تازه های سایت

30. ارديبهشت 1394 - 11:33
معاون سیاسی امینتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
پذیرش ایمان و اسلام مشمول به پذیرش فریضه زکات است
معاون سیاسی امینتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرط پذیرش اسلام و ایمان در گرو اجرا و عمل به فریضه الهی زکات است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، فتاح محمدی در همایش بزرگ زکات شهرستان باشت که با حضور آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار، ائمه جمعه استان، رحیمی فرماندار گچساران، مسئولان باشتی و عاملان زکات در باشت برگزار شد، با اشاره به اینکه، پذیرش ایمان و اسلام مشمول به پذیرش فریضه زکات است، بیان داشت: فریضه زکات یک فریضه الهی است و تلاش بر این است که احاد مردم از درآمدهای خودشان که مختص به امر زکات است اهداء و پرداخت نمایند.

 

وی ادامه داد: قطعا دولت به جهت اینکه یک دولت اسلامی است هم وظایفی را در این خصوص دارد و اقدامات خود را انجام خواهد داد.

 

معاون سیاسی امینتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، بیش از 60 آیه از آیات قرآن در مورد پیامد ها، آثار مثبت و منفی زکات در قرآن مجید ذکر شده است، افزود: بالغ بر 10 میلیارد ریال را دولت موظف شده است که در این بخش کمک نماید.

 

محمدی گفت: قطعاً برای دولت جمهوری اسلامی ایران در جهت خدمت رسانی به محرومین که فلسفه‌ی شکلگیری، ایجاد و تأسیسش خدمت به محرومین استان مبلغ یک مبلغ ناچیزی است ولی با توجه به شرایطی که امروز در کشور ما وجود دارد، دولت بیش از 10 میلیارد ریال را در این حوزه توجه و کمک نموده است.

 

وی با اشاره به اینکه، امیدوارم که دولت بتواند یک بستر مناسب را برای فعالیت بیشتر و کمک بیشتر مردم در ارائه امر زکات را داشته باشد، تصریح کرد:  لازم می دانم از همه کسانی که با توجه به شناخت اعتقادی، دینی،اعتقادی، حس نوع دوستی و کمک به فقرا این احساس مسئولیت را کرده اند و در این مجلس شرکت نموده تا نسبت به هم نوعان خود این تکلیف را انجام دهند تقدیر نمایم.

 

معاون سیاسی امینتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: این حرکت که در شهرستان باشت و با مدیریت امام جمعه محترم و مدیر کمیته امداد این شهرستان انجام شده یک کار الگو و به عنوان یک نماد عملی و اسلامی است که امیدوارم دیگر شهرستان های استان از این اقدام بزرگ شهرستان باشت که در انجام این امر خیر پیش قدم بوده و نقش اول را ایفا کردند الگو گرفته و مبلغان خوبی برای امر زکات در شهرستان های خود باشند.

 

وی در پایان از همه کسانی که در برگزاری این همایش بزرگ، که در راستای توجه به فرامین الهی بوده شرکت داشته، تقدیر و تشکر کرد.

 

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران