تازه های سایت

5. مرداد 1394 - 14:46
جوابیه اداره منابع طبیعی شهرستان باشت به خبر باشت نیوز
اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باشت نسبت به درج خبر این اداره در پایگاه خبری تحلیلی باشت نیوز واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، در پی انتشار خبری با عنوان «نابودی محیط زیست و گیاهان رودرونه باشت به بهانه اخذ مجوز + تصاویر» توسط این پایگاه خبری، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باشت طی نامه ای، جوابیه ای منتشر که عیناً انعکاس داده شده است.

 

با ادای احترام و ادب و آرزوی سربلندی و بهروزی برای شما و همه کسانی که دغدغه آگاهسازی و انجام رسالت مطبوعاتی مسئولانه را در سر دارند.

 

به حکم وظیفه قانونی و دینی و به احترام حقوق شهروندی درخصوص مطلب درج شده در آن سایت با عنوان «نابودی محیط زیست و گیاهان رودرونه باشت به بهانه اخذ مجوز + تصاویر» لازم می داند در راستای روشنگری و پاسخگویی به افکار عمومی نکاتی را به اطلاع خوانندگان فهیم و شهروندان گرانقدر شهرستان باشت تقدیم نماید.

 

امیدواریم همه با هم با تدبیر و مشارکت مسئولانه، دلسوزانه و آگاهانه در راه پاسداری و حفاظت از سرمایه بی بدیل و ملی منابع طبیعی گام برداریم و متولیان قانونی را که با محدودیت ها و چالش های جدی با تمام وجود به انجام وظیفه مشغولند را به بهانه نقد و نظر مسئولانه! با سیلی نامهربانی ننوازیم.

 

با توجه به اینکه این اداره جهت حفاظت و نگهداری از عرصه های منابع طبیعی رابطه ای مستقیم با بهره برداران و صاحبان عرف دارد و به کمک آنان با انجام پروژه های مشارکتی علاوه بر حفاظت و نگهداری از عرصه ها و احیاء و بازسازی جنگل ها و مراتع توسط خود این عزیزان و اقدم به انجام پروژه های مشارکتی از قبیل بادامکاری، بلوط کاری، ذخیره نزولات، کشت گیاهان دارویی و غیره نموده است.

 

لذا با توجه به بعضی از اخبار مبنی بر تخریب منابع طبیعی و درختچه های مورد منطقه رودرونه باشت، ذکر چند نکته لازم است:

 

1. بهره بردار مذکور چندین سال بعنوان بهره بردار و صاحب عرف در منطقه شناخته شده و در پروژه های مشارکتی و احیای جنگل و مراتع در منطقه همکاری و مشکارت کامل داشته است.

 

2. بهره بردار مذکور، منطقه ای به متراژ 5 هزار متر مربع را با نهالهای مورد نهالکاری کرده و آن را فنس کشی نموده است و به مدت چندین سال از این مقدار و سایر عرصه های حفاظت نموده است.

 

3. این بهره بردار هر چند سال یکبار طی مجوزی که از سوی اداره دریافت می نماید و با نظارت مستقیم اداره اقدام به بهره برداری از عرصه های مورد مجوز می نماید.

 

لذا با توجه به اینکه سودجویانی در شب و روز بصورت قاچاق و بدون مجوز اقدام به نابودی عرصه های منابع طبیعی می کنند که بصورت شبانه روزی مورد پیگرد قرار می گیرند و پرونده های تخلفی در این خصوص تنظیم می گردد.

 

به همین علت برداشت های بی رویه و غیر اصولی که توسط برخی از سودجویان انجام می گیرد بعنوان تخلف بوده و هیچگونه ارتباطی با بهره برداران مورد تأیید این اداره ندارد.

 

انتهای پیام/ک308

دیدگاه‌ها

سیدل رودرونه رو نابود کردن بعد تعصبشون رو میگیری

نظرات کاربران