مسعود مثنوی با اشاره کمبودها و تجهیزات موردنیاز هلال احمر شهرستان چرام، گفت: طبق قانون باید جمعیت هلال احمر در شهرستان ها به مدت 5 سال به عنوان دفتر نمایندگی فعالیت کند و پس از تکمیل امکانات ،ظرفیت ها وتجهیزات موردنیاز به شعبه هلال احمر و رسما به عنوان یک اداره ثبت شود.
وی با بیان اینکه هلال احمر شهرستان چرام هم اکنون به عنوان یک اداره مستقل دارای بودجه و امکانات مستقل می باشد، افزود: ارتقای نمایندگی هلال احمر شهرستان چرام طی مدت زمان کوتاه یک سال به اداره مستقل در کشور استثنا بوده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بحث احداث ساختمان و انبار اداری از اولویت های اصلی جمعیت هلال احمر استان می باشد که ابتدا باید زمین مناسب از طریق منابع ملی، فرمانداری ها و کمک های دولتی تهیه و یا از طریق کمک های خیرخواهانه به جمعیت هلال احمر اهدا شود تا ما بتوانیم کار ساخت و ساز را انجام بدهیم.
مثنوی با بیان اینکه طی دو سال گذشته یک قطعه زمین به هلال احمر شهرستان چرام اهدا شد که قابلیت های لازم جهت ساخت و ساز را نداشت، گفت: هلال احمر یک دستگاه امدادی است و باید فضا و امکانات آن مسلط تر از همه جا باشد که در صورت رخداد اتفاقی بتواند در اسرع وقت کار امدادرسانی را انجام دهد بنابراین دارای شرایط خاصی است.
این مسئول تصریح کرد: جهت احداث ساختمان اداری هلال احمر شهرستان چرام در بودجه سال 94 پیشنهادی لازم صورت گرفته است که در صورت تصویب و تهیه زمینی که قابلیت های استاندارد را داشته باشد کار ساخت و ساز را شروع می کنیم.
وی در ادامه بحث احداث ساختمان اداری، پایگاه امداد و نجات جاده ای و انبار امدادی را از اولویت های مدنظر جمعیت هلال احمر استان در شهرستان چرام برشمرد.
مثنوی در پایان با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان بیش از 35 هزار نفر عضو جوان، داوطلب و امدادگر دارد، خاطرنشان کرد: مواردی مانند آتش سوزی و غریق نجات جز وظایف ذاتی جمعیت هلال احمر نبوده و تنها در راستای سیاست های مدیریت بحران همکاری می کند.
منبع: پایگاه خبری چرام
انتهای پیام/چ/200
نظرات کاربران