تازه های سایت

29. خرداد 1394 - 20:40
صبر، استقامت و نپذیرفتن ننگ در برابر دشمن از مهمترین درس‌های شهدا است
امام جمعه باشت گفت: صبر، استقامت و نپذیرفتن ننگ در برابر دشمن با دست‌های بسته، جان‌فشانی حتی با استخوان‌ها از مهمترین درس‌های شهدای غواص برای ملت ما است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، حجت الاسلام عبوی در گفتگو با این پایگاه خبری ضمن تبريک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خدا گفت: در هفته اخیر پیکر مطهر 270 شهید از شهدای ما در دفاع مقدس به میهن اسلامی برگشتند که 175 نفر از اینها شهدای غواص عزیزی بودند که با دستان بسته و بسیار غریبانه به شهادت رسیدند.

 

وی با بیان اینکه، جای تأسف دارد که مسئولان جز مقام معظم رهبری برای چنین مسئله‌ای حتی یک پیغام نداده گویا آنان در خواب به سر می‌برند، افزود: این گلایه دارد برای مسئولانی که برای کوچکترین کار پیام و بیانیه می دهند ولی چرا برای شهدا و آن هم 270 شهید پیامی ندادند.

 

خطیب جمعه باشت در ادامه به پیام رهبر معظم انقلاب که در پی تشییع با شکوه پیکر مطهر این شهدا اشاره کرد و گفت: رهبری در این پیام فرمودند که شهدا در روز نیاز آمدند و غبارها را زدوند، این قابل تأمل و توجه است که چرا آقا این مطلب را فرمودند مگر امروز جامعه ما چه نیازی و چه فضایی داشته که رهبر این جمله را فرموده است.

 

وی ادامه داد: به نظر می رسد با توجه به فضای کنونی کشور، منطقه و نیز بحث مذاکرات هسته ای که به اوج خود رسیده و نزدیک به زمانی است که دیگر باید خروجی داشته باشد این جمله گفته شده است.

 

عبودی افزود: این مطلب آقا که فرمودند شهدا در روز نیاز آمدند یعنی بعضی ها متوجه باشند که شهدا کسانی بودند که در روزهای سخت ایستادند و مقاومت کردند و از میهن، کشور و ارزشهایشان دفاع کردند.

 

امام جمعه باشت ادامه داد: موقعیت کنونی کشور ما، همانند گذشته نیست و الان کشور عزیر ما دارای وضعیت بسیار بهتری است، اقتدار ما، توان دفاعی و نظامی و نیز انسجام ملت که هم اکنون ما داریم کم نظیر است.

 

خطیب جمعه باشت بیان داشت: روز نیاز یعنی شهدا آمدند تا با استخوانهایشان این پیام را بدهند به آنهایی که در مقابل دشمن دارند ضعف نشان می دهند که شما نباید ضعف نشان دهید، نباید زیر بار ذلت دشمن بروید و باید از منافع ملی دفاع کرد.

 

عبودی گفت: تشییع باشکوه و غیرتمندانه‌ی پیکر مطهر ۲۷۰ شهید دوران دفاع مقدس با حضور پرشکوه و حماسی مردم تهران دارای این پیام بود که مسئولان بداند که مردم دنباله‌رو راه شهدا هستند و مردم این راه را از دولتمردان می خواهند و مسئولان بدانند هرکسی که از راه این شهدا جدا شود با ملت طرف است و قطعا ًملت بار دیگر آنها را تأیید نخواهد کرد.

 

وی تصریح کرد: شاید انتقال همه این پیام ها به مسئولان و ملت یکی دو سال زمان می برد اما شهدا آمدند و یکروزه این پیام را به مردم و مسئولان انتقال دادند.

 

امام جمعه شهرستان باشت خطاب به وزیر ارشاد گفت: آقایان بداند ما هنوز داریم این استخوان ها را می آوریم و جا دارند دقت کنند که باید دنباله‌رو راه شهدا و ارزش های شهدا باشند نیازی نیست این همه دنبال موسیقی باشند به طوری که در یک شبانه روز 20 کنسرت در یک شهر برگزار شود یا در مشهد کسی را دعوت می کنند که بر علیه نظام و راه شهدا حرف زده و موضع گیری کرده و این یک نکته است که باید وزارت ارشاد در مورد آن باید دقت داشته باشد.

 

عبودی در پایان گفت: تیم هسته ای هم باید دقت داشته باشند که شهدا از آنها توقع دارند که استقامت کنند و زیر بار ننگ نروند.

 

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران