تازه های سایت

26. شهريور 1394 - 10:06
اقتصاد مقاومتی باید به عنوان یک راهبرد اساسی، دغدغه اصلی مسئولان باشد
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اصل اقتصاد مقاومتی باید به عنوان یک راهبرد اساسی در حوزه‌های اشتغال زایی، اقتصادی، رفاهی و سرمایه گذاری دغدغه مسئولان باشد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز، فتاح محمدی در گفتگوی اختصاصی با این پایگاه خبری گفت: به لطف و عنایت خداوند، ایران اسلامی به جهت تنوع آب هوایی و جغرافیایی دارای ظرفیت های فراوانی است که با توانایی‌هایی که در دولت جمهوری اسلامی ایران وجود دارد می‌توان این ظرفیت‌ها را بالفعل کرد و نیازمندی کشورمان را از کشورهای دیگر مخصوصاً کشورهای استعماری کم کرد.

 

وی افزود: به جهت نوع نگاهی که جمهوری اسلامی در دنیا دارد بخصوص نوع نگاهش در بحث مدیریت و حاکمیت اسلامی و نیز ایدئولوژی و گفتمان جدیدی که ایران در بحث حکومت داری و روابط  بین المللی مطرح کرده، این گفتمان با منافع خیلی از کشورهای استکباری و زیاده‌خواه در تعارض است.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این باعث می شود در بخشی از حوزه‌های اقتصادی و رفاهی مشکلاتی ایجاد شود که باید تلاش نمود از این ظرفیت های که در کشور ما وجود دارد به عنوان یک اصل راهبری که اخیراً  و در سالهای گذشته از سوی مقام معظم رهبری به عنوان اصل اقتصاد مقاومتی مطرح شده عمل نمود.

 

 

محمدی با بیان اینکه، اصل اقتصاد مقاومتی باید به عنوان یک راهبرد اساسی در حوزه‌های اشتغال زایی، اقتصادی، رفاهی و سرمایه گذاری دغدغه مسئولان باشد، افزود: الحمدالله دولت تلاش های مهمی را در تحقق این فرمان انجام داده و اقدامات خوبی هم دارد انجام میگیرد تا بتواند بر خودکفایی با اتکا بر ظرفیت های درونی خود کمک نماید.

 

وی با اشاره به یکی از مهمترین ویژگی های اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از ویژگی های مهم اقتصاد مقاومتی این است که درون زا است اما در تعامل با دنیا و اقتصاد دنیا هم هست؛ امیداوریم با ظرفیت هایی که در کشور ما و به تبع آن در استان کهگیلویه و بویراحمد به جهت اینکه استان متنوع و چهار فصلی است بتوانیم با ظرفیت های موجود در تحقق این فرمان عمل نماییم.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد همدلی و همزبانی بین سه قوا و ملت را از جمله مهمترین رویکرد های توجه به اقتصاد مقاومتی دانست و گفت:اتکاء به ظرفیت های داخلی و بهره مندی از تولیدات داخلی مهمترین هدف دولت برای خروج از مشکلات اقتصادی است.

 

 

انتهای پیام/ک308

نظرات کاربران