تازه های سایت

18. تير 1394 - 12:48
من بی سوادم اما ...
روز قدس در کنار مردم هستم/پیشکسوتان باشتی برای حضور در راهپیمایی روز قدس اعلام آمادگی کردند+تصاویر
تعدادی از پیشکسوتان باشتی می گویند در روز جهانی قدس در کنار سایر مردم این شهرستان در راهپیمایی علیه رژیم غاصب صهیونیست شرکت خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز به نقل از پاتوق وبلاگ نویسان باشتی، هر ساله با نزدیک شدن به روز قدس، صدای مسلمانان از همه جای جهان به گوش می رسد که فریاد یا ایها المسلمون اتحدوا... اتحدو... القدس لنا را سر می دهند که بگویند مسلمانان در کنار هم هستند، متحد و یکپارچه و تا زمانی که حقوق قانونی شان در جهان رعایت نگردد، آرام نخواهند نشست و فریادهای مسلمانان ادامه دارد تا پیروزی قدس شریف ان شاالله.

 

همزمان با فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف با روز جهانی قدس و در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی بار دیگر مردم غیور و شهید پرور ایران اسلامی و نیز مردم همیشه در صحنه شهرستان باشت می خواهند با خلق حماسه‌ای ماندگار همانند گذشته از مظلومیت مردم فلسطین حمایت کرده و با فریاد خود به مستکبران جهانی بگویند که ملت ایران همیشه از مردم صبور این سرزمین حمایت خواهند کرد.

 

در این روزهای ارزشمند که با حال و هوای معنوی رمضان پیوندی ناگسستنی دارد مردم شهرستان باشت از زن و مرد،‌ پیر و جوان همه می خواهند به صحنه بیایند تا بار دیگر به دنیا نشان دهند که دین، دنیا و معنویت آنها با ارزش‌هایی همچون حمایت از مظلومان و همچنین مستضعفین جهان که دیر زمانی است زیر یوغ استکبار قرار دارند، مصمم و با اراده هستند.

 

خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی باشت نیوز، در همین رابطه برای نشان دادن حضور هرچه بیشتر مردم شریف شهرستان باشت به میان مردم این شهرستان رفته تا با آنان گفتگویی در رابطه با این روز حماسه ی و حضور آنان در روز قدس داشته باشد.

 

برای این منظور به سراغ تعدادی از پیشکسوتان این شهرستان رفتم، کسانی که با توجه به اینکه سواد خواندن و نوشتن نداشتند ولی روز قدس، فلسطین، امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری و اهداف و آرمان های انقلاب عزیز ایران اسلامی را به خوبی می شناختند.

 

برای تهیه گزارش به سراغ مغازه دار سالخورده ای رفتم، از صاحب مغازه که خود را مشهدی علی مرادی معرفی کرد  درباره حضورش در روز قدس پرسیدم؟

 

 

وی در پاسخ به سؤال من گفت: من تا روزی که می توانستم بهتر راه برم و زمین گیر نشده بودم همیشه در راهپیمایی روز قدس شرکت می کردم والان هم از مردم شهیدپرور و ولایت مدار باشت می خواهم که در این راهپیمایی حضور پیدا کنند.

 

این مغازه دار باشتی می گوید: شرکت در راهپیمایی روز قدس، بیعت مجددی با فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.

 

در ادامه راه تهیه گزارشمان به سراغ یکی دیگر از پدران سالخوره این شهر رفتم، از وی در خصوص روز قدس پرسیدم؟

 

 

وی گفت: بیت المقدس، قبله اول مسلمانان در اسارت رژیم غاصب اسرائیل است، بیت المقدس توسط این رژیم غصب شده که ما باید در این روز و این راهپیمایی حضوری فعال داشته باشیم تا انشالله بتوانیم با فریادهایمان، جنایات این رژیم و متحدانش را به گوش جهانیان برسانیم و مقدمات آزادی قدس شریف را مهیا کنیم.

 

برای ادامه گزارش با یکی دیگر از پیشکسوتان باشتی به گفتگو پرداختم و از وی پرسیدم که آیا در مراسم راهپیمایی روز قدس شرکت خواهید کرد؟

 

 

حیدر انصاری با اشاره به اینکه، روز قدس روز اسلام است، در جوابم گفت: حتماً شرکت خواهیم کرد چرا که این یک وظیفه شرعی و دینی بوده که بر عهده همه مسلمانان است و باید همه مردم طبق گفته و دستورات امام خمینی (ره) در این راهپیمایی شرکت کنیم.

 

سید نصرالله موسوی یکی دیگر از پیشکسوتان شهر باشت بود که از او در خصوص روز قدس پرسیدم.

 

 

این سید بزرگوار در پاسخ به سؤالم گفت: صحنه هایی که از تلویزیون در خصوص مظلومیت مردم روزه دار فلسطین نشان می دهد دل هر انسانی را به درد می آورد.

 

وی ادامه داد: من از مردم می خواهم که در این راهپیمایی شرکت کنند تا به همگان بفهمانیم که همه ایرانی ها در مقابل مستکبران و زورگویان عالم متحد هستند.   

 

در ادامه تهیه ی این گزارش به سراغ یکی از مسن ترین کسبه های باشتی رفتم و از او در خصوص روز قدس و آیا در این روز شرکت می کنید، پرسیدم؟ وی گفت: باید همه با هم در این راهپیمایی شرکت کنیم تا به جهانیان خصوصاً دشمن صهیونیستی بفهمانیم که تنها با مردم فلسطین طرف نیست.

 

 

رحیم عباسی ادامه داد: روزقدس امسال هم مانند سال های گذشته همه مردم در راهپیمایی این روز شرکت می کنند؛ در اینجا از همه مردم ولایت مدار شهرستان باشت جهت حضور در این راهپیمایی دعوت می کنم.

 

به گزارش باشت نیوز، روز قدس را امام خمینی رحمه الله بر تارک تاریخ به یادگار گذاشت تا مردمان مسلمان جهان از ستمی که بیدادگران بر ملت مظلوم فلسطین روا می کنند، غافل نمانند. این فریاد بیدار باش امام عاشقان، شلاقی بود بر ذهن های خفته ملت اسلام، تا از خواب عمیق غفلت بیدار شوند و در برابر ستمگران تاریخ، با قامتی برافراشته قیام کنند. اکنون که سال ها از سخنان پیامبرگونه آن بزرگ مرد الهی گذشته است، می بینیم که روز قدس، شهرتی جهانی یافته و مرزها را در نور دیده و در اعماق دل و جان ملت های آزاداندیش جهان، و به ویژه کشورهای اسلامی، نفوذ کرده است.

 

گزارش/ فاضل کامران

انتهای پیام/ک308

دیدگاه‌ها

بو سی حالو آغالی

نظرات کاربران