت و همکاران و جلسات متعددی که جهاد کشاورزی و سایر عوامل از جمله صنعت، معدن و تجارت برای تنظیم بازار انجام داده‌اند، با فرمایش مدیرکل تعزیراتی کاملاً زیر سئوال رفت.

وی با بیان اینکه استنباط من این است که ایشان نمی داند، 70 درصد این میوه چقدر بوده است و طبق گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی، 490 تن میوه از شبکه توزیع خارج شده است افزود: ریز توزیع میوه شب عید در شهرستان‌ها، آمار روزانه، مانده انبار در طول روز، میزان توزیع شده و فروش وجود دارد و جدول آماری آن کاملاً مشخص و کنترل شده است و ریز عملکرد در توزیع میوه شب عید وجود دارد.

گوهرگانی سخن فروش میوه عید با قیمت 5 هزار و 900 تومان را کذب محض عنوان کرد و افزود: میوه شب عید با قیمت 2 هزار و 900 تومان به فروش می‌رفت و حتی 100 تومانی اضافه‌تر فروخته نشد.

وی تصریح کرد: اجر ستاد تنظیم بازار را مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد زیر سئوال برد.

 
 
منبع: عصردنا
انتهای پیام/ک308

دیدگاه‌ها

با سلام و خسته نباشید اگر افتخار دادین سایت ما را با مشخصات زیر لینک کنید شبستر نیوز http://shabestarnews.ir بعد به ما اطلاع بدهید تا سایت شما را در "شبستر نیوز" لینک کنیم با تشکر bbehzadsis@gmail.com

نظرات کاربران