تازه های سایت

19. ارديبهشت 1394 - 17:56
مسئول کتابخانه‌های عمومی باشت:
جشنواره «اهدای کتاب، اهدای دانایی» در باشت برگزار می شود
مسئول کتابخانه‌های عمومی باشت گفت: جشنواره «اهدای کتاب، اهدای دانایی» در این شهرستان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، فرحناز هوشیار در جمع اصحاب رسانه شهر باشت گفت: کتابخانه‌های عمومی این شهرستان قصد دارد چادرهایی را در سطح شهر مستقر کرده و ضمن اطلاع‌رسانی به عموم مردم به مدت یک هفته در پایگاه‌های شهری، کتابخانه‌های عمومی شهرستان این جشنواره را برگزار کند.

 

وی با اشاره به اینکه، هدف از برگزاری این جشنواره فرهنگ‌سازی در خصوص اهدای کتاب در اقشار مختلف جامعه است، بیان داشت: گسترش مشارکت همگانی در حمایت از کتابخانه‌های عمومی، احساس تعلق‌خاطر و ارتباط خانواده‌ها به خصوص نسل جوان با کتابخانه‌ها، استفاده عموم مردم از کتاب‌های مفید و بلااستفاده موجود در منازل و ادارات و ترویج سنت اهداء کتاب از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

مسئول کتابخانه‌های عمومی باشت افزو.د: در این طرح کتبی که در ادارات و همچنین منازل مردم مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، با اطلاع رسانی لازم به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اهدا می شود تا این کتابها مورد استفاده‌ی عموم قرار بگیرند.

 

وی در پایان یبان داشت: اهدای کتاب به طور قطع می‌تواند گامی مؤثر در راستای استفاده عموم افراد یک جامعه از کتب مفیدی را فراهم کند که چه بسا در حال حاضر در بازار کتاب موجود نباشد و یا به دلیل هزینه‌های بالا امکان تهیه آن‌ها برای عموم افراد مقدور نباشد.

 

گفتنی است، جشنواره «اهدای کتاب، اهدای دانایی» در دهه پایانی اردیبهشت در راستای فرهنگ کتابخوانی در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران