تازه های سایت

16. مرداد 1394 - 0:38
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:
رقم واقعی پولهای بلوکه شده ایران 70 میلیارد دلار است
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: رقم واقعی و مانده پولهای بلوکه شده ایران در خارج از کشور مبلغ 70 میلیارد دلار است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با این پایگاه خبری کل پولهای بلوکه شده ایران را 70 میلیارد دلار دانست و گفت: از این مقدار، حدود 6 میلیارد دلار سهم دولت، 24 میلیارد دلار سهم بانک مرکزی، 35 میلیارد دلار در طول سالهای گذشته به صورت قرض سهم سرمایه گذاری در نفت شده که وزارت نفت بعد از سرمایه گذاری باید آن به بانک مرکزی برگرداند و مقدار 5 میلیارد دلار هم متعلق به مؤسسات کوچک اقتصادی مانند بیمه‌ها است.

 

وی با بیان اینکه از این 35 میلیارد دلار که سهم سرمایه گذاری در نفت شده است مقدار 2.8 میلیارد دلار آن متعلق به بابک زنجانی است، افزود: این مقدار پول نیز باید به سیستم بانکی برگردد.

 

تاجگردون با اشاره به اینکه، امیدواریم بعد از توافق این پول ها به کشور برگردد، بیان کرد: آزاد شدن این سرمایه‌ها نقش اثرگذاری در رونق اقتصادی کشور خواهد داشت.

 

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی شتاب بخشی به طرح‌های عمرانی را از مهم‌ترین اثرات کوتاه مدت سرمایه‌های بلوکه شده ایران عنوان کرد و گفت: بازگشت سرمایه‌های بلوکه شده ایران یکی از مهم‌ترین اثرات کوتاه مدت توافق هسته بر اقتصاد کشور است.

 

وی با بیان اینکه سهم پول‌های بلوکه شده مربوط به حوزه دولت حدود شش میلیارد دلار است، اظهار کرد: دولت مصمم است بخش اعظمی از این پول‌ها را در حوزه اشتغال و حمایت از سرمایه‌گذاری هزینه کند.

 

وی تصریح کرد: آمارهای مربوط به پولهای بلوکه شده ایران متفاوت است و متاسفانه آمارهای غیرفنی هم ارائه می شود.

 

گفتنی است، آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده در حالی از اهم نتایج مذاکرات هسته ای محسوب می‌شود که اعداد و ارقام اعلام شده از میزان واقعی ارزهای مسدود شده ایران در سایر کشورها هنوز به طور دقیق شفاف سازی نشده و از 29 میلیارد دلار اعلام شده از سوی رییس کل بانک مرکزی تا بیش از 100 میلیارد دلار مطرح شده از سوی برخی مقامات دیگر متغیر بوده است.

 

انتهای پیام/ک308

دیدگاه‌ها

ضمن عرض سلام و خداقوت خدمت مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی باشت نیوز درصورت صلاحدید پایگاه خبری تحلیلی رادکانا را در پایگاه خبری وزین خود لینک نمایید و به ما اطلاع داده تا پایگاه خبری پرمحتوا و وزین شما را در پایگاه خبری رادکانا لینک نماییم. باتشکر- مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی رادکانا_شهرستان کردکوی

نظرات کاربران