تازه های سایت

3. شهريور 1394 - 13:57
حریف ابوذر باشت در جام حذفی مشخص شد+ زمان مسابقه
کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران، برنامه مرحله اول مسابقات جام حذفی فصل ۹۵-۹۴ یادبود آزاد سازی خرمشهررا اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران، برنامه مرحله اول مسابقات جام حذفی فصل ۹۵-۹۴ (یادواره آزادسازی خرمشهر) را اعلام کرد.

 

بر همین اساس تیم ابوذر باشت روز جمعه 6 شهریور ساعت 17 در ورزشگاه تختی شهر باشت میزبان تیم عقاب نیروی هوایی تهران خواهد بود.

 

مختصری از تیم ابوذر باشت، همه فوتبال‌دوستان در استان با نام ابوذر باشت یا بهتر بگوییم ابوذر بوستان آشنا هستند تیمی که کار خود را از سه دهه پیش در زمین‌های خاکی روستای بوستان آغاز کرد.

 

تیم ابوذر به اندازه‌ای بزرگی و پرستیژ تیمی داشت که در همان سال‌ها به جای حضور در لیگ‌های جسته، گریخته و کوچک بخش باشت، در لیگ مهم دسته اول فوتبال گچساران هنرنمایی می‌کرد و افتخاری برای یک روستای کوچک در بخش باشت بود که تیمی در لیگ شهرستان گچساران داشته باشد.

 

بچه‌های روستای بوستان که همه عشق فوتبال داشتند و بیشتر آن‌ها به عشق ابوذر و استقلال تهران در میادین فوتبال حضور پیدا می‌کردند با این تیم در فوتبال شهرستان گچساران و در این سال‌های اخیر در لیگ برتر استان افتخارات زیادی آفریدند.

 

تیم ابوذر که کار خود را از اوایل دهه 60 در روستای بوستان از توابع بخش باشت آغاز کرد در همان سال‌های اولیه در فوتبال شهرستان گچساران جای خود را باز کرد و کار به جایی رسید که بچه‌های روستای بوستان حتی از ملی‌پوشان سابق فوتبال پرسپولیس تهران و افرادی چون محمدمراد بربره برای هدایت تیم خود و آموزش بازیکنان با استعداد بوستانی استفاده کردند.

 

این تیم در رده‌های پایه نیز به گونه‌ای کار کرد که توانست برای آینده خود نسلی طلایی را سازندگی کند و اکنون همان بازیکنان جوان در فوتبال استان در حال درخشش بوده و در آخرین قدرت‌نمایی خود قهرمان لیگ استان کهگیلویه و بویراحمد شوند.

 

بی‌تردید در موفقیت‌های این تیم افرادی همچون حمید صادقی که باید وی را مؤسس تیم ابوذر دانست و دکتر علی حبیبی سهم عمده‌ای دارند.

 

تیمی که با هزینه خود بازیکنان و دخل و خرجی اندک توانست به تیمی ریشه‌دار در فوتبال کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شود.

 

تیم ابوذر باشت نشان داد که ریشه‌دارترین تیم فوتبال در استان کهگیلویه و بویراحمد است چراکه نام‌هایی همانند مقاومت، عمران، فجر یاسوج، زاگرس، دارایی و پرسپولیس گچساران آمدند و رفتند و دیگر نامی از آن‌ها نیست اما ابوذر باشت نامی جاودانه در فوتبال کهگیلویه و بویراحمد پس از سه دهه درخشان خواهد بود.

 

 

دیدگاه‌ها

ماشاا احسان صادقی

نظرات کاربران